Fyfan det värsta tänkbara kunde hända. Jag fick Ring Of Death när jag precis skulle spela lite. Nu kommer det ta säkert 1 månad tills det är fixat. Jävla skit konsoll, andra gången det händer. Skulle precis ta fast travel till Gun Runners och fylla på förråden lite och laddningen bara stannar. Startar om och det är rött.
Tycker Fo3 hade bättre en start, långt mycket bättre. Otrolig känsla man hade när man kom ur vaultet! Sedan tycker jag städerna var mycket bättre där. Vegas ger inget realistiskt intryck om man jämför med övriga världen.
Men Vegas vinner tack vare valfriheten i mainquestet, framför allt tack vare legionen, men mest av allt vinner Vegas tack vare att det finns så mycket mer runt omkring mainquestet.
Tycker Fo3 hade bättre en start, långt mycket bättre. Otrolig känsla man hade när man kom ur vaultet! Sedan tycker jag städerna var mycket bättre där. Vegas ger inget realistiskt intryck om man jämför med övriga världen.
Men Vegas vinner tack vare valfriheten i mainquestet, framför allt tack vare legionen, men mest av allt vinner Vegas tack vare att det finns så mycket mer runt omkring mainquestet.
Jag föredrar helt klart Vegas start, mer pang på. Fo3 var ju oooooootroligt segt i början, jämförbart med fängelset i BGII.
Eftersom sniper rifle är stört omöjligt att få tag på (typ) så vill jag ha ett scope till mitt hunting rifle. Men något sånt hittar jag inte, finns inte heller att köpa hos vapennördarna i norr. Tips?
Hur knäckar man lösenord på datorerna haha blir galen på detta
Kan
rensa bort felaktiga lösenord och få fler chanser att gissa om du trycker på vissa tecken typ <> () och [], måste va "inramat".
Minst 2st tecken ska markeras annars räknas det som en vanlig gissning.
Går du ur datorn får du 4 nya chanser att gissa om du inte har "låst" datorn med felgissningar.
Senast redigerad av Arne.Anka 2010-10-31 kl. 22:40.
Spelat klart det. Ger det en 9a av 10. En värdig uppföljare till fallout 2, fallout 3 får man hoppas vara en parentes, även om ungdomar och barn verkar gilla det.
Det var mycket länge sedan som jag verkligen stannade upp och funderade över vad jag skulle göra i ett spel och vilka val jag skulle ta. Tillochmed när jag tog dem tänkte jag "var det här rätt?" och funderar faktiskt fortfarande på det. Mycket välskriven dialog varvat med en känsla av att en del ställen var för farliga i början av spelet gjorde att jag fick falloutkänslan och för det är jag mycket tacksam. Måste säga att Bethesda gjorde bra ifrån sig här och det märks verkligen att de har jobbat med folk från de gamla falloutspelen. Ska man nu fortsätta en franchise är det rätt perverst att helt förändra det vilket skedde i 3an, även om en massa personer gillade det så är det ändå perverst. Måste säga att jag blir lite provocerad av personer som tycker att det är dåligt eftersom det inte är som trean.
Nåväl, förhoppningsvis kommer fler fallouts i framtiden som bibehåller de viktigaste ingredienserna i ett falloutspel. Ett par saker är extra minnesvärda:
När jag efter att ha installerat yes man i lucky 38 stöter på en ceasers legion-ambassadör på the strip och slår ihjäl honom med en yxa utan att någon ingriper. Att efter att ha fått reda på att white glove society äter människor bestämmer mig för att utrota dem och gör det. Första gången jag möter en deathclaw och blir totalt mosad, och när jag långt senare lyckas döda en. Det stora nöjet i att på långt avstånd med ett sniperrifle ta ut ett helt gäng fiender. Sist men inte minst när jag lönnmördade Cesaer.
Spelade som god denna gång och ser fram emot att spela som ond nästa gång. Just det, jag valde att [endgamespoiler!]:
följa yes man, eller han följa mig, hehe. Det kändes lite fel att svika NCR, men när jag mötte General Lee i slutet och jag sa åt honom att lämna hover dam och han sa typ att han aldrig skulle låta en "worthless-courier-wasteland-fuck" prata så till honom och jag replikerade med "Securitrons, erase the NCR from the area" och därefter sköt sönder honom med en minigun kände jag mest FUCK YEAH! Just det, jag övertalade Legionbossen också att möta mig man mot man i ringen, han gick med på det och sprang dit, när han gjorde det sköt jag honom i bakhuvudet med antimaterial-rifle hahaha! Sweet...
Allt som allt tog det 40 timmar ungefär. Mycket trevlig spelupplevelse.
En snabb fråga, behöver man ge companions ammo till vapen man ger dem?
Såvitt jag förstått det är ammo gemensamt för dig och din companion, du behöver alltså inte ge det till honom/henne. Men det är ju ganska lätt kontrollerat om frågan anses av vikt.