Tjena, Är det här spelet bra. Skulle vilja ha svar från nån som tycker att fallout 1 och 2 är en av dom bästa rpg speln som gjorts. Inte nå svar frpn en snorunge som tycker fallout 3 är bättre än 1 och 2an pga grafiken.
Tjena, Är det här spelet bra. Skulle vilja ha svar från nån som tycker att fallout 1 och 2 är en av dom bästa rpg speln som gjorts. Inte nå svar frpn en snorunge som tycker fallout 3 är bättre än 1 och 2an pga grafiken.
Fallout 1 och framförallt 2:an lirar i en helt annan division. Att jämföra de tidlösa klassikerna med 3:an och New Vegas är en förolämpning mot de två första spelen i serien. Därmed inte sagt att 3:an eller New Vegas skulle vara dåliga, tvärtom de är riktigt underhållande, men tyvärr når de inte ens upp till fotknölarna på föregångarna. Varför? Det skulle ta alldeles för lång tid att skriva, men bland annat för att Fallout 2 är världens bästa spel, alla kategorier, alla plattformar. Nuff said
Nu har jag visserligen inte spelat fallout 1 och 2, men måste hålla med pettson3816. Spelen är för olika för att jämföras med varandra.
Fallout 3 och New Vegas går att jämföra med varandra dock.
Spelar på och har mig. Fantastisk kul, trodde på förhand att det skulle vara klart sämre än trean, men de är minst lika bra. Roligt det här med factions också.
Har dock ett problem med ett quest, som är välkänt vad jag läste om på Fallout wiki, men det är ett quest som rör Gomorrah.
Quest där man ska följa med Joana den prostituerade kvinnan, hon är osynlig för mig, så jag testade att använda console och få fram henne, men då vill hon inte gå när hon nämner att vi ska gå till hennes rum för att tala privat. Jag lyckades dock få fram hennes kille (eller vem det nu är) nere i Valut 21 med console. Gissar att det hackar upp sig för att man ska följa efter henne. Kanske inte finns någon lösning på det ännu, men någon kanske har lyckats, eller har åsikter om det questet.
Tjosan flashback, har inte orkat läsa igenom tråden men funderar på om man ska köpa spelet till boxen lr ps3an? Är det nån skillnad på versionerna lr e dom identiska? Minns ju bara vilket tjäbbel de blev om att red dead skulle vart så mkt bättre på boxen.
Jag hade questet att konfrontera Benny (han som skjuter en i huvudet i början) inne på the strip (main story questet). Samtidigt så ville jag ha Arcade Gannon som min kompanjon, och jag har läst att man kan få honom om man har jätte dåligt reputation med Caesar.
Så jag gick in i the fort där Caesar håller hus, och jag slaktade alla där. När jag dödade Caesar så klarade jag main story questet.
Någon som vet varför det blir så här? Känns som man missade mycket av handlingen pga detta slutet.
[quote=Kebabsuger]asså dosan skall sitta i samma "område" som där du använde den modifierade modulen som du fick av yes man, på screenshottet ser det ut som du är i lobbyn bara
har du inte 100 i lockpick ? går det inte ens att försöka pick lock om han inte har 100?
värsta fall tryck på § knappen så får du upp conolen, ser en vit markör nere till vänster, tryck på dörren som du vill låsa upp med musen efter du tryckt fram consolen, du får då upp ett id 000xxxxx längst upp i mitten av skärmen i vit text, när du ser det så skriver du bara unlock och trycker enter och dörren är upplåst, lämna consolen med § igen och öppna
fått använda consolen många ggr pga buggar
Kom in i dörren men switchen var inte där:O på questet står det activate the eastern power plant to activate the securitron army. Är det någon som kan förklara vart jag ska gå för att hitta east power plant?
Jag hade questet att konfrontera Benny (han som skjuter en i huvudet i början) inne på the strip (main story questet). Samtidigt så ville jag ha Arcade Gannon som min kompanjon, och jag har läst att man kan få honom om man har jätte dåligt reputation med Caesar.
Så jag gick in i the fort där Caesar håller hus, och jag slaktade alla där. När jag dödade Caesar så klarade jag main story questet.
Någon som vet varför det blir så här? Känns som man missade mycket av handlingen pga detta slutet.
Vad säger ditt main-quest? Alltså, står det att du ska döda Caesar?
Fast egentligen så är det en till snubbe som du ska döda för att utplåna Legion..
Låter jävligt skumt, när jag gick in där och slaktade allting så va det som om ingenting hade hänt, förutom att vissa NPC's sa någonting om det när man gick förbi dom..
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Varför ser kompanjonen boone så hjärndöd ut? står med käften öppen som nåt djävla fågelbo.
Vilken är din favoritkompanjon?
Håller med dig, ser helt mupp ut :P
Min favorit är Ed-e för hans perk, den så att man ser prickarna på compasen lättare/snabbare/längre bort. Brukar ästta honom på att vänta i en stor stad och sen fortsätta utan honom. Han stannar där han är men jag får perk'en ändå ^^