Citat:
Ursprungligen postat av DisIsDis
Old world blues skulle jag tro
Tack för tipsen, jag köper nog båda.
Övrigt:
Om DLCn Honest Hearts.
Jag gillar springa omkring i vildmark, så jag köpte den.
Jag tycker den var värd ca 50 kr.
Hyffsat stort område att utforska, räcker säkert mer än 30 tim.
Det finns nog en hel del bra att säga om den.
Ett problem var att det radioaktiva regnet (från mod), fortsatte länge även när jag kom in i en grotta, så jag fick stänga av det.
Det är lätt att börja gnälla över en del, som egentligen är riktig roligt.
T.ex. Jag fick inte bära med mig mer än 100 pounds (ca 45 kg??). Jag funderade länge vad jag skulle lämna.
Min älskade ED-E fick jag lämna. Med min usla perc=7, så blev jag ofta överfallen då jag sprang.
Jag smög ofta och spanade, de syntes ju inte som markeringar på långt håll och ibland var de inte röda .
Jag tyckte djuren rörde sig i större områden, vilket är mer realistiskt, men svårare att förutsäga.
Ibland var det lite indianlikt. Jag begriper inte 100% av meningarna på engelska 100% perfekt, och läser inte så noga. Det vore intressant med nån variant av indiansk filosofi, t.ex. det som framgår av Siouxhövdingens tal till vite mannen.
"Hur kan ni köpa eller sälja himlen och jordens värme? Tanken är så främmande för oss. Vi äger inte luftens friskhet eller det glittrande vattnet, så hur kan ni köpa det? Varje del av jorden är helig för mitt folk. Varje gnistrande tallbarr, varje sandstrand, varje dimmoln i de mörka skogarna, varje surrande insekt är helig i mitt folks minne och erfarenhet. Vindpusten som ilar bland träden bär med sig mitt folks minne och erfarenhet. Vindpusten som ilar bland träden bär med sig minnet av den röde mannen."
...
"Floderna är våra bröder, och de släcker vår törst. Floderna bär våra kanoter och ger föda åt våra barn. Om vi säljer vårt land, måste ni komma ihåg att lära era barn att floderna är våra bröder, och även era, och ni måste hädanefter vänligt respektera floderna, som ni skulle respektera en broder."
Hela talet (putsat av en journalist) på:
http://home.swipnet.se/ami/seattle/ekologiskatalet.html
Något liknande såg jag inte i DLCn.
Långt efter ett kärnvapenkrig och rejält förstörd natur mm, borde det finnas grupper som ser naturen som en "broder".
Min älskade ED-E fick jag lämna. Med min usla perc=7, så blev jag ofta överfallen då jag sprang.
Jag smög ofta och spanade, de syntes ju inte som markeringar på långt håll och ibland var de inte röda .
Jag tyckte djuren rörde sig i större områden, vilket är mer realistiskt, men svårare att förutsäga.
Ibland var det lite indianlikt. Jag begriper inte 100% av meningarna på engelska 100% perfekt, och läser inte så noga. Det vore intressant med nån variant av indiansk filosofi, t.ex. det som framgår av Siouxhövdingens tal till vite mannen.
"Hur kan ni köpa eller sälja himlen och jordens värme? Tanken är så främmande för oss. Vi äger inte luftens friskhet eller det glittrande vattnet, så hur kan ni köpa det? Varje del av jorden är helig för mitt folk. Varje gnistrande tallbarr, varje sandstrand, varje dimmoln i de mörka skogarna, varje surrande insekt är helig i mitt folks minne och erfarenhet. Vindpusten som ilar bland träden bär med sig mitt folks minne och erfarenhet. Vindpusten som ilar bland träden bär med sig minnet av den röde mannen."
...
"Floderna är våra bröder, och de släcker vår törst. Floderna bär våra kanoter och ger föda åt våra barn. Om vi säljer vårt land, måste ni komma ihåg att lära era barn att floderna är våra bröder, och även era, och ni måste hädanefter vänligt respektera floderna, som ni skulle respektera en broder."
Hela talet (putsat av en journalist) på:
http://home.swipnet.se/ami/seattle/ekologiskatalet.html
Något liknande såg jag inte i DLCn.
Långt efter ett kärnvapenkrig och rejält förstörd natur mm, borde det finnas grupper som ser naturen som en "broder".
Dåligt?
Det var en ren fin värld, kristallklart vatten utan radioaktivitet. Bara några enstaka bilvrak, nått bränt hus. Jag har ännu inga problem med radioaktivitet i hardcore-läge.
Detta avviker från Fallout-miljön, med delvis förstörd värld.
Men man kan ju tänka sig att vissa områden skonats och rent grundvatten sprutar fram någonstans.
Detta avviker från Fallout-miljön, med delvis förstörd värld.
Men man kan ju tänka sig att vissa områden skonats och rent grundvatten sprutar fram någonstans.
Hardcore-läget med törst, mat, sova, radioaktivitet gör det mycket mer komplicerat och intressant.
Det blir inte enbart banka ihjäl fienden, man har flera saker att kämpa mot. T.ex. fixa rent vatten.
Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-10-31 kl. 14:31. Anledning: rättelse
Senast redigerad av ChristerN 2012-10-31 kl. 14:31. Anledning: rättelse