2013-09-18, 19:33
Medlem
SwedishMilks avatar
Jag har sett lite Lets Play på YouTube av detta spel, spelat både F3, Oblivion och Skyrim, så jag är familjär med Bethesdas spel. En sak som jag inte gillar i spelen är followers, dom är mestadels bara i vägen och skapar mer problem än vad de löser.

Men av de LP jag sett så har nästan alla haft followers och ibland har jag fått intrycket att det är ett måste för många quests. Stämmer det?

(Köpte just det på Steam, 22% kvar av nedladdningen. Tänker köra omoddat första gången, brukar vara bäst så.)
Citera
2013-09-18, 19:48
Medlem
Loxuss avatar
Kan vara en del quests som kräver followers, men i allmänhet kan man klara sig utan.
Citera
2013-09-18, 22:57
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Jag har sett lite Lets Play på YouTube av detta spel, spelat både F3, Oblivion och Skyrim, så jag är familjär med Bethesdas spel. En sak som jag inte gillar i spelen är followers, dom är mestadels bara i vägen och skapar mer problem än vad de löser.

Men av de LP jag sett så har nästan alla haft followers och ibland har jag fått intrycket att det är ett måste för många quests. Stämmer det?

(Köpte just det på Steam, 22% kvar av nedladdningen. Tänker köra omoddat första gången, brukar vara bäst så.)

Jag spelade igenom spelet och hade bara Rex (hunden) i ca 30min innan han dog av någon slags poison effekt. Nu gjore jag säkert inte alla quest som fanns i spelet men jag kände aldrig att jag hade behov av någon companion.
Citera
2013-09-19, 01:53
Medlem
Hirvis avatar
Citat:

Spelet blir mycket enklare med en follower, men jag har det mest för att kunna bära fler saker och slippa fokusera på småfiender typ råttor och sån skit som min follower får ta.
Citera
2013-09-19, 08:09
Medlem
SwedishMilks avatar
Tack för alla svar. Skönt att veta att man kan köra solo om man så vill, vilket jag (och min karaktär) föredrar.

Hur upplever ni followers AI? I Skyrim till exempel så är de mest i vägen, blockerar trånga gångar, rusar rakt på fienden när man vill smyga och ställer sig mittemellan när man just har en pil eller en fireball på gång. Och detta trots follower mods. Jag vet inte, kanske är det bara jag som har för höga krav men jag upplever att dom mest är till besvär. och kräver micromanagement jag inte har lust med.
Citera
2013-09-21, 00:08
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Tack för alla svar. Skönt att veta att man kan köra solo om man så vill, vilket jag (och min karaktär) föredrar.

Hur upplever ni followers AI? I Skyrim till exempel så är de mest i vägen, blockerar trånga gångar, rusar rakt på fienden när man vill smyga och ställer sig mittemellan när man just har en pil eller en fireball på gång. Och detta trots follower mods. Jag vet inte, kanske är det bara jag som har för höga krav men jag upplever att dom mest är till besvär. och kräver micromanagement jag inte har lust med.

Jag älskar ED-E.
Det vet i fan hur han kan flyga, men det är nog nått magiskt.
Skulle hellre gilla en spanings-robot samt en robot som släpar grejor.
ED-E ökar perc., så man upptäcker fi på längre avstånd. Jag brukar starta med ganska lågt perc.
I Hardcore-läget, så väger ammu och grejor massor, Men ED-E kan ta ganska mycket.
ED-E skjuter lite, och vanligen inte alls i vägen.
Men ibland kan den jäklen öppna dörrar och attackera nått man inte vill göra just då.

Tack vare nyttan i hardcore-läget, så uppskattar jag ED-E mycket.
De andra följeslagarna uppskattar jag inte så mycket. Man får ju samvetsnöd då nån dör, så jag spelar då helst solo.
Men ED-E är ju bara robot.

Christer
Citera
2013-09-21, 01:06
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Fa allts Bones är så jävla jobbig som follower, försöker prata med han å han klagar bara så tillslut fick jag nog och när några rangers kom för att hämta upp för mig brott mot NCR(slaktade några civila fittor och andra horor som inte vet att droger och uppkäftighet förstör moralen) så lurade jag in bones att prata med fittorna å så stack jag så blev han skjuten haha...

å fan samma sake gjorde ja med den j*vla Cass(karavan bruden) fan alltså hon ville bara hålla på å kolla efter sin fucking karavaner som hade blvit plundrade å jag sa till henne att jag e klar med det men tror ni hon sluta? nä fan heller så ja tog henne till bröderna i freeport, de tog hennes liv å ja fick lite cash money bitches aaaaayooooooo.

nä men nu e de bara ja å min foking hund... han e la go har lagt in titanium tänder på äcklet så han tar ner fiends på ett slag haha men dock jääävligt segt för ibland så hoppar han fram när ja vill smyga jävla idiot alltså. han får passa sig för snart kanske jag sätter en cap in his motherfucking head.

Generellt sätt är ja någ en ensamräv skulle ja säga. gillar inte mycket folk i NV. NCR får en kula i huvvet så fortr jag ser fittorna, de ska alltid snacka skit om legionen å hur elaka vi FUCK YOU BITCH skriker ja å gör en till schewizerost. Alla droganvändare åker i backen på en sekund fan va äckliga de är. Rånare brukar jag tortera lite, skjuta i kroppen å sedan skära bort deras kroppdelar och dumpa i en fin hög som en fucking varning för nästa liga som försöker råna mig. nä finns inte många ja syumaptiserar med, boomers skjöt jag så fort ja kom igenom fältet för de ska faaaaan lära sig att mig skjuter man INTE på, fucking losers.
fö att vara helt ärligt så är den enda alliansen jag har med legionen och mr house men ceasr är död sedan länge då han gav mig onda ögat den fucking feta grisen. en skott i pannan fick han å hålla KÄFTEN.
Citera
2013-09-21, 12:24
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:

Som Christer skrev är E-DE nästan aldrig i vägen och han gör att man ser fiender tidigare, även Bone är ganska smidig, för han skjuter ner småfiender på långt håll som man inte ens ser, alltså någon jävla Coyote som är någonstans i långt bort, helt plötsligt så smäller det till och så är denne död. Otroligt smidigt när man har bråttom någonstans.
Citera
2013-10-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Haha gjorde nästan precis likadant som du fast i ceasars camp gick man ensam upp till klippan där lastbilen fanns och släppte iväg radioaktiva tunnor ner på lägret.

Har för mig att jag innan dess smög fram till slavarna i buren och släppte iväg dom.

Riktigt kul spel och funderar på att skaffa det igen och fixa alla mods som man icke testat. Orkar fan inte vänta på fallout 4, när fan kommer den ut förresten? 1 år? 10 år? Jäkligt frustrerande behöva vänta i all ovetskap
fallout 4 kommer ut senast 2015.
Citera
2013-10-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
fallout 4 kommer ut senast 2015.

?? Har du någon information som inte jag har eller? Vad jag vet så är inget nytt fallout utannonserat, skulle jag gissa så säger jag TIDIGAST 2015.
Citera
2013-10-16, 19:27
Medlem
Skyishs avatar
Måste man spela trean för att kunna njuta av detta spelet och förstå vad som händer? Vilka mods är ett *MÅSTE* att ha?
Citera
2013-10-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Måste man spela trean för att kunna njuta av detta spelet och förstå vad som händer? Vilka mods är ett *MÅSTE* att ha?

FO3 och New Vegas är 2 har egentligen ingen anknytning mer än att det är i samma värld.

Har du dock inte spelat 3, börja med det och ta därefter New Vegas.

Nu har du å göra i sisådär 250H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in