2010-11-19, 17:45
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Nere i källaren i overseers office, du vet man kan öppna den där runda saken i mitten av rummet och under där så finns en källare och ja, xp glitchen fungerade med update 2.
Okej tack!
Ska kolla
Citat:
Ursprungligen postat av crackbitch
Sitter och funderar på vilken konsol man ska köpa spelet till, är det någon skilland på xbox och ps3 versionen?
Såvitt jag vet så är det ingen skillnad, men brukar det klia rejält i dina fingrar så rekommenderar jag 360 trots att jag är trogen playstation-spelare, då 360 kommer få dlc's före ps3!
Citat:
Ursprungligen postat av ploxination
Lider New Vegas lika mycket som Fallout 3 av scaling? Dvs att man som en höglevel-karaktär bara springer på robotar och supermutanter i vildmarken? Isf, finns det någon fet mod som fixar bort det?
Inte lika mycket, men kanske lite
Jag brukar se samma monster som brukar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Somsagt, inget jag upplevt utan för mig har djuren alltid varit vid samma ställen oavsett level jag varit där på.
Letade själv runt på falloutwiki och hittade ingenting om att geckos skulle skala med level.
Ja det brukar vara samma för mig med, men det är ju möjligt att t.ex ghouls blir de något svårare reaver eller något, likadant med geckos och wasteland-banditer
Men det är inte så att det är som i FO3 iallafall
Citera
2010-11-19, 19:40
Medlem
Vattenbojs avatar
Löste sig
Senast redigerad av Vattenboj 2010-11-19 kl. 20:15.
Citera
2010-11-19, 22:40
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Precis, djuren kan bli starkare versioner av sig själva men inte andra djur.
Det är vad jag upplevt och det är därför jag inte höll med om att geckos blir golden geckos då det är olika typer av djur och i de allra flesta fallen så är det irrelevant om det är t.ex en light version eller den starka versionen av djuret för är man i området och röjer så ska man klara av att ta ner djuren oavsett om det är en baby deathclaw eller en deathclaw.
Åker man på däng har man sprungit fel.

Vilket gör spelet så jäkla mycket roligare och verkligen ger en känsla av klar oro när man råkar stöta på en deathclaw för tidigt, men även en känsla av achivement när man nått en lvl som man klarar av en på. Men även nära end game så är mer än två death claws en utmaning.
Citera
2010-11-19, 22:51
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Vilket gör spelet så jäkla mycket roligare och verkligen ger en känsla av klar oro när man råkar stöta på en deathclaw för tidigt, men även en känsla av achivement när man nått en lvl som man klarar av en på. Men även nära end game så är mer än två death claws en utmaning.
Ja alltså det finns inget jag hatar mer än spel som skalar omgivningen till din level.
Och det roliga är att jag förstår verkligen inte ens vad det är bra för, vem tjänar egentligen på att spelet skalar sin nivå till din egen nivå?
Citera
2010-11-19, 22:54
Medlem
Torchs avatar
Nu har jag spelat Fallout New Vegas ett tag, och jag måste säga att jag tyckte att Fallout 3 hade något speciellt trots allt. Vegas är bra, bättre dialoger (!), lite bättre story, mer quests och så... men det var något med Fallout 3. Det är inte lika kul att springa runt i öknen som det var i ruinerna i DC och i tunnelbanorna.

Må vara att det var trist med bebis-questet i början, men det var något där att man såg fram emot att komma ut i den post-apokalyptiska världen utanför. Man visste inte vad som väntade, det enda man hade var känslan från fallout 1 och 2, vilket gjorde en väldigt spänd och nyfiken. Detta är fan inte lika kul tycker jag. Jag tröttnar snabbare liksom...

För att inte nämna att det fortfarande är fruktansvärt buggigt (PS3). Någon mer som har samma känsla?
Citera
2010-11-19, 23:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
men det var något med Fallout 3.
Ond bråd död, ibland skrämmande lågt människovärde och allmän förtvivlan över framtiden utan hopp.

Citat:
vem tjänar egentligen på att spelet skalar sin nivå till din egen nivå?
Jag, personligen tycker jag både F3 och FNV är skämmigt enkla med en höglevlad gubbe.
2-3 deathclaw är inga problem att klara av :/
Citera
2010-11-20, 03:40
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Skitkul, efter 4 timmars spelande kraschar skiten. Startar upp det och mina saves finns inte kvar...
Lär inte palla spela igen på ett par dagar, fy fan.
Citera
2010-11-20, 10:14
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Nu har jag spelat Fallout New Vegas ett tag, och jag måste säga att jag tyckte att Fallout 3 hade något speciellt trots allt. Vegas är bra, bättre dialoger (!), lite bättre story, mer quests och så... men det var något med Fallout 3. Det är inte lika kul att springa runt i öknen som det var i ruinerna i DC och i tunnelbanorna.

Må vara att det var trist med bebis-questet i början, men det var något där att man såg fram emot att komma ut i den post-apokalyptiska världen utanför. Man visste inte vad som väntade, det enda man hade var känslan från fallout 1 och 2, vilket gjorde en väldigt spänd och nyfiken. Detta är fan inte lika kul tycker jag. Jag tröttnar snabbare liksom...

För att inte nämna att det fortfarande är fruktansvärt buggigt (PS3). Någon mer som har samma känsla?

Jag håller med fullt ut. Har visserligen "bara" spelat drygt 20 timmar av New Vegas än, men har ännu inte en enda gång fått samma känsla som omgav en större delen av Fallout 3. Alltifrån Vault 101 kontra Goodsprings, Three Dog kontra Mr. New Vegas och sidoquestsen till själva handlingen och städerna tycker jag väger över till Fallout 3s favör. Sen finns det lite fler valmöjligheter, fraktioner att gå med i och ens skills gör lite mer nytta i New Vegas, men än så länge är F3 det solklara valet för mig. Måhända ändrar jag mig på vissa punkter innan jag spelat klart allt.
Citera
2010-11-20, 12:09
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Det finns massor med NCR quests!
Det tar ett jävla tag att nå liked med NCR faktiskt, men det är värt det
Du kommer få lite extra grejer

Ja, upptäckte att jag nog inte var utsatt för buggen då jag nu har bättre status trotts att jag inte gjort så värst många uppdrag sen förra gången jag postade. Tack för svaret dock!
Citera
2010-11-20, 13:38
Medlem
Hur ska man göra questet i början med powder gangers och låta dom ta över goodsprings utan att få NCR och primm emot mig?
Citera
2010-11-20, 14:58
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag, personligen tycker jag både F3 och FNV är skämmigt enkla med en höglevlad gubbe.
2-3 deathclaw är inga problem att klara av :/

På högsta svårighetsgraden utgår jag ifrån?
Citera
2010-11-20, 15:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
På högsta svårighetsgraden utgår jag ifrån?
Absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in