2011-07-20, 13:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Jag har problem med Boomers. Är Idolized men varje gång jag går mot basen, tex nu när jag ska hitta några BoS snubbar, så skjuter dem fortfarande på mig. Behöver jag Boomer Jumpsuit för att dem ska sluta?
Märkligt. Jag hade aldrig det problemet.
Citera
2011-07-20, 13:17
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Jag har problem med Boomers. Är Idolized men varje gång jag går mot basen, tex nu när jag ska hitta några BoS snubbar, så skjuter dem fortfarande på mig. Behöver jag Boomer Jumpsuit för att dem ska sluta?
Vad har du för armor? Om du har en fractionarmor typ NCR eller BoS så uppfattas du som medlem av den fraktionen av andra fraktioner. Det är nog där problemet ligger.
Citera
2011-07-20, 13:24
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Jag sitter fast helt nu kommer inte vidare.

Jag har försökt göra alla questen jag har nu men jag stöter på assasins från ceasar eller några slags stora bin. Dessa dödar mig på bara några slag och jag skadar knappt en tiondel av deras hp.

Hur ska jag få död på fanskapen?

Dra ner nån combat mod. Spelet blir roligare och istället för hjärndött pangande i 5 minuter för att få död på en fiende så blir det mer realistiskt.

!Btw någon som testat moddarna som utökar legionens närvaro i wasteland och gör så att man kan leda en squad av legionärer. Såg ett par sådana på newvegasnexus för ett tag sedan!
Senast redigerad av Benkke 2011-07-20 kl. 13:26.
Citera
2011-07-20, 15:09
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Hur faaan hittar man till Vault 22, jag har gått runt det där jävla berget i snart 3h. Skitkul har det varit.
Gått längst med vägen, varit vid Jacobstown, Ranger Station Foxtrot , Red Rock Canyon och Red Rock Druglab och gått runt hela jävla berget kring den satans Vault 22, men det är ju helt omöjligt att hitta.

Har någon lust att rita på denna bilden exakt var jag ska gå, för det här börjar bli abnormalt drygt, till och med i Falloutmått mätt.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e26d3b672059_frews.png
Citera
2011-07-20, 15:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoomFullOfRats
...
Gå från norra änden av new vegas, kan inte missa ligger lite inklämt i bergskedjan.
Citera
2011-07-20, 16:16
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gå från norra änden av new vegas, kan inte missa ligger lite inklämt i bergskedjan.
Tack, fick ta en save 2h tillbaka i tiden och loada den.
Citera
2011-07-20, 20:20
Medlem
MrFingals avatar
Jag rekommenderar att ni testar Old World Blues. Riktigt bra DLC, både gameplay-mässigt och story-mässigt.
Citera
2011-07-20, 22:34
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Om man laddar ner och installerar DLC:s, blir det en del av huvudspelet då, eller startar man det som ett helt separat spel ungefär?
Senast redigerad av RoomFullOfRats 2011-07-20 kl. 22:52.
Citera
2011-07-20, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Jag rekommenderar att ni testar Old World Blues. Riktigt bra DLC, både gameplay-mässigt och story-mässigt.

Kan du ge lite mer info om Dlc'et?
Ungefär längd på det (questmässigt)~
Storlek på området man kommer till?
Citera
2011-07-20, 23:11
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeh
Kan du ge lite mer info om Dlc'et?
Ungefär längd på det (questmässigt)~
Storlek på området man kommer till?

Tja, jag spelade runt 6-7 timmar totalt men då gjorde jag alla questar och lyssnade på alla konversationer. Jag skulle tro att man kan dra ner tiden rejält om man klickar sig förbi dessa.

Området är ungefär lika stort som Honest Hearts, kanske lite mindre, men mycket mer öppet så det känns stort och fritt. Man börjar i mitten och får springa runt på hela kartan istället för att börja i ena hörnet och sluta i det andra så att säga.
Citera
2011-07-21, 13:22
Medlem
ChristerNs avatar
Fråga:

Kan man komma över floden till östra sidan?

Dörren på dam (stora damm-bygget), står nått om inacessabel. Det betyder kanske att det nu inte ingår i spelet?
Jag kan simma till kanten men inte komma upp.

Varning Avslöjanden:

Jag gillar robotten ED-E mycket, jag blev glad då jag fick ED-E.
När jag lämnade bort ED-E för andra uppgraderingen, så var jag orolig för att nån HighTec-spion-tjuv snott ED-E. Jag tycker ED-E gör spelet roligare, nästan som en kompis.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2011-07-21 kl. 13:59. Anledning: rättelse
Citera
2011-07-21, 14:34
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Fråga:

Kan man komma över floden till östra sidan?

Dörren på dam (stora damm-bygget), står nått om inacessabel. Det betyder kanske att det nu inte ingår i spelet?
Jag kan simma till kanten men inte komma upp.

Tillgång till hela dammen får du bara under spelets slutskede.

Det går att komma över till östra sidan genom att åka på The Legions flotte, den ligger i cottonwood cove. Fortsätt simma söderöver så kommer du dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in