2012-08-27, 19:52
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 506
Har en fråga - köpte New Vegas Ultimate edition till ps3 häromdagen, har inte spelat New Vegas innan, och tänkte det var lika bra att köpa denna utgåvan. Men! - jag har från början en del vapen och armor, vilket känns lite trisst, trodde jag skulle få börja med luftgevär som i trean. Nå, när detta bara fallet i Ultimate Edition eller börjar man med vapen (9mm pistol, hagelbössa etc) även i det "vanliga" New Vegas?

I äldre F New Vegas (utan DLC) för PC, så kan man starta med att:

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-08-27 kl. 19:56. Anledning: rättelse
Citera
2012-09-09, 15:16
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Är det någon som vet vart sparningarna sparas? Det har blivit något seriöst fel på mitt spel så jag avinstallerade det och installerade det igen, men nu får jag det inte ens att fungera. Därför vore det bra om sparningsfilerna går att hitta så man kan kopiera dessa och sedan ta bort hela skiten.
Citera
2012-09-09, 15:19
Medlem
Citat:
Har en fråga - köpte New Vegas Ultimate edition till ps3 häromdagen, har inte spelat New Vegas innan, och tänkte det var lika bra att köpa denna utgåvan. Men! - jag har från början en del vapen och armor, vilket känns lite trisst, trodde jag skulle få börja med luftgevär som i trean. Nå, när detta bara fallet i Ultimate Edition eller börjar man med vapen (9mm pistol, hagelbössa etc) även i det "vanliga" New Vegas?

Det stämmer att man får lite mer vapen. Fråga; har du också upplevt att spelet låser sig och laggar mycket? Jag slutade spela min Ultimate Ed. pga. detta skitfenomen :<
Citera
2012-09-09, 15:21
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Är det någon som vet vart sparningarna sparas? Det har blivit något seriöst fel på mitt spel så jag avinstallerade det och installerade det igen, men nu får jag det inte ens att fungera. Därför vore det bra om sparningsfilerna går att hitta så man kan kopiera dessa och sedan ta bort hela skiten.

Kolla i "Dokument"
Default Win7: C:\Users\NAMN\Documents
Brukar oftast finnas en mapp där som heter Fallout: New Vegas och innehåller lite config-filer och sparfilerna.
Citera
2012-09-13, 01:55
Medlem
Hur är New Vegas på PS3 idag? Har det patchats ordentligt eller fortfarande buggigt som in i röven? Borde jag köpa det mindre trasigare Fallout 3 istället?
Citera
2012-09-13, 09:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Köp båda till pc om du kan, då kan du lägga in en djävla massa olika mods.
Citera
2012-09-13, 17:32
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vissatjejer
Hur är New Vegas på PS3 idag? Har det patchats ordentligt eller fortfarande buggigt som in i röven? Borde jag köpa det mindre trasigare Fallout 3 istället?

Jag har helt jävla cp mycket lagg ibland när jag är i områden med mycket folk om 1. Jag har haft ps3an på länge, 2. Om jag är uppkopplad samtidigt som jag spelar och 3. Om det är mer än en Savedata.

Men det hände inte förrän nästan precis i slutet. ungefär det tredje sista uppdraget.

Men annars så har jag bara stött på 1 bugg genom alla mina 120+ timmar och det var när jag skulle försöka ta en snabbare väg genom att hoppa upp på ett tak men jag fastnade i luften.
Citera
2012-09-29, 18:45
Medlem
Jag har bara spelat 3an ännu men ska börja med New Vegas snart.

Funderar på om man ska spela som god eller ond, vad är roligast?
Och vilka mods rekommenderas för en bättre spelupplevelse?
Citera
2012-09-30, 08:01
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flake

Högst personligt vad man gillar att spela som. I just NV finns det 4 factions-alternativ, inget alternativ är direkt genom-ond eller genom-god. Personligen så föredrar jag oftast att köra som någorlunda god och stödja Mr. House.

När det gäller mods tycker jag också det är personligt, rekommenderar därför dig att gå in på New Vegas Nexus och bläddra igenom top 100 listan.
Citera
2012-09-30, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flake

Som sagt, det är enbart du som vet vilken som är roligast! =) Majoriteten av mina genomspelningar har varit goda.

Jag använder nästan enbart mods som förbättrar grafiken i spelet. Textures, facial enhancements och lite outfits. Är såpass nöjd med spelet i övrigt så mer behövs inte!
Och såklart har man laddat ner ett par hus för att se vilket som är trevligast

Fan.. blev sugen på att spela det nu. Då vet man vad som väntar på en när Borderlands 2 är igenomspelat ett par gånger
Citera
2012-10-11, 02:42
Medlem
EastClintfoods avatar
Då man varvat New Vegas så undrar man om ni har några mods att rekommendera? fixat project nevada men gärna vill ha flera quest till.. Tittat lite på något som hette med slave och den verkade intressant, alla tips är välkomna då man är rätt så ny om mod grejen trots sina +30 år (160h speltid inkl alla dlc och så vitt vad man vet så har man utforskat alla ställen)
Citera
2012-10-13, 10:40
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Då man varvat New Vegas så undrar man om ni har några mods att rekommendera? fixat project nevada men gärna vill ha flera quest till.. Tittat lite på något som hette med slave och den verkade intressant, alla tips är välkomna då man är rätt så ny om mod grejen trots sina +30 år (160h speltid inkl alla dlc och så vitt vad man vet så har man utforskat alla ställen)
NPC Project, Electro City, Nevada Skies, Open Strip, populated casions är några jag kan gå i god för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in