2010-11-02, 06:10
Medlem
Har köpte lasersikte till min pistol men hur sätter man ihop dem?
Båda är 10mm
Citera
2010-11-02, 06:57
Medlem
Crilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallisång
Är lvl 18, har ca: 75 på vanliga vapen (ej energy)..
har assault rifle, repeating shotgun, light support weapon magnum 44.. osv..

Fråga: Hur i helvete tar jag i tu med t.ex. giant radscorpions, deathclaws, sentry bots etc etc.. Inget av dom vapnen jag har gör någon som helst skada. Kör hardcore..

Det gamla fina mine tricket funkar inte heller då jag inte hittat några minor

Använd "armor piercing bullets" så blir det lite lättare.
Citera
2010-11-02, 07:21
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access
Har köpte lasersikte till min pistol men hur sätter man ihop dem?
Båda är 10mm

Du öppnar din inventory, bläddrar fram till pistolen och trycker på X.
Lasersiktet borde finns där uppe till höger i den nya rutan, tryck på den för att fästa den vid pistolen.
Citera
2010-11-02, 10:58
Medlem
TheVoids avatar
Kan någon förklara varför man förlorar karma om man tar saker i tex en by där man slaktat alla inneboende från the legion?
Har jag dödat alla dessa ondsinta människor så varför ända in i ••••••• förlorar jag karma när jag tar ammo osv från lådor. Irriterar mig på detta varje gång det händer så hade vart kul att veta förklaringen.
Citera
2010-11-02, 11:03
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Kan någon förklara varför man förlorar karma om man tar saker i tex en by där man slaktat alla inneboende från the legion?
Har jag dödat alla dessa ondsinta människor så varför ända in i ••••••• förlorar jag karma när jag tar ammo osv från lådor. Irriterar mig på detta varje gång det händer så hade vart kul att veta förklaringen.

Det är en principsak
Citera
2010-11-02, 11:04
Medlem
Citat:

När man tar saker som tillhör någon annan förlorar man karma, oavsett om du just dödade dem och hela deras familj utan några problem, tar du deras stekpanna förlorar du karma.

Dumt, men karma är endå i stort oanvänt i spelet, jag har i alla fall inte stött på något ställe där det faktiskt används till något.
Citera
2010-11-02, 11:09
Medlem
Dreamslayer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
TROR jag har stött på 1-2 svarsalternativ som krävt en viss intelligens men annars har det varit skitsamma.
Låg intelligens mycket lägre skillpoints, är extremt viktigt enligt min åsikt.

Om du nu inte vill köra hardcore MED låg intelligens bara för utmaningen eller roleplay så får du självklart göra det, poängen är att vill man köra medel eller bara lite svårt så kör man med intelligens.
Citera
2010-11-02, 12:53
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Det är en principsak

Citat:
Ursprungligen postat av Zukhramm
När man tar saker som tillhör någon annan förlorar man karma, oavsett om du just dödade dem och hela deras familj utan några problem, tar du deras stekpanna förlorar du karma.

Dumt, men karma är endå i stort oanvänt i spelet, jag har i alla fall inte stött på något ställe där det faktiskt används till något.

Men jag dödar alla legionärer i byn, lootar kropparna och detta utan någon förlust på karma men tar jag ammo från någon av deras lådor så förlorar jag karma...
Har lirat över 30h och har inte en aning om vad jag har i karma men det är bara det att det är så jävla ologiskt som stör mig...
Hoppas det finns någon mod som ändrar detta den ska då jag använda när jag ska lira igenom det igen.
Citera
2010-11-02, 13:06
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det är ju något av de roligaste momenten i ett rollspel, att man verkligen kan skapa en karaktär som antingen är så smart så att man tycker alla andra är dumma eller så dum att man knappt kan prata. Går att skapa en Orc/Ogre i NWN som man kan göra så dum så att han bara kan grymta och stöna i konversationer, otroligt roligt att spela då faktiskt.

Måste jag nästan spela igen bara för det. I just fallout NV blir man extra sugen på det eftersom jag tycker att de har fångat "ME SMASH!" på ett bra sätt med supermutanterna. Det finns helt enkelt ett stort komiskt värde i stor och dum som borde tas vara på.

Fördelen med textbaserade svar är att man kan ge större variation. Om man la till att alla talande karaktärer skulle besvara dumma frågor skulle det innebära nästan 100% mer jobb. Men jag skulle lätt kunna tänka mig färre karaktärer men djupare. Det blir roligt med tanke på att jag hade 8 i int. när jag frågade VARJE jävla ranger jag möter "What is a ranger?". Liksom HALLÅ! Men, hehe, ja, det är ett spel jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Testade att skapa en karaktär med 1 i INT precis men tyvärr verkar det inte påverka konversationerna det minsta.

Trist som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
TROR jag har stött på 1-2 svarsalternativ som krävt en viss intelligens men annars har det varit skitsamma.

Ja precis, men då är det uppåt och inte neråt, även om en del roliga alt. finns med när man inte har nog med int., när man försöker få någon att göra någonting och frågar typ: "But can't you just.. like do it anyways?", så till viss mån är det inkorporerat! Synd bara att man ser om man klarar det eller inte och därför väljer ivf jag att inte ställa frågan om jag inte vet att jag klarar det, hade varit roligare om det bara stod typ "speech" eller "int" och sedan fick man själv på svaret avgöra vad reaktionen skulle bli. Typisk sådan liten detalj som förhöjer spelkänslan.
Citera
2010-11-02, 15:29
Bannlyst
Citat:
Men jag dödar alla legionärer i byn, lootar kropparna och detta utan någon förlust på karma men tar jag ammo från någon av deras lådor så förlorar jag karma...
Har lirat över 30h och har inte en aning om vad jag har i karma men det är bara det att det är så jävla ologiskt som stör mig...
Hoppas det finns någon mod som ändrar detta den ska då jag använda när jag ska lira igenom det igen.

Finns en mod, tar bort all loss of karma

http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=34994
Citera
2010-11-02, 15:34
Medlem
MacsterMacs avatar
Hur fixar man en companion? Har träffat t ex Boone men gick inte ens att fråga honom om vi skulle bli ihop och mörda runt lite? Måste jag spela mer eller?
Citera
2010-11-02, 16:09
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacsterMac
Hur fixar man en companion? Har träffat t ex Boone men gick inte ens att fråga honom om vi skulle bli ihop och mörda runt lite? Måste jag spela mer eller?
Du måste göra questen för boone för att kunna ha han som partymember.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in