2010-11-20, 15:32
Medlem
BRZMs avatar
Angående Ceasar/Legionretards:

Citera
2010-11-20, 15:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Angående Ceasar/Legionretards:

Jag har gjort samma sak fast i hela spelet, dödade varenda djävel jag stötte på, enda avslutet jag kunde få var
Citera
2010-11-20, 16:01
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har gjort samma sak fast i hela spelet, dödade varenda djävel jag stötte på, enda avslutet jag kunde få var

Citera
2010-11-20, 16:38
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Är nyfiken på Vegas, men vägrar att köpa det i nuläget.

Jag köpte collectors edition av Fallout 3 (till PS3) när det kom ut och det var ju ett ordentligt misstag med tanke på att det kom ut expansioner till det som förlängde spelet med cirka 30 timmar, men som man dock bara kunde få tag på via nedladdningar (som jag av olika skäl inte kan komma åt då min PS3:a inte är uppkopplad). Vilket då givetvis ledde till att jag blev tvungen att köpa samma spel igen fast i Game of The Year-utgåva som innehöll alla expansionerna.

Det misstaget tänker jag inte göra om så jag väntar tills det släpps en liknande version av New Vegas. Förhoppningsvis har de då även åtgärdat den myriad av buggar som folk klagar på och på så sätt gjort spelet lite stabilare.

Visst, det är trist att behöva vänta, men hellre det än att köpa samma spel två gånger.

PS. Inte för att jag helt och hållet ångrar att jag köpte "lunchlådan" egentligen. En pipboy bobblehead är ju en sån där grej som man faktiskt vill äga.
Citera
2010-11-20, 16:44
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Är nyfiken på Vegas, men vägrar att köpa det i nuläget.

Jag köpte collectors edition av Fallout 3 (till PS3) när det kom ut och det var ju ett ordentligt misstag med tanke på att det kom ut expansioner till det som förlängde spelet med cirka 30 timmar, men som man dock bara kunde få tag på via nedladdningar (som jag av olika skäl inte kan komma åt då min PS3:a inte är uppkopplad). Vilket då givetvis ledde till att jag blev tvungen att köpa samma spel igen fast i Game of The Year-utgåva som innehöll alla expansionerna.

Det misstaget tänker jag inte göra om så jag väntar tills det släpps en liknande version av New Vegas. Förhoppningsvis har de då även åtgärdat den myriad av buggar som folk klagar på och på så sätt gjort spelet lite stabilare.

Visst, det är trist att behöva vänta, men hellre det än att köpa samma spel två gånger.

PS. Inte för att jag helt och hållet ångrar att jag köpte "lunchlådan" egentligen. En pipboy bobblehead är ju en sån där grej som man faktiskt vill äga.

Förstår dig, dras med en bug som stör mig så ofantligt...
Citera
2010-11-20, 16:54
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Förstår dig, dras med en bug som stör mig så ofantligt...

Fan vad gay. Jag skulle bli rätt grinig på det.

Egentligen är det synd att man inte har en bättre dator för då hade man kunnat lira spelen på den istället (bugfixar är ju överlag lättare att få tag på till datorspel än konsolspelen). Utöver det så finns det ju så sjukt mycket "hemmabyggt" material till Fallout 3, eftersom att det är ett spel från Bethesda (de är ju rät ökända för att vilja se till att communityn ska kunna snickra eget till spelet efter att det släppts).

Minns hur det var/är att te.x spela The Elder Scrolls III: Morrowind. Krävs nästan ett par dagars förberedelser att börja spela som enbart spenderas på att installera en massa plug-ins som ändrar på hela spelet till att bli precis som man vill ha det.

Måste vara sjukt roligt att kunna göra detsamma i Fallout 3.
Citera
2010-11-20, 17:02
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Fan vad gay. Jag skulle bli rätt grinig på det.

Ja, det har gjort att jag blivit djävligt "whatever"-inställd till spelet en viss tid. Blivit bättre nu allteftersom man stöter på en massa extrauppdrag dock.
Citera
2010-11-20, 18:19
Medlem
NicJays avatar
Fråga om Sunset Sarsaparilla Headquarters
hur får man tag i nyckeln till källaren?
Citera
2010-11-20, 18:53
Medlem
wRooneys avatar
Bara jag som stör mig på att man inte kan gå överallt på New Vegas? Jag syftar främst på när man går uppe i bergen, så helt plötsligt när man har kommit tillräckligt långt upp, så kan man inte gå längre upp. Riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt störande.

Citera
2010-11-20, 19:20
Medlem
JohnMosess avatar
Jag är på level åtta och skulle vilja expa fort för att förbättra min speech innan jag fortsätter questa. Man behöver ofta hög speech eller barter och nu har jag typ 15 i båda... Var är det lämpligt för en lvl8 att expa?
Citera
2010-11-20, 19:22
Medlem
Jag ska knäppa
Senast redigerad av MondoBizarro 2010-11-21 kl. 10:19.
Citera
2010-11-20, 19:53
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Btw, hur är "extreme"-läget i New Vegas? Läste något om att striderna ska vara mycket svårare/mer realistiska när det kommer till skador, samt att ammunition har ordentlig bärvikt, att man är tvungen att äta/dricka/sova utan att drabbas av nackdelar och eventuell skada etc.

Blir spelet verkligen mycket svårare på denna svårighetsgrad?

Anledningen till att jag frågar är för att jag brukade ha för vana att köra på den svåraste svårighetsgraden i Fallout 3 (som kanske inte är fullt så jämförbar men ändå) och jag tyckte att spelet blev relativt enkelt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in