2012-11-23, 14:04
Medlem
Farbror Fazers avatar
Men är det så att spelet tar slut (mainstoryn) om man själv tar över the strip?

Kör nu på very hard och hardcore, men så jävla svårt är det då inte
Citera
2012-11-25, 15:24
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Men är det så att spelet tar slut (mainstoryn) om man själv tar över the strip?

Kör nu på very hard och hardcore, men så jävla svårt är det då inte

Det tog slut för mig, då jag följde Mr. House, men det kan finnas mycket spelande kvar som man missar.

Det är jättelätt spel om man accepterar att man dödas ofta.
Moddar mm kan göra det ännu lättare.

En st. Dethclaw brukar vara lätt då man skjuter först.

Om man har otur att nån Dethclaw slår till innan man börjar skjuta, så dödas jag lätt i smygställning, lvl=50, rustning mm ca DT=52 på ca 2 s.
Testa i grottan:
Den är jättelätt om man skjuter först.
OBS Max lvl=30 utan DLC. Jag har mod för 50.

Alla dessa typer av spel är jättelätta om man tillåter sig dö ofta.

Det är nog svårt att överleva, utan att dö en enda gång på verry hard.
Men huvud-uppdragen verkar lätta.
Jag har ännu inte klarat spelet på easy utan att dö en enda gång, till avslutat spel.
Nu när jag spelar verry easy har jag överlevt ända till > lvl=15.

I project Nevada-modden kan man ställa om svårigheten.
Egentligen kan man lätt göra spel hur svåra som helst, genom att multiplicera fiendens parametrar med 10.

Jag själv uppskattar lätta spel att överleva i. Det är småproblem, lite äventyr mm som jag tycker är roligt.

Jag startade om med luck=1, Char=1 och höjde övriga. Det var roligt. Jag hittade inte så mycket ammu, så jag köpte en hel del ammu. Jag brukar även kolla om banditer skjuter först innan jag försvarar mig, men banditerna är ganska lätta. De farliga skjuter jag på först, om jag kan.
I början lvl<5, så var det lite svårt med mat, vatten, läkning, pengar, ammu mm. Jag knyckte inget hos läkaren, tog inte start-boxen (mod). Jag tycker det är roligt i början. Men det finns mycket att göra även då man maxat skillen. (I Skyrim blev det tråkigt, man blev ju nästan odödlig, de värsta monstren bara repade en och inget att tillverka som behövdes. Fallout NV är mycket bättre då man nått max.)
(Vid lvl ca=15 då man länsat lite i AWOP-modden, så är det lättare. Men överrumplad av två stora DethClaw kommer jag alltid vara rädd för.)

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-11-25 kl. 15:37. Anledning: rättelse
Citera
2012-11-25, 16:53
Medlem
Loxuss avatar
Haha, jättelätt om accepteras att dö ofta?
Om man dör så är det ju inte lätt
Citera
2012-11-28, 11:17
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

Det är ju det jag menar.
Jag har misslyckats därför jag dött minst en gång. Från denna inställning är det svårt.

Christer
Citera
2012-11-28, 12:01
Medlem
ChristerNs avatar
Ett spel behöver inte bli bättre därför det är svårt.
De som vill ha svårt spel, kan köra nått multiplayer kuta-skjuta. Om motståndaren är jämbördig, så är sannolikheten 0.5 att de dör innan de dödat någon. Ungefär som i riktiga krig.
Liknande spel brukar nog vara enfaldiga tävlingsspel.

Fallout ser jag inte som tävlingsspel. Det är en hel del upplevelse, äventyr, upptäckande mm som ger mycket mer än enbart försöka vinna över en annan spelare. Att välja perk i Fallout är att välja strategi.
Hur svårt bör det vara:
Jag tycker det skall vara ganska lätt att överleva på verry easy om man är lite försiktig och tänker efter före. På Verry hard, så bör endast ett fåtal klara det utan att dö.
(De som vill ha intellektuellt mycket svårt spel, kan testa Myst URU. En del är extra svåra problem, åtminstone om man inte läser texterna noga. OBS: inget skjuta-spel.)

Jag är kritisk mot en del av det morbida, äckliga och våldsamma i Fallout mm. Jag vill inte gräva upp gravar eller käka insekter. (som rött färgämne E120 från löss).
Men jag tyckte det var roligt när nån kladdat ungefär "Droop chems, not bombs", "make love not war" på bunkrarna. (Kanske nån knäpp Hippe som tänkte att de kunde bomba med LSD?). Det blir lite humor, även av sånt. (IRL: Det skall ha funnits en plan att mörda Castro med LSD-bomb gömd i TV.)
I alla spel beskrivs nog konflikter förenklat. Men Fallout är nog relativt bra ändå.

Annat:
Tidigare förstod jag inte en bössa, jag trodde den var dålig.
Om en bössa avfyras då man släpper upp musknappen, så testa att hålla nere knappen minst 5 s. Om bössan:

Jag såg nu att det finns en perk, som gör man kan sova vid lägereldar, men har inte testat den. (Kanske från DLC? vid surv ca 75).
Nån Hunt-perk ökar Crit hela 75%, kanske gör det lättare mot DethClaw?

Hur svår t.ex. DethClaw blir, kanske beror på en del perk, Agillity, luck mm. Inte enbart lvl och skills. (Men det viktiga är nog att man hinner öppna eld innan den slår till?)

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-11-28 kl. 12:22. Anledning: rättelse
Citera
2012-11-28, 12:48
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

Jag bör kanske förtydliga mig.
Jag formulerade mig så att t.ex. du skulle fatta det du har fattat.
(Kanske det inte var ren ironi.)

Men det är väl sant.
Det beror på vad begreppet "svårt" står för. Svårigheter kan vara att hinna nått inom viss tid, lösa problem, fullfölja uppdrag, vinna över annan eller överleva. I Fallout lägger jag vikt vid överleva.

Om man med "svårt" inte menar, att det är svårt att överleva, och accepterar att dö ofta, då blir många spel lätta.
Om man med "svårt" menar, att det är svårt att inte dö en enda gång, då blir Fallout svårt på verry hard.

Jag vill ha nått annat i spel än svårt att överleva. Spel där man dör hela tiden kastar jag ut.
Jag vill ha upplevelser, utforskande, sakletande mm.

Christer
Citera
2012-12-02, 01:28
Medlem
Har fastnat på Come fly with me.
Jag ska ge honom Atomic Fuel och 3 suger bombs.

Jag har hämtat Atomic fuel ifrån den döde med radiation suiten och jag har 150 rocket souvenirer.
Jag har Suger bombs på mig men fortfarande säger han att jag måste hitta Atomic Fuel?
Citera
2012-12-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabochchocklad
Har fastnat på Come fly with me.
Jag ska ge honom Atomic Fuel och 3 suger bombs.

Jag har hämtat Atomic fuel ifrån den döde med radiation suiten och jag har 150 rocket souvenirer.
Jag har Suger bombs på mig men fortfarande säger han att jag måste hitta Atomic Fuel?

Fixat. Var tydligen någon bugg.
Jag droppade suger bombsen och pratade med honom igen. Då tog han emot bränslet. Sen plockade jag upp bombsen igen och kunde göra klart.

Tror jag spelat igenom spelet över 10 gånger nu. Men varje gång jag startar ny gubbe så kör jag på ett nytt sätt. Måste bara hitta ett Anti materia rifle att ge till Boone. Då kommer jag ha en nice livvakt.
Citera
2012-12-03, 14:07
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Jag funderar på att köpa Fallout New Vegas, men jag har en fråga. Är det ett buggigt spel? Fallout 3 kunde vara riktigt frustrerande att spela ibland då det hade en tendens att frysa sig. Är det samma sak med NV?
Vilket skulle ni säga är bäst av Fallout 3 och New Vegas?
Citera
2012-12-03, 15:04
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten.
Jag funderar på att köpa Fallout New Vegas, men jag har en fråga. Är det ett buggigt spel? Fallout 3 kunde vara riktigt frustrerande att spela ibland då det hade en tendens att frysa sig. Är det samma sak med NV?

Mindre buggar än i FO3. Jag har ca 100 timmar speltid och har än så länge bara stött på lite sådant som att man buggat fast mellan stenar eller att något quest fuckat upp, allt detta gick att fixa med lite commands. Men inga sådana större fel som att det fryser sig osv.
Citera
2012-12-03, 17:35
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten.

Jag har sett några varelser frysa fast, men det är pretty much it. Bör tilläggas att jag bara har cirka 25-30 timmars speltid, dock.
Citera
2012-12-03, 23:02
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenscout
Mindre buggar än i FO3. Jag har ca 100 timmar speltid och har än så länge bara stött på lite sådant som att man buggat fast mellan stenar eller att något quest fuckat upp, allt detta gick att fixa med lite commands. Men inga sådana större fel som att det fryser sig osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jag har sett några varelser frysa fast, men det är pretty much it. Bör tilläggas att jag bara har cirka 25-30 timmars speltid, dock.

Okej, tack för svar. Då blir det väl ett köp då så småningom när jag har tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in