Jag har problem med Boomers. Är Idolized men varje gång jag går mot basen, tex nu när jag ska hitta några BoS snubbar, så skjuter dem fortfarande på mig. Behöver jag Boomer Jumpsuit för att dem ska sluta?
Jag har problem med Boomers. Är Idolized men varje gång jag går mot basen, tex nu när jag ska hitta några BoS snubbar, så skjuter dem fortfarande på mig. Behöver jag Boomer Jumpsuit för att dem ska sluta?
Vad har du för armor? Om du har en fractionarmor typ NCR eller BoS så uppfattas du som medlem av den fraktionen av andra fraktioner. Det är nog där problemet ligger.
Jag har försökt göra alla questen jag har nu men jag stöter på assasins från ceasar eller några slags stora bin. Dessa dödar mig på bara några slag och jag skadar knappt en tiondel av deras hp.
Hur ska jag få död på fanskapen?
Dra ner nån combat mod. Spelet blir roligare och istället för hjärndött pangande i 5 minuter för att få död på en fiende så blir det mer realistiskt.
!Btw någon som testat moddarna som utökar legionens närvaro i wasteland och gör så att man kan leda en squad av legionärer. Såg ett par sådana på newvegasnexus för ett tag sedan!
Senast redigerad av Benkke 2011-07-20 kl. 13:26.
Hur faaan hittar man till Vault 22, jag har gått runt det där jävla berget i snart 3h. Skitkul har det varit.
Gått längst med vägen, varit vid Jacobstown, Ranger Station Foxtrot , Red Rock Canyon och Red Rock Druglab och gått runt hela jävla berget kring den satans Vault 22, men det är ju helt omöjligt att hitta.
Kan du ge lite mer info om Dlc'et?
Ungefär längd på det (questmässigt)~
Storlek på området man kommer till?
Tja, jag spelade runt 6-7 timmar totalt men då gjorde jag alla questar och lyssnade på alla konversationer. Jag skulle tro att man kan dra ner tiden rejält om man klickar sig förbi dessa.
Området är ungefär lika stort som Honest Hearts, kanske lite mindre, men mycket mer öppet så det känns stort och fritt. Man börjar i mitten och får springa runt på hela kartan istället för att börja i ena hörnet och sluta i det andra så att säga.
Dörren på dam (stora damm-bygget), står nått om inacessabel. Det betyder kanske att det nu inte ingår i spelet?
Jag kan simma till kanten men inte komma upp.
Varning Avslöjanden:
Hittade Sniper nest, lyckades lockpicka. (Skill>80 + käka skilltidning+perkbonus på skilltidning, blir tillfälligt skill=100.)
(I sydost finns Cottenwood, väster om södra Cottenwood, på bergstopp.).
Bra sniper där (tror den var på 120 i dps.)
Min värsta kulspruta CZ57 (eller CZ51?) ger över 400 i dps, men med Holly-kulor över 700 i dps. Den är ful och tung.
Man behöver sträng=8 samt perk för tunga vapen. (Eller str=10 ?).
För mig funkar 14.3-kulsprutan nog lika bra, jag har Str=7.
Jag får ta en flaska Wiskey så klarar jag den.
Jag gillar robotten ED-E mycket, jag blev glad då jag fick ED-E.
När jag lämnade bort ED-E för andra uppgraderingen, så var jag orolig för att nån HighTec-spion-tjuv snott ED-E. Jag tycker ED-E gör spelet roligare, nästan som en kompis.
Christer
Senast redigerad av ChristerN 2011-07-21 kl. 13:59.
Anledning: rättelse
Dörren på dam (stora damm-bygget), står nått om inacessabel. Det betyder kanske att det nu inte ingår i spelet?
Jag kan simma till kanten men inte komma upp.
Tillgång till hela dammen får du bara under spelets slutskede.
Det går att komma över till östra sidan genom att åka på The Legions flotte, den ligger i cottonwood cove. Fortsätt simma söderöver så kommer du dit.