Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det är ju något av de roligaste momenten i ett rollspel, att man verkligen kan skapa en karaktär som antingen är så smart så att man tycker alla andra är dumma eller så dum att man knappt kan prata. Går att skapa en Orc/Ogre i NWN som man kan göra så dum så att han bara kan grymta och stöna i konversationer, otroligt roligt att spela då faktiskt.
Måste jag nästan spela igen bara för det. I just fallout NV blir man extra sugen på det eftersom jag tycker att de har fångat "ME SMASH!" på ett bra sätt med supermutanterna. Det finns helt enkelt ett stort komiskt värde i stor och dum som borde tas vara på.
Fördelen med textbaserade svar är att man kan ge större variation. Om man la till att alla talande karaktärer skulle besvara dumma frågor skulle det innebära nästan 100% mer jobb. Men jag skulle lätt kunna tänka mig färre karaktärer men djupare. Det blir roligt med tanke på att jag hade 8 i int. när jag frågade VARJE jävla ranger jag möter "What is a ranger?". Liksom HALLÅ! Men, hehe, ja, det är ett spel jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Testade att skapa en karaktär med 1 i INT precis men tyvärr verkar det inte påverka konversationerna det minsta.
Trist som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
TROR jag har stött på 1-2 svarsalternativ som krävt en viss intelligens men annars har det varit skitsamma.
Ja precis, men då är det uppåt och inte neråt, även om en del roliga alt. finns med när man inte har nog med int., när man försöker få någon att göra någonting och frågar typ: "But can't you just.. like do it anyways?", så till viss mån är det inkorporerat! Synd bara att man ser om man klarar det eller inte och därför väljer ivf jag att inte ställa frågan om jag inte vet att jag klarar det, hade varit roligare om det bara stod typ "speech" eller "int" och sedan fick man själv på svaret avgöra vad reaktionen skulle bli. Typisk sådan liten detalj som förhöjer spelkänslan.