2010-09-13, 06:46
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
det finns väl klotterplank som ni kan stå och klottra på?

Sist jag kollade är (lagliga) klotterplank väldigt ovanliga...
Citera
2010-09-13, 13:38
Medlem
nocommentss avatar
För att bli sedd och för det är roligt.
Citera
2012-05-17, 03:07
Medlem
TomRiddlles avatar
Varför målar du?

Hej!

Varför målar du?

Jag målar främst för att jag tycker att det är ganska roligt. Men jag målar även för att bli känd och för att brudar ska tycka jag är grym så jag kan få chanser till att knulla. Jag vill med andra ord att folk ska tala om mig.

Var inte blyga nu!
Citera
2012-05-17, 03:28
Medlem
Salames avatar
Varför? För att det är ett annorlunda sätt att vara kreativ på, det är inte så vanligt, det är skönt att dricka några bärs under solen medan man känner lukten av färgen, men det viktigaste är att bevisa att man är mycket bättre än vad folk tror. Njutningen där är stor.

Men jag tänkte på det här ganska mycket just nu. Jag ifrågasätter hela saken jävligt ofta. Varför kör man egentligen? Om man skriker om de negativa impakterna reklam och dess hjärntvättning har, är jag väll inte mycket bättre när jag kör mitt namn överallt? Är det inte lite narcisstisk att vilja se sitt eget namn över staden? Vad har jag för någonting speciellt att förmedla för att synas överallt? - Ett stort tecken på överanalysering, ja tyvärr. Men tänker någon annan i likadan banor eller ignorerar de flesta dessa frågor, eller har någon faktiskt fått ett tillfredsställande svar?
Citera
2012-05-17, 04:41
Medlem
Jag målade för att få ut min kreativitet istället för att göra massa annan skit, man kan säga att graffen gav utlopp för frustration.
Man var tonåring och ville synas och höras. Eftersom jag alltid älskat att rita och måla så blev det naturligt för mig.
Men när jag blev äldre började jag ifrågasätta varför jag målade.
Jag pallade inte stressen med att åka dit sen så kände jag inte att jag bidrog till ett bättre samhälle.

Jag vill skapa konst som får folk att reagera positivt eller ge folk en tankeställare.
Problemet med graff även om jag fortfarande älskar mycket med denna konstform så blir inte den vanliga människan varken glad eller chockad längre.

Sen så vart det så att i min hemstad hann man knappt måla en enkel målning för polisen tog krafttag mot graffen.
Så det blev mest bombing som jag tycker bara är destruktivt även om jag kan uppskatta en snygg tag så är det mest förstörelse i mina ögon.

Jag kunde inte stå för det men alla som kör ger jag tummen upp till då jag fortfarande älskar graffen när den är välutförd.
Citera
2012-05-17, 11:26
Medlem
För att.

Svårare än så är det inte.
Citera
2012-07-02, 15:54
Medlem
Simpeltnamn95s avatar
Jag brukar relatera till filmer, man känner sig lite som i en action film.

Det är spänning, adrenalin, handling allt som behövs för att klara resten av veckan.
Citera
2012-07-29, 17:51
Bannlyst
Jag gör det för att få ett namn inom graffiti världen! Då man t.ex hör dom stora crewen prata om vem den där nya killen är. Samt att det är kul att se sina pieces på väg hem från skolan
Citera
2012-07-29, 19:51
Medlem
Det är kul att måla helt enkelt.
Citera
2012-08-23, 23:31
Medlem
Började måla för det var kul och spännande.. Nu målar jag för att jag vill synas, se till att ha saker uppe hela tiden. Mår dåligt om man inte kört något på några dagar.
Citera
2012-08-24, 01:40
Medlem
Bombasystemets avatar
För att reta upp folk som inte gillar det, Ju argare dom blir desto roligare blir det
Citera
2014-12-13, 14:03
Medlem
Jag började måla när jag var 13-14 för att en kille som jag var barndoms vän med(som jag dock hade tappat kontakten med) gjorde det och jag fick bara för mig att det var coolt. Nu målar jag dock av olika andledningar

Bombar gör jag för adrenalin kicken och för att bli "känd"

Riktiga pieces gör jag för jag tycker det är roligt och för att det är kul att känna frihet att göra stora snygga målningar där folk kan se dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in