2011-01-04, 18:13
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techoze
Man kan ju på New Vegas klara huvuduppdragen på fyra olika sätt: House, Yes Man, NCR och Legion.

Tråkigt bara att man måste spela vissa quest i alla olika slut

Citat:
Ursprungligen postat av Penduluma
Come Fly With Me

http://fallout.wikia.com/wiki/Come_Fly_With_Me
Senast redigerad av shouldbetrusted 2011-01-04 kl. 18:18.
Citera
2011-01-04, 19:01
Medlem
Jrgens avatar
Jag gick på en mina i nån tunnel som är låst i båda ändar (very hard) långt ut i öst, vilket jag tror sabbade nivån. Tunneln har bara två in och utgångar och denna trappa. Och nu när jag ska gå upp i trappan så faller jag bara igenom golvet. Kan inte hoppa upp för trappan heller, faller bara ner. Och jag kan gå igenom väggen på flera andra ställen också. Hur kan man fixa det? Det hjälpte inte att gå ut och in för att ladda om nivån. Spelar på Xbox 360, kan det hjälpa att starta om konsolen?

Citat:
Ursprungligen postat av Mandolin-Göran
Funderar på att köpa New Vegas, någon generell uppfattning om det är bättre eller sämre än Fallout 3. Jag tycker själv att Fallout 3 är ett hyfsat bra spel dock med en rad förbättringsområden. Så, är det värt ett köp?
Fallout: New Vegas är betydligt(!) buggigare än Fallout 3, och miljöerna är inte lika snygga och påhittiga som i trean. Utöver det är New Vegas ett bättre spel på de flesta sätt. Det är mycket mer i linje med Fallout 1 och 2, både handlingsmässigt (eftersom det är i väst) och när det kommer till själva känslan i spelet, miljöerna, etc. Fallout 3 var mycket mer linjärt än New Vegas, det finns fler sätt att göra allting på, större rollspelsfokus, större värld, många fler fraktioner och uppdrag, många fler föremål, vapen, perks och tja, det mesta.
Citera
2011-01-05, 14:43
Medlem
Vattumannens avatar
Hur får jag Cass att följa med till Van Graffs när jag redan har Boone?

Jag har gjort alla quests men Cass sitter kvar i baren och inga nya dialogalternativ kommer upp.
Måste jag göra mig av med Boone? Detta vill jag inte, men det verkar inte funka att sätta honom på "Wait" å sedan gå till Cass.

Frustrerande...

Förövrigt så fryser skärmen sig varje gång jag kommer till NCR outposten precis över Nelson, minns inte vad den heter. Missar jag något där, eftersom jag inte kommer mer än några meter innan det laggar ihop? Teknologin går framåt
Citera
2011-01-05, 14:50
Medlem
Azaels avatar
Vilken version av spelet har du? På PC finns det diverse mods som gör att du kan ha mer än en mänsklig följeslagare. Finns att hitta här bland annat. Om du kör på konsol så får du dumpa Boone först eftersom du kan ha max en mänsklig- och en robotföljeslagare åt gången. Boone återvänder till Novac, så det kan vara en bra idé att åka dit och lämna honom så att du är säker att han är på plats när du vill ha tillbaka honom igen, annars kan det ta ett tag för honom att gå dit.
Citera
2011-01-05, 21:43
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattumannen
Hur får jag Cass att följa med till Van Graffs när jag redan har Boone?

Jag har gjort alla quests men Cass sitter kvar i baren och inga nya dialogalternativ kommer upp.
Måste jag göra mig av med Boone? Detta vill jag inte, men det verkar inte funka att sätta honom på "Wait" å sedan gå till Cass.

Skicka tillbaka honom till Novac då, sen kan du ta med Cass. När du är klar med henne kan du skicka tillbaka henne till Mojave Outpost och hämta Boone i Novac igen.
Citera
2011-01-06, 20:14
Medlem
BRZMs avatar
Vad sämst det är när man upptäcker saker som KANSKE kommer höra till "Dead Money". Urlöjligt. Vill för fan ha ett komplett spel utan saker som inte har någon som helst innebörd förrän senare. Dessa saker kan fan "hoppa in" i spelet när man väl laddar DLC:t. Spelar på PS3.

Citera
2011-01-06, 20:16
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Skicka tillbaka honom till Novac då, sen kan du ta med Cass. När du är klar med henne kan du skicka tillbaka henne till Mojave Outpost och hämta Boone i Novac igen.

Exakt. Står mer på The Vault om nån vill läsa mer om detta.
Citera
2011-01-06, 22:40
Medlem
Panzerbat.s avatar
Kan man trolla tillbaks ens companions med console commands? Skickade iväg rex till the lucky 38 när jag skulle plocka upp ED-E som jag glömt i början, men nu är ju hundfan inte där! Och inte är han vid the kings heller.
Citera
2011-01-07, 00:42
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Kan man trolla tillbaks ens companions med console commands? Skickade iväg rex till the lucky 38 när jag skulle plocka upp ED-E som jag glömt i början, men nu är ju hundfan inte där! Och inte är han vid the kings heller.
Rex är någonstans i Freeside, det är Boone man kan skicka till Lucky 38.
Citera
2011-01-07, 12:40
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Rex är någonstans i Freeside, det är Boone man kan skicka till Lucky 38.
Man kan ju skicka alla till the lucky 38. Just nu knatar Boone, Cass, Ganon och ED-E runt där inne, men hundfan är fan inte här.
Citera
2011-01-07, 13:42
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Man kan ju skicka alla till the lucky 38. Just nu knatar Boone, Cass, Ganon och ED-E runt där inne, men hundfan är fan inte här.

Rex är konstig! Ibland har jag haft med han som en osynlig följeslagare. Folk man träffat på har då kommenterat Rex utan att han ens är med.
Citera
2011-01-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techoze
Det finns ett hotellrum som man får i Novac, Man får rummet där man möter Benny, Man får Presidental Suite i Lucky 38, Så finns också Brotherhood of steels lilla bunker (ligger nära Nelis) och har man expansionen så kan man alltid bosätta sig i Abandoned BoS bunker
Tackar!
Har lirat ytterligare en bit nu, och förvånas över hur många "special" vapen man kan hitta, Bra skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in