Klarade det nyligen.
Känns som en väldigt välgjord expansion till fallout 3.
Man märker att det är mycket de "snålat" på som tex ordentligt med kraktärer i ständerna, det finns mest citizen karaktärer som bara säger en kort mening.
Dialog mellan npc är ja ingen dialog alls, de bara stöter ur sig samma meningar som till mig.
I F3 var det myckt bättre med långa dialoger om situationen, staden eller nåt helt annat. Det här kunde skötts mycket bättre i Vegas. Riktigt atmosfärdödare.
+en ordentlig vapenarsenal! fattar bara inte varför de inte tog med Assault rifle och chinese assault rifle från F6, En standard issue US Army vapen borde ju iaf finnas i drivor.
Ingen riktig Enclave kul dock att de tog sig tid att göra remnants power armour så att den såg ut som den gjorde i fallout 2 och inte var lata och bara gav de moderna enclave armourn.
Jacobstown, de missade verkligen den stans potential. Tänk att få tex få supermutanter att hjälpa en mot legion. Lite mer quests där hade vart mkt uppskattat.
-spelet tog slut när man klarade det. Visst jag har en save precis innan jag åker till dammen men ändå ett jävla sätt, med tanke på hur mkr kritik de fick för det i F3.
-för ltie uppdrag, jag kollade genom questlistan på falloutwiki och det är väl ca 5st jag inte gjort + några faktionexklusiva då. Stärker känslan av expansion.
Sen var det as-svårt i början, fick verkligen välja sina strider och va försiktig osv. men så fort man htitade Veronica så blev det riktigt riktigt enkelt. Hon slog ighäl allt och när jag var lvl 30 och hon hade power armour och ballistic fist + en uppgradead ED-E så var det inte mycket jag behövde göra.
Som i slutet tex, (yes man) ok jag behövde skjuta två fulla VATS med This Machine, när Vats laddade så spöade veronica på Legeten ich hans kompisar sen sköt jag en salva till samtidigt som ED-E och han smalt lyckades inte skada mig, eller ens knocka nån av followersarna.
Sen kom ju oliver, jag bara öppnade eld med en minigun och backade, tog en super stimpack sen var det klart.
På normal då. så jävla enkelt :S
Men överlag en mycket bra upplevelse så 8.0/10 får det
116 timmar tog det btw och nu håller jag på med Dead Money. Kul med lite survival horror typ