2010-11-18, 15:28
Medlem
searchfunctions avatar
Tack för svar hur man får Power armor. Sparade spelet innan jag beslöt mig för att springa dit. Gjorde en massa quests och sprang omkring som en dåre. Får äntligen power armor träningen, springer ut ur bunkern och då kraschar spelet. När jag startar upp det igen så är både quick saven och autosaven borta...

Blir nog inget mer New Vegas på några dagar....
Citera
2010-11-18, 15:49
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
http://newvegasnexus.com är nog bästa sidan för mods

Soft, den sparar vi
Citera
2010-11-18, 21:58
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Hur funkar detta egentligen? För mig har det bara vart konsol som gällt sedan man slutade med spela på spectrum och det är först iom New Vegas som jag testat att lira på PC. Det funkar ju över förväntan faktiskt..men hur moddar man spelen då och vad innebär det? Helt borta på PC fronten vad gäller spel

Du fick redan länk till Nexus, så behöver inte ge dig den igen. Om du läser runt lite där så kan du hitta all information du kan tänkas behöva. Något du absolut behöver för att modda är FOMM, Fallout Mod Manager (http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=36901). Råder dig även att skaffa NVSE (New Vegas Script Extender, http://nvse.silverlock.org/) då den krävs för många av de mer avancerade modsen. Förutom dessa hjälper även FNVEdit mycket för att fixa till konflikter mellan mods (http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=34703). Finns en bra guide hur man använder FO3Edit/FNVEdit här: http://fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=8629

Kan verka som väldigt invecklat och krångligt vid första åsyn sådär, men det är absolut värt det och är inte alls så illa som det kan verka till en början. Fallout 3 utan mods är ett hyfsat spel. Fallout 3 med mods är nog det bästa spelet som finns, enligt mig. New Vegas är klart bättre än FO3 var utan mods, och det har redan dykt upp en jävla massa mods som redan gör det till ett väldigt mycket bättre spel.
Citera
2010-11-18, 22:53
Medlem
ploxinations avatar
Lider New Vegas lika mycket som Fallout 3 av scaling? Dvs att man som en höglevel-karaktär bara springer på robotar och supermutanter i vildmarken? Isf, finns det någon fet mod som fixar bort det?
Citera
2010-11-18, 23:26
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ploxination
Lider New Vegas lika mycket som Fallout 3 av scaling? Dvs att man som en höglevel-karaktär bara springer på robotar och supermutanter i vildmarken? Isf, finns det någon fet mod som fixar bort det?
Nope samma fula djur oavsett level, så som ett rpg ska vara, scaling är tools of the devil.
Dock är inte new vegas fritt från scaling utan vissa ncr och legion snubbar har det om jag inte minns helt galet.

DÖD ÅT SCALING!
Citera
2010-11-19, 00:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Nope samma fula djur oavsett level, så som ett rpg ska vara
Fel, ju högre level din gubbe har ju svårare fiender finns det, bl.a möter du fler golden gecko med en höglevlad gubbe än låglevlad men det är mindre påtagligt än hur det fungerade i f3.
Citera
2010-11-19, 01:17
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fel, ju högre level din gubbe har ju svårare fiender finns det, bl.a möter du fler golden gecko med en höglevlad gubbe än låglevlad men det är mindre påtagligt än hur det fungerade i f3.
Jaså? Jag upplevde det som att djuren höll till i specifika områden av kartan och dom var där oavsett vilken level man var.
T.ex det är alltid cazadorer norr om goodsprings oavsett om man är level 1 eller 30.
Citera
2010-11-19, 01:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Läst på fallout wiki att bl.a golden gecko är mer vanliga med höglevlad gubbe.

Redigerat:
Fråga inte var de stog, kan inte hitta det.
Senast redigerad av Arne.Anka 2010-11-19 kl. 01:40.
Citera
2010-11-19, 02:10
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Läst på fallout wiki att bl.a golden gecko är mer vanliga med höglevlad gubbe.

Redigerat:
Fråga inte var de stog, kan inte hitta det.
Somsagt, inget jag upplevt utan för mig har djuren alltid varit vid samma ställen oavsett level jag varit där på.
Letade själv runt på falloutwiki och hittade ingenting om att geckos skulle skala med level.
Citera
2010-11-19, 02:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Börjar undra om det verkligen var fallout wiki jag läste det på, kan inte hitta nånting om det så jag kan inte utesluta att de kommer från något forum eller annan sida om fnv.
Citera
2010-11-19, 10:21
Medlem
ploxinations avatar
Av vad jag fått reda på verkar scaling finnas, men vara mer begränsad än i Fallout3. Inte längre kommer mole rats ersättas med robotar, men en baby deathclaw kan komma att ersättas med en deathclaw.

Jag tror jag kommer vänta några månader med att spela spelet, och se då vilka moddar som är populärast.
Citera
2010-11-19, 11:40
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ploxination
Av vad jag fått reda på verkar scaling finnas, men vara mer begränsad än i Fallout3. Inte längre kommer mole rats ersättas med robotar, men en baby deathclaw kan komma att ersättas med en deathclaw.

Jag tror jag kommer vänta några månader med att spela spelet, och se då vilka moddar som är populärast.
Precis, djuren kan bli starkare versioner av sig själva men inte andra djur.
Det är vad jag upplevt och det är därför jag inte höll med om att geckos blir golden geckos då det är olika typer av djur och i de allra flesta fallen så är det irrelevant om det är t.ex en light version eller den starka versionen av djuret för är man i området och röjer så ska man klara av att ta ner djuren oavsett om det är en baby deathclaw eller en deathclaw.
Åker man på däng har man sprungit fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in