2012-10-31, 13:59
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisIsDis
Old world blues skulle jag tro

Tack för tipsen, jag köper nog båda.

Övrigt:
Om DLCn Honest Hearts.
Jag gillar springa omkring i vildmark, så jag köpte den.
Jag tycker den var värd ca 50 kr.
Hyffsat stort område att utforska, räcker säkert mer än 30 tim.
Det finns nog en hel del bra att säga om den.

Ett problem var att det radioaktiva regnet (från mod), fortsatte länge även när jag kom in i en grotta, så jag fick stänga av det.

Det är lätt att börja gnälla över en del, som egentligen är riktig roligt.

Dåligt?
Men jag tycker fallout-världen skall kännas som en ganska förstörd värld. Jag gillar rostiga vapen, repor och att man mest hittar skrot. Det blir roligare då man hittar eller tillverkar nått riktigt användbart.
Hardcore-läget med törst, mat, sova, radioaktivitet gör det mycket mer komplicerat och intressant.
Det blir inte enbart banka ihjäl fienden, man har flera saker att kämpa mot. T.ex. fixa rent vatten.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-10-31 kl. 14:31. Anledning: rättelse
Citera
2012-11-05, 19:15
Medlem
Nummer-6s avatar
vad heter grottan där man träffar typ sergeant halford eller vad han heter och han berättar att lakelurks har dödat alla sina kompisar och han är enda överlevande ?
Citera
2012-11-05, 19:28
Medlem
MikeyMontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-6
vad heter grottan där man träffar typ sergeant halford eller vad han heter och han berättar att lakelurks har dödat alla sina kompisar och han är enda överlevande ?
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki
Citera
2012-11-06, 06:30
Medlem
Nummer-6s avatar
jag har hittat det guardian peak är det och han heter private halford
Citera
2012-11-08, 13:38
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawni
Jag vet inte om OWD är längre, kanske lika mycket content i båda. Men OWB är så otroligt mycket bättre enligt mig!
humorn i den DLC'n är klockren.

Jag gillar Old world blues, historien är den bästa jag sett i RPG-spel med 3D-virtuell öppen värl. Historien är bättre än allt jag såg i Skyrim mm.

Jag har nästan spelat tre DLC snart.

1) Honest Hearts:
Hyffsat canjon-område. Uppdragen gör man nog på ett fåtal timmar, men inte speciellt intressanta.
Man kan lägga en hel del timmar på utforska hela området. Jag gillar lite vildmark att springa omkring i, samt lite byar, grottor, bunkrar och hus. Helst variation av naturen. Honest Hearts ger lite ny miljö och några små grottor att upptäcka. Den är nog värd 50 kr, ganska hyffsad.

2) Old world blues:
Härlig. Jag begriper vanligen inte 100% av engelskan 100% perfekt och läser lite slarvigt.
Jag har svårt och se om det finns dold politisk propaganda. Nån apparat säger nått om att kommunister anfaller, jag bara skojade. Detta kanske bara är lite satir på kvardröjande Mac-Carty-skräcken.
Kanske bara lite humor?

Humorn tyckte jag var härligt absurd med galna forskare, ibland vulgär, småsnuskig med antydningar till sex, ibland synisk, ibland gullig(Lille roboten som ville ha kaffekopp).
Avslöjande:

Monster sammansättningen tyckte jag var utmärkt. Om det är för fantasifulla monster, så tycker jag det blir töntigt.

Jag brukar inte fatta allt perfekt, men OWB-historien är nog den bästa sedan några 2D-klicka-peka-öventyrs-spel.

3) Spelar nu på Lonesome Road.
Jag fattar inte allt. Jag ogillar vissa saker.
Jag spränger kärnstrids-spetsar, det blir bara liten puff. Jag sände i väg en kärnvapen-missil (Fanns bara en möjlighet?), det blev bara liten puff, som om 100 ton raketbränsle small. Alltså ingen kärnvapen-smäll.
Kanske man kan tolka puffen från stridsspetsarna på så sätt att, det var endast en tändhatt som small. (En hel hög med sprängladdningar måste explodera samtidigt för att starta en kärnreaktion.)
Men jag såg inte att detta framgick tydligt. (men jag missar en del text, som far förbi för fort. Det vore bra om jag kunde pausa och läsa all text.)

Jag ser ännu ingen intressant historie i Lonesome Rode, men jag missar en del.

Nu är jag väldigt nöjd med Old world blues, äntligen en rolig historia.
(De yngre spelarna kanske inte uppskattar humorn på samma sätt som jag.)

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-11-08 kl. 14:17. Anledning: rättelse
Citera
2012-11-08, 14:12
Medlem
ChristerNs avatar
Min DLC OWB försvann spårlöst efter många timmars spelande.
Felet måste bero på Steam.
Jag fick kvitto via emajl. Jag såg de dragit pengar på mitt bank-konto.
Steam skrev inte att: Du har redan köpt detta spel. Då jag jag tittar i Steam-butiken.
I min Steam-map hittade jag endast OWB-musikfil.

Jag vill inte hålla på att klaga bland kanske tusentals andra klagande och på engelska.

Jag köpte DLCn en gång till. Den kostade <50 kr.

Nu har jag köpt den två gånger. Klickat genom Steam, som nu visar rätt i "downloadabel contents" mm.

Tidigare fungerade Steam utmärkt, men irriterande då ett bra spel eller DLC försvinner.

Old world blues tyckte jag var så bra, att jag ville fortsätta spela den klar.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-11-08 kl. 14:22. Anledning: rättelse
Citera
2012-11-08, 14:20
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Min DLC OWB försvann spårlöst efter många timmars spelande.
Felet måste bero på Steam.
Jag fick kvitto via emajl.
Steam skrev inte att: Du har redan köpt detta spel. Då jag jag tittar i Steam-butiken.
I min Steam-map hittade jag endast OWB-musikfil.

Jag vill inte hålla på att klaga bland kanske tusentals andra klagande och på engelska.

Jag köpte DLCn en gång till. Den kostade <50 kr.

Nu har jag köpt den två gånger. Klickat genom Steam, som nu visar rätt i "downloadabel contents" mm.

Tidigare fungerade Steam utmärkt, men irriterande då ett bra spel eller DLC försvinner.

Old world blues tyckte jag var så bra, att jag ville fortsätta spela den klar.

Christer

OWB är riktigt grymt. Otroligt härlig stämning.

Tyckte inte att Lonesome Road var lika bra. Gick mest omkring och störde mig på snubben man var på väg till.
Citera
2012-11-10, 12:38
Medlem
ChristerNs avatar
Jag har ingen aning om hur farlig DethClaw är, eller vilket dmg den kan ge.
(I spel som Entropia Universe kan man ta reda på vilket crit.-dmg ett djur kan ge, om HP>2*Crit.dmg, så bör man klara dem. Lättast via web-sida.)

En DethClaw mother legendarik döda mig blixtsnabbt. Jag spelade på näst lägsta (Easy), maxat flesta skills och med lvl=50 (perk ger 50), samt bra rustning med DT=53.
Jag smyg-sköt mindre dethclaw med sniper och ljuddämpare, fick inte upp maskingeväret snabbt då mother anföll. Dog inom två sec. kanske av ett enda riv.

Andra gången gick det jättelätt, då jag började peppra med maskingeväret innan den slog till, efter 2-3 sec. tog jag "v".

Det ser ut som de kan slå mycket hårt, då man sitter i smygläge och inte skjuter.
Men om man skjuter med kulspruta, ser det ut som de stoppas upp, eller paralyseras en bråkdel av en sec. Då verkar de inte kunna slå hårt.

I Lonesome Road råkade jag få två dethclaw mycket nära, öppnade eld mot ena men andra dödade mig blixtsnabbt, även då jag hade autoinjekt-superstimpack. Det var bara en vuxen med HP=700.
Det verkar som den gav ett dmg på över 220 (genom rustning) med ett slag. Men här var rustningen med DT=33.
Andra gången var lätt, ett smyg-skott med sniper räckte, den andra med kulspruta.
Rustning från DLC-OBW:

Nu tänker jag: Om vuxen DethClaw slår först så är det döden. Men om man får upp kulsprutan och pepprar, så slår de mindre hårt??
Att bli överrumplad är farligt även vid lvl=50 och diverse max-skill.

Under strid, reagerar inte F1-tangenten mm, och brukar inte funka för mig att lämna smygläget snabbt. När inget händer trycker jag flera gånger på tangenten, vilket förvärrar.
Om man kommer upp ur smygläget snabbt och går bakåt, så kanske dethclaw inte slår så hårt?
Agil. borde inverka?

Har jag fel?

Egentligen är det farligt att ge sig ut där om rustningen har DT<200? Men det finns ju inte.
Kanske moden "Projekt Nevada" balanserat om det. Där kan man själv ändra hur hårt de slår.

DLC:
Alla tre DLC jag spelat var mycket olika vilket är bra, variation förnöjer.
Det är roligt att fler än jag gillar "Old World Blues" extra. Kanske man skall säga det var absurd och lite sjuk humor. Jag tyckte den var rolig.

Jag uppskattar även moden "Projekt Nevada" och WOP. "WorldofPain" ger stora områden under jord, samt något bättre grejer ("M"-grejor). WOP hamnar bland topparna då det gäller nya områden.
(Ogillar grejorna, som gör man kan bära oerhört mycket mer, jag nöjer mig med 660 p, i hardcore väger ammu massor).

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-11-10 kl. 12:41.
Citera
2012-11-18, 19:34
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Faktiskt börjat lira New Vegas nu på senare tid (lite efter releasen, hehe) och kommit till level 12 på en av mina gubbar.
Inte vågat testa "Wild Wasteland"-traitet än, hur är det? Blir det så bisarrt som det verkar vara?
Citera
2012-11-18, 20:38
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tips på de bästa modsen?
Citera
2012-11-19, 12:38
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tog just hjälp av en kille som kallas för yes man
Citera
2012-11-23, 12:43
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Tips på de bästa modsen?

Jag har letat och provat några.
Olika har olika smak.

Dåliga: Rusttown, några byggnader, samt en dörr jag aldrig kom genom.

Angel Parks är populär. Men den stör fallout-känslan.
Hyffsat stort område med byggnader och stor grotta, men orealistiska monster som spawnar lite här och där, även i Goodsspring. Samt vapen, som ser nygjorda och plastiga ut.
De som gillar kuta-skjuta med monster kan gilla den. Men jag stängde av den.

Bra:
A world of Pain, WOP. Mycket stora nya områden under jord, mycket att upptäcka. Något förbättrade vapen och rustning med tillägget "M". Denna passar bra med Fallout-stämningen.
Ett par mycket farliga situationer, som vägs upp av bättre vapen och rustning. men detta kan ju störa vanliga Fallout. Jag kör utan monster-patch, men får ändå nya.
Dåligt i WOP:

Första gången man spelar, så tycker jag man skall spela utan moddar, så man ser riktiga Fallout NV.
WOP passar mycket bra andra gången. Om man vill överleva, bör man kanske ta den vid lvl=7 eller lvl=10.
WOP är den bästa med nya områden jag sett. Har även bra betyg av de med nya områden.

Tält-mod, uppskattar jag den stör inte. Tyvärr fel textur och hamnar på sidan ofta, men sover där ändå. Jag kör ju Hardcore. I En DLC kan man nu hitta sov-underlag.
Denna stör inte Fallout mycket och känns bra, framför allt med mörka nätter, jag har väder-mod, (innan man får natt-syn). Jag skulle uppskatta lägereld.

På grund av allt äckligt och radioaktivt testade jag mat-mod. Men jag klarar mig med ödle-kebab. Där testade jag även "Satans Nectar" som sänker IQ till min mm, men jag har biverkningar flera dar efter ännu. Där finns flickscout-kakor med nån effekt + "conf". Vet i fasen om det betyder konfus (förvirrad).

Project Nevada uppskattar jag mycket.
Den ger nog en del implantat, nattsyn, skillökande mm. Man kan även ställa om svårigheter, max lvl, väder mm i inställningarna. Väder-mod uppskattar jag. (Men radioaktiva regnet är för kraftigt ibland, fick i början nu 13 rad/s, hade två Rad-res och en Rad-away, men var nära hus. Det vore döden långt från hus eller grottor. Jag stängde av det. Men roligt om det är lite nån gång vid sällsynta tillfällen.)

De som vill ha mer strider, vapen mm, så finns det nog många moddar (Jag tror det var Warzone som gav många krigargäng som höll på med krigande, men jag slängde ut den modden.)

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-11-23 kl. 13:31. Anledning: rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in