2010-08-10, 18:46
Medlem
bannemans avatar
för att få ut mina politiska åsikter till almenheten
Citera
2010-08-10, 21:33
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banneman
Vad är det för politiska åsikter då ?
Och det stavas allmänheten..
Citera
2010-08-10, 21:34
Medlem
Började med att jag runt 12 års ålder var hos en kompis runt 1999-2000 någongång, hans storebror målade graffiti (med dem "Stora grabbarna" som då var bland dem största i stockholms län) Jag tyckte det värkade coolt och provade att rita av en skiss han hade gjort, men det gick ju åt helvete och jag sög, så han visade mig lite hur man gjorde och så skissade ja o skissade hemmma i ca 1 år.... Och sen fick jag för mig att ta en av farsan burkar från förrådet och gå o ut och tagga lite och på den vägen var det..... Nu målar jag för att det är kul att se sina målningar rulla/på väggar. Och sen är det ju perfekt att bara stå på t.ex fame och dricka några bärs och måla Det var från början som en hobby men e som en livstil nu
Citera
2010-08-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banneman

Vi ser det
Citera
2010-08-11, 17:14
Bannlyst
http://www.alltomstockholm.se/start/article1288155.aos

intressant debatt och händelse om graffitins framtid i Sverige
Citera
2010-08-11, 18:19
Medlem
KillForSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
http://www.alltomstockholm.se/start/article1288155.aos

intressant debatt och händelse om graffitins framtid i Sverige
framtid? jag tycker jag hör samma jävla smörja år efter år i media
Citera
2010-08-14, 10:14
Medlem
Bucketheads avatar
Gillar konst, det är bästa formen av tidsfördriv även bra sätt att avreagera sig med någon hatisk målning
Citera
2010-08-14, 18:05
Medlem
Utopia.s avatar
Målar inte själv längre, även om jag vill. Kanske börjar igen när jag har det mer tryggt ekonomiskt.

Det är helt enkelt förbannat kul. Den perfekta hobbyn. Kombinerar massa olika element som inte ryms under någon annan aktivitet. Dels är man kreativ, dels finns det ett tävlingsmoment, dels är man ute och gör spännande och roliga saker. Och så är det inte beroende av någon speciell plats, utan man kan göra det vart som helst när som helst. Bäst.
Citera
2010-08-17, 00:20
Medlem
har alltid gillat konsten. skönt att sitta och skissa på kvällen sen ut på natten/morgonen och måla
Citera
2010-09-05, 21:22
Medlem
Underkasts avatar
Enkel fråga, de är förbannat kul! Har träffat mycket skönt folk pga av målandet som jag aldrig skulle ha mött annars. Kicken när man fått kubba som bara fan, känslan i att gå förbi sina grejor och framförallt känslan av att ge fan i vad folk tycker om det och göra de ändå.
Citera
2010-09-12, 23:35
Medlem
Theomanias avatar
För att det är kul, helt enkelt. Att först med fet hiphop pumpandes i stereon sitta och skissa, för att mot kvällen bege sig ut, måla och sedan ta en cigg och bara betrakta sitt verk. Finns nog inget som slår den känslan egentligen.
Citera
2010-09-13, 06:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
Jag är inte så duktig målare utan engagerar mig mest för yttrandefrihetsfrågan. Trist att folk kan bli gripna för att försöka göra saker finare, vadfan. Känns som att det ligger helt i tiden eftersom folket har börjat ta över medier, skicka ut åsikter via youtube etc. och att vi då försöker skapa ett trivsamt gemensamt utrymme för alla, men som inte vem som helst hittils fått yttra sig i, är bara.. naturligt.

det finns väl klotterplank som ni kan stå och klottra på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in