2012-02-04, 13:02
Medlem
Fjandass avatar
Klarade ed-e My love. Men då buggade både Raul och ed-e
Raul buggade bort sig, ed-e vägrade följa med å hjälpa till i strider. Lika Raul när han kom tillbaka
Citera
2012-02-04, 21:58
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjandas
Raul buggade bort sig, ed-e vägrade följa med å hjälpa till i strider. Lika Raul när han kom tillbaka
Testa att inaktivera och sedan aktivera dem.
Fick göra det igår med ledaren hos The Brotherhood Of Steel. Han stod på exakt samma ställe i flera dagar och sa exakt samma sak till mig varenda gång jag försökte prata med honom. Men efter att ha inaktiverat(aktiverat honom så gick han dit han skulle och jag kunde sedan prata med honom.
Citera
2012-02-04, 23:46
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjandas
Gå till Gun Runners och dismissa dina följeslagare i datorterminalen bredvid försäljningsroboten, sen är det bara att gå och hämta dom igen. Borde funka
Citera
2012-02-05, 01:19
Medlem
Greenscouts avatar
Okej, jag körde med Cassidy (Cass) som companion. När jag pratade med henne så blev hon arg på mig över hur jag "betett mig". Jag antog att det var det att jag stulit ganska mycket grejer och har evil karma. Så till slut så sa hon att hon inte ville ha något med mig att göra och att hon skulle återvända till outposten.... men hon är inte där längre???
Citera
2012-02-05, 03:39
Medlem
-ELF-s avatar
Hmm, jag trodde de hade fixat sista main questen efter alla dessa expansioner. Alltså så man kan fortsätta spela utan att behöva ladda senaste sparningen. Man vill ju veta hur Mohave Desert är efter att ha hjälpt Mr. House.
Citera
2012-02-19, 14:48
Medlem
ChristerNs avatar
Mod med nya områden:

Project Brazil.

Varning: inte helt färdig. Jäkla "COC"-kommando krävs, som jag misslyckas med.
Men kanske intressant??
Man bör nog vänta till alfa kommer.
Project Brazil hamnade bland de fyra som månadens mod (Jan?), även med jäkla "COC".
Den finns även för Fallout 3. Men de fortsätter med den för FNV.
Flera verkar positiva på ett forum, några tänker DLC.
"The artistic form and story themes are heavily influenced by the Monty Python veteran Terry Gilliam, the classic 1985 film "Brazil.""
Jag har slö-tittat på filmen Brazil, som verkar tung, svår och kanske sci-fi-Kafka-surrealistisk?? Men jag tycker en jättelik byggnad påminner om filmen?

"It's a game about choices and consequence along a journey - not about loot and kills. You might actually TALK to the raiders instead of them getting themselves wiped out attacking strangers on sight."
En trailer visar mest skjutande.
Citaten och nedladdning finns på:
http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=45138

"There is no way to get from New Vegas to Vault 18 YET. Type COC00BrazilVault18Gym01. When we get to that stage in Alpha testing, you will start in New Vegas to pick your stats, then use a BIG poster of Project Brazil on the door as you leave the Doc's house."
http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/522767-fallout-new-vegas-project-brazil/page__hl__%2Bproject+%2Bbrazil__st__60

Nu funkar inte mitt COC. Tidigare kunde jag skriva "§" som öppnar kommando-tolken. Därefter kunde jag skriva COC0Goodsprings enter. Då hamnade jag där. (Kanske jag inte skrev exakt så?).
(Jag installerade om nvse (Script-extender), kanske GECK-editorn behövs??).

Det verkar vara två stora områden, (kolla kartorna på nedladdnings-sidan).
Black Bear bergen och stadsmiljö.

Är det nån som testad Project Brazil?

Jag får nog vänta tills alfa.

Christer
Citera
2012-02-19, 15:26
Medlem
ChristerNs avatar
mod med nya områden:

"A World Of Pain" , Angel Park och Project Brazil har hamnat bland de 4 som blev månadens mod.
"A World Of Pain" har fått hela 2,581 Endorsements av 76,264 Unique D/Ls.

Jag uppskattar A World Of Pain med stora underjordiska system, och passar nog med Fallout-världen. Jättegrottor.
Utan monster-mod stör den inte så mycket.
Jag gillar att de modifierat vanliga vapen och rustning med "M". Jag gillar Sniper M med ljuddämpare mm.
Negativt: Jag har inget ljud på NCP-rösterna. Men det stör bara vid tjattret.
Jag ogillar 4D-prylarna, så jag kan lätt springa omkring med 800 kg. Jag gillar inte att spela orealistisk superman. (Jag är för gammal för sånt).
Men det är nog den bästa modden med nya områden jag har.
http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=38719

Angel Park verkar fungera mycket bra, med nya områden att upptäcka.
Men avskyr odödingarna och skelletten, som jag inte tycker passar in i Fallout-världen.
Alliens är tyvärr bara fienden som man skall slåss mot.
Jag tror monster-modden spawnade monster lite överallt?

Man bör nog bara ta dessa moddar när man nästan spelat färdigt övrigt.
Åtminstonde Angel Park sist.

Jag testade nu även "Sun of Valley", den var urusel.
Verkar vara stora områden, men inte mycket att upptäcka nu. En mindre stad, men inget riktigt hus att gå in i. Såg inga uppdrag, men skall finnas?
Jag slängde den, verkade helt ointressant. Men det skall varit nått krigande mellan Cesars gäng och NCR. Funkade inte för mig. Kanske den kunde bli bra, kanske den krävde nån mer mod?

Nån som vet nån annan bra mod med nya stora områden att upptäcka?

Kanske jag skall prova Project Brazil på Fallout 3?.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-02-19 kl. 15:38. Anledning: rättelse
Citera
2012-02-26, 07:13
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
mod med nya områden:

"A World Of Pain" , Angel Park och Project Brazil har hamnat bland de 4 som blev månadens mod.
"A World Of Pain" har fått hela 2,581 Endorsements av 76,264 Unique D/Ls.

Jag uppskattar A World Of Pain med stora underjordiska system, och passar nog med Fallout-världen. Jättegrottor.
Utan monster-mod stör den inte så mycket.
Jag gillar att de modifierat vanliga vapen och rustning med "M". Jag gillar Sniper M med ljuddämpare mm.
Negativt: Jag har inget ljud på NCP-rösterna. Men det stör bara vid tjattret.
Jag ogillar 4D-prylarna, så jag kan lätt springa omkring med 800 kg. Jag gillar inte att spela orealistisk superman. (Jag är för gammal för sånt).
Men det är nog den bästa modden med nya områden jag har.
http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=38719

Angel Park verkar fungera mycket bra, med nya områden att upptäcka.
Men avskyr odödingarna och skelletten, som jag inte tycker passar in i Fallout-världen.
Alliens är tyvärr bara fienden som man skall slåss mot.
Jag tror monster-modden spawnade monster lite överallt?

Man bör nog bara ta dessa moddar när man nästan spelat färdigt övrigt.
Åtminstonde Angel Park sist.

Jag testade nu även "Sun of Valley", den var urusel.
Verkar vara stora områden, men inte mycket att upptäcka nu. En mindre stad, men inget riktigt hus att gå in i. Såg inga uppdrag, men skall finnas?
Jag slängde den, verkade helt ointressant. Men det skall varit nått krigande mellan Cesars gäng och NCR. Funkade inte för mig. Kanske den kunde bli bra, kanske den krävde nån mer mod?

Nån som vet nån annan bra mod med nya stora områden att upptäcka?

Kanske jag skall prova Project Brazil på Fallout 3?.

Christer

Dessa mods och så.. går de att ordna till PS3? Jag är en Fallout-färsking, köpte det för första gången igår och det blev New Vegas.

Jag får känslan av att man borde kunna klara det här spelet på typ, 89 olika sätt eller har jag fel? Finns ju så jävla många alternativ hela tiden! Och att alla är så jävla välgjorda!!!

Sjukt härligt lir vill jag bara säga om någon fudnerar på att köpa detta, länge sen man blev så här uppäten av ett tv-spel. Spelade non-stop sen klockan 12 inatt helt inne i spelet, och nu runt 7 så laggade spelet ihop och då satte jag mig vid datorn istället.
Citera
2012-02-26, 15:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
Jag får känslan av att man borde kunna klara det här spelet på typ, 89 olika sätt eller har jag fel?
du har så rätt så, kan bl.a spela det som djävulen själv eller varför inte snäll som jesus sen finns det olika falanger du kan gå med i eller slåss mot och många olika följeslagare att välja på, alla med olika fördelar och nackdelar.
Citera
2012-02-27, 07:45
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
du har så rätt så, kan bl.a spela det som djävulen själv eller varför inte snäll som jesus sen finns det olika falanger du kan gå med i eller slåss mot och många olika följeslagare att välja på, alla med olika fördelar och nackdelar.

Nu vet jag int eom detta redan finns i tråden men nu har jag kommit till en jobbig situation. hjälp vore tacksamt!

Citera
2012-02-27, 12:58
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Dessa mods och så.. går de att ordna till PS3? Jag är en Fallout-färsking, köpte det för första gången igår och det blev New Vegas.

Jag får känslan av att man borde kunna klara det här spelet på typ, 89 olika sätt eller har jag fel? Finns ju så jävla många alternativ hela tiden! Och att alla är så jävla välgjorda!!!

Sjukt härligt lir vill jag bara säga om någon fudnerar på att köpa detta, länge sen man blev så här uppäten av ett tv-spel. Spelade non-stop sen klockan 12 inatt helt inne i spelet, och nu runt 7 så laggade spelet ihop och då satte jag mig vid datorn istället.

Jag kör PC. Men Googla ger kanske nått för PS3.

Jag tycker man skall köra utan moddar först, en del moddar tycker jag förstör känslan.

Jag tycker Fallout NV är mycket bra relativt andra RPG-FPS-spel. Jag håller med.
Det blir helt annorlunda om man spelar om det och samarbetar med andra grupper.

Om NCR Powerplant:
Jag brukar vänta med sådant som verkar svårt. Jag gillar att skilla på smått, tills jag tror jag kan göra farligare saker.
Tips?

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-02-27 kl. 13:14. Anledning: rättelse
Citera
2012-02-27, 15:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Men vad kan ni rekommendera att göra?
Tjacka spikskor och dra från stan....blir det för svårt så gör du nånting annat så går du tillbaka när du levlat upp gubben och fått lite bättre vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in