2011-09-23, 05:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kört färdigt lonesome road och...varför måste dom alltid köra upp en trästock på tvären i arslet på "berättarrösterna"?
Inget flyt, ingen rytm, hoppigt och ostadigt...

Helt ok dlc men lite
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Några spontana frågor.

Jag har alltid gillat att lira FO med fokus på VATS, crit och kulvapen. Ingen unarmed, melee, energy eller så. Nu ligger jag på lvl12 och har precis gått med i BoS.

Behöver jag tänka om ang. energyvapen inför framtiden? eller duger guns endgame? Och en helt annan fråga, jag polar hyfsat med alla förutom legionen. Är det något problem att jag då springer runt i BoS-armor? det finns ju iofs non-faction specific power armor också (t45), men t52 är ju lite ballare, och vanligare.
Det är typ så jag främst spelar och energivapen klarar man sig utan rätt bra, men med 4dlc kan du levla upp till 50 så det går nästan att maxa alla stats till 100.
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-09-23 kl. 05:15.
Citera
2011-09-23, 18:44
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kört färdigt lonesome road och...varför måste dom alltid köra upp en trästock på tvären i arslet på "berättarrösterna"?
Inget flyt, ingen rytm, hoppigt och ostadigt...

Helt ok dlc men lite

Körde du Courier's Mile nånting? Jag gick dit ett par gånger men satan vad stryk jag fick. Massiv radiation och deathclaws är inte att leka med.

I övrigt håller jag med dig om att det var relativt lätt att klara sig, speciellt eftersom jag övertalade

Jag tycker dock att det var en väldigt bra DLC överlag. Riktigt bra story och hela området känns väldigt Fallout. Jag gillar också att DLCn faktiskt påverkar Mojave efteråt.
Citera
2011-09-23, 19:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Körde du Courier's Mile nånting? Jag gick dit ett par gånger men satan vad stryk jag fick. Massiv radiation och deathclaws är inte att leka med.
Jo sprang runt där lite innan jag skulle sova,
Citera
2011-09-23, 22:05
Medlem
IshethZenunims avatar
Är det någon här som kör med mods? Jag körde hela spelet med Project Nevada (ungefär som OOO till Oblivion), och jag kunde inte döda deathclaws. Jag klarade hela spelet, men en deathclaw slet mig i stycken nio gånger av tio. Någon som har tips på hur man ska klara dem?
Citera
2011-09-23, 22:23
Medlem
Kakormedsafts avatar
brukar stealth skjuta dom i huvudet med antimateria rifle
Citera
2011-09-23, 23:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kör med AP skott till deathclaws.
Citera
2011-09-23, 23:36
Medlem
haiguises avatar
Körde project nevada och very hard senast.

Om deathclawen ser mig först: Fly med sprint (en mod, du springer snabbare, ungefär lika snabbt som en deathclaw, till kostnaden av Action Points) mot närmaste interior , om det inte finns några halar jag fram min automatic rifle och mejar AP-skott i skallen på djuret och hoppas på det bästa.. Om jag har tur med crits vinner jag.

Om jag ser deathclawen först: Lägger 3 st bottlecap mines i en linje, ställer mig i linje med dom vartefter jag skjuter ett sneakskott med brush gun för att aggroa den och om den inte dör av minorna är dens ben cripplade åt helvete och då kan jag bara gå baklänges och avrätta den med valfritt vapen.
Citera
2011-09-24, 00:27
Medlem
ChristerNs avatar
Ush för Dethclaws.

Nån mod gav mig Big mumm och Legendaric alfa.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2011-09-24 kl. 00:40. Anledning: rättelse
Citera
2011-09-24, 03:33
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Kör med AP skott till deathclaws.
Det hjälper inte, två attacker så är jag död, och jag hinner inte döda en Deathclaw innan den hinner fram till mig. Har haft tur ibland när jag använt sniper rifle och lyckats få crits i skallen på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Körde project nevada och very hard senast.

Om deathclawen ser mig först: Fly med sprint (en mod, du springer snabbare, ungefär lika snabbt som en deathclaw, till kostnaden av Action Points) mot närmaste interior , om det inte finns några halar jag fram min automatic rifle och mejar AP-skott i skallen på djuret och hoppas på det bästa.. Om jag har tur med crits vinner jag.

Om jag ser deathclawen först: Lägger 3 st bottlecap mines i en linje, ställer mig i linje med dom vartefter jag skjuter ett sneakskott med brush gun för att aggroa den och om den inte dör av minorna är dens ben cripplade åt helvete och då kan jag bara gå baklänges och avrätta den med valfritt vapen.
Tack för tipsen, ska testa det nästa gång jag spelar. Ska försöka spela ännu mer stealth än jag brukar, och köra hela spelet med Recon Armor, night vision goggles och sniper rifle/granater/minor. Så körde jag Fallout 3 med FWE på Hard, och det var riktigt kul.
Citera
2011-09-24, 03:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Det hjälper inte, två attacker så är jag död, och jag hinner inte döda en Deathclaw innan den hinner fram till mig. Har haft tur ibland när jag använt sniper rifle och lyckats få crits i skallen på dem.
Testa andra vapen, ex: C257 med AP räcker det ibland med 3st vats för att slå ut en deathclaw.
Du kan också sikta på benen, slår du ut båda benen kan du gå i cirklar(bokstavligt talat) runt deathclaw'n.

Jo förresten, hur "levlad" är gubben din?
Citera
2011-09-24, 03:55
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Testa andra vapen, ex: C257 med AP räcker det ibland med 3st vats för att slå ut en deathclaw.
Du kan också sikta på benen, slår du ut båda benen kan du gå i cirklar(bokstavligt talat) runt deathclaw'n.

Jo förresten, hur "levlad" är gubben din?
Är inte helt säker vilken nivå jag ligger på, men jag klarade ju hela spelet och gjorde en jävla massa sidequests. Äh, jag startar spelet och kollar. Lvl 25 var jag. Möjligen 24 senast jag försökte mig på att döda en deathclaw.
Citera
2011-09-24, 08:38
Medlem
ChristerNs avatar
Jag har tagit massor av Dethclaw med sniper rifle med ljuddämpare i smygläge.
På mycket långt håll upptäcker de inte en om man missar.
Om jag håller siktet i 2 s på huvudet, så brukar det bli crit. (Ej VATS).

Christer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in