2010-03-10, 20:16
Medlem
1337fille-biffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det är ungefär som att säga att Half-Life 2: Episode 2 ser precis likadant ut som Half-Life 2: Episode 1 (eller Half-Life 2).

Nej, det är det inte. Både Episode 1 och 2 innehöll uppdateringar som gjorde dem bra mycket snyggare.
Citera
2010-03-10, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1337fille-biff
Nej, det är det inte. Både Episode 1 och 2 innehöll uppdateringar som gjorde dem bra mycket snyggare.

Jag såg då ingen skillnad men det var länge sen jag spelade. Sen finns det väl inget som säger att motorn får sig en liten uppgraderingen innan release?

Hur som helst, man spelar inte Fallout-serien pga grafiken utan för känslan man får i spelet.
Citera
2010-03-10, 23:12
Medlem
Clofenacs avatar
Woho! Geckos är tillbaka.
Vilka fiender vill ni ha i NV? Vilka från fallout 3 ska bort?
På screenshotsen ser det ut som supermutanterna har fått nya kläder.
Centaur tycker jag de kan skippa eller åtminstone göra om. Tycker dom var fruktansvärt fula i F3.
Citera
2010-03-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clofenac
Woho! Geckos är tillbaka.
Vilka fiender vill ni ha i NV? Vilka från fallout 3 ska bort?
På screenshotsen ser det ut som supermutanterna har fått nya kläder.
Centaur tycker jag de kan skippa eller åtminstone göra om. Tycker dom var fruktansvärt fula i F3.
Alla mirelurks måste bort genast... Sen hatade jag att de fick alla supermutanter (med få undantag) att framstå som hjärndöda blodtörstiga monster... De var ju så mycket mer än det i de tidigare spelen..
Citera
2010-03-11, 00:14
Medlem
framochtillbakas avatar
Fixar de humorn faller allt annat på plats. Sen färgskalan kunde vara lite mer öken än grått grått grått och förbannat jävla mörker i alla kloaker. Fasen vad jag hatar allt under marken, känns så oinspirerat, ser alltid likadant ut.

Jag gillar tanken på en stor stad som lever på att försöka fylla alla luster som vi har, sex, mat etc men för ett högt pris och därför klarar sig i denna post apokalyptiska värld.
Citera
2010-03-11, 03:32
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Eftersom de ser ut att använda samma mall som i förra spelet så blir det nog moddat relativt fort, which is nice.
Citera
2010-03-12, 02:02
Medlem
SunshineBlinds avatar
Det ser ut som allt det trean BORDE ha varit
Citera
2010-03-15, 10:21
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ja det ser ut som trean eftersom det använder samma grafikmotor som trean. Det är ungefär som att säga att Half-Life 2: Episode 2 ser precis likadant ut som Half-Life 2: Episode 1 (eller Half-Life 2). Jag kommer inte spela spelet för att det skall vara en supermegahäftig grafikmotor bakom spelet, jag spelar spelet för känslan man får av att vandra i en postapokalyptisk värld. Sen att det är killarna bakom Fallout och Fallout 2 som ligger bakom New Vegas räcker för mig, spelet kommer att bli allt jag vill ha och lite till tack vare dem.

Hear ye, hear ye! Och han som gjort den största overhaul-modden till Oblivion (Oscuros Oblivion Overhaul) fick anställning inför New Vegas-projektet också. Det är också ett plus.
Citera
2010-03-19, 15:03
Medlem
Dexxys avatar
Tror ni att de har skapat något liknande Liberty Prime på västkusten? Jag fattade verkligen tyckte för den stora klunsen i FO3.
Citera
2010-03-19, 16:02
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Tror ni att de har skapat något liknande Liberty Prime på västkusten? Jag fattade verkligen tyckte för den stora klunsen i FO3.

Communists detected on American soil, lethal force engaged. *beavis and butthead headbang*
Citera
2010-03-21, 06:11
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Oh nice. Det här hade jag ingen koll på, det ser jävligt läckert ut.

Tidigare blev jag besviken på F3 eftersom F1 och F2 var världens bästa spel, men när jag väl spelade F3 så måste jag säga att det är mycket bättre. Kanske det bästa och roligaste spel jag har spelat, så om det är samma spel, med samma grafik etc så är jag mer än nöjd.
Citera
2010-03-21, 15:09
Medlem
Sitter just nu och spelar igenom Fallout 2... Fan vad annorlunda känsla det är jämfört med Fallout 3, helt annorlunda humor och upplägg (jävligt omogen och bisarr humor). Och vad hände med alla "special random encounters" i 3an? T.ex. den kraschade valen i öknen, riddarna som letar efter heliga handgranaten och den kraschade starwars-skytteln? Inget sånt i Fallout 3...

Men om det nu är Fo2-snubbarna som gör New Vegas finns det kanske hopp ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in