2010-11-23, 22:51
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
Gaah, äckligt att det inte går att modda min ps3a.
Man kanske borde investera i en bättre dator

Jaha, sorry ^^
Fast så jävla krävande är det inte ^^
Citera
2010-11-23, 23:04
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

Dra till Primm och in i NCR's lilla kvarter där, står du vett mot Sgt Hayes tält så tar du tältet till höger, finns lite armor där!

Edit: kom ihåg att är det någon ensam från en faction och du gör en stealth kill så påverkas inte din fame

Tack, det ska kollas upp

Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Jaha, sorry ^^
Fast så jävla krävande är det inte ^^

Hehe, förvisso, men min bärbara fick spelet iallafall :P
Citera
2010-11-23, 23:26
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldenhalf
Blind Deathclaws har mad hörsel. Brukar hålla mig en bit bort och använda sniper rifle med AP-rounds.

schyssta sniper rifles att finna, vart?
50 har ja i lockpick är på level 11, är vid någon end tåg station nu som ja ska igenom men är ju en miljard deathclaws där, och Boone blir medvetslös hela tiden sen dödar dom mig, själv försöker man med sawed off shotgun när dom e för nära för mina lång distans vapen luktar pung blir bara som ärtskott på dom.

förresten var väljer ,man vilka kulor man vill ha i vapnet, ja har tex 9mm (hollow rounds) även en massa annat me andra kulor.
Citera
2010-11-23, 23:50
Medlem
Kycklingkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
schyssta sniper rifles att finna, vart?
50 har ja i lockpick är på level 11, är vid någon end tåg station nu som ja ska igenom men är ju en miljard deathclaws där, och Boone blir medvetslös hela tiden sen dödar dom mig, själv försöker man med sawed off shotgun när dom e för nära för mina lång distans vapen luktar pung blir bara som ärtskott på dom.

förresten var väljer ,man vilka kulor man vill ha i vapnet, ja har tex 9mm (hollow rounds) även en massa annat me andra kulor.
Skaffa Anti-material rifle (.50 kaliber), säljs av Gun-runners. Kräver dock 8 i styrka och 100 i guns men klart bästa vapnet mot deathclaws (tillsammans med AP-ammo). Annars kan man hitta ett vanligt sniperrifle (.308 kaliber)i tältet hos 1th recon vid Camp McCarran som du kan ta utan straff. Sen finns Gobi campaign rifle att finna i en låst låda (very hard) vid Snipers nest nära Cottonwood Cove.

Du väljer ammo genom att trycka på 2 om du spelar på PC.
Citera
2010-11-23, 23:59
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingkungen
Skaffa Anti-material rifle (.50 kaliber), säljs av Gun-runners. Kräver dock 8 i styrka och 100 i guns men klart bästa vapnet mot deathclaws (tillsammans med AP-ammo). Annars kan man hitta ett vanligt sniperrifle (.308 kaliber)i tältet hos 1th recon vid Camp McCarran som du kan ta utan straff. Sen finns Gobi campaign rifle att finna i en låst låda (very hard) vid Snipers nest nära Cottonwood Cove.

Du väljer ammo genom att trycka på 2 om du spelar på PC.
Säker på att det kräver 100 i guns?
Jag har använt detta vapen ett par gånger och jag hade ca 60-80 i alla skills
Citera
2010-11-24, 00:13
Medlem
Forzos avatar
Citat:

Det är väl så att det funkar att använda vapen även om man har för låg skill, problemet är bara att det gör sjukt mycket mindre skada då.
Citera
2010-11-24, 00:20
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Det är väl så att det funkar att använda vapen även om man har för låg skill, problemet är bara att det gör sjukt mycket mindre skada då.

Siktar sämre, framför allt, väl?
Citera
2010-11-24, 00:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
skill req.: 100
http://fallout.wikia.com/wiki/Anti-materiel_rifle
Citera
2010-11-24, 00:24
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Du hade inte nån perk som gjorde att vapen kräver mindre kanske?
Citera
2010-11-24, 00:29
Medlem
MikeyMontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Du hade inte nån perk som gjorde att vapen kräver mindre kanske?

A strength of 8 (Or 6 with the Weapon Handling perk) and a guns skill of 100 is required to use this rifle with optimal performance.

Tolkar det som att det går att använda med lägre gun skill, men är bäst med 100.
Citera
2010-11-24, 00:30
Medlem
Skit-Kjells avatar
"A strength of 8 (Or 6 with the Weapon Handling perk) and a guns skill of 100 is required to use this rifle with optimal performance."

Behöver alltså inte ha 8 STR och 100 Guns för att användas, men för att den ska fungera som bäst.

edit: för seg
Citera
2010-11-24, 11:42
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Vart kan man med 100% säkerhet hitta ett scope till hunting rifle?
Är för tillfället lvl 23 och luderroboten vid Gunrunners säljer bara extended mag till vapnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in