2007-11-25, 21:30
Medlem
Mandarks avatar
- Det är roligt
- Jag vill visa för mig själv och för andra att man inte behöver lyda alla samhällets regler. Detta är något som jag tänkt mer på den sista tiden, hur viktigt det känns för mig att inte anpassa mig alltför mycket.
- Jag behöver en hobby
- Jag behöver någon form av spänning
- Det är bra för självförtroendet. En bekräftelse på att man kan ta för sig bara man bestämmer sig.
- Jag älskar det. Jag behöver det. På riktigt.
Citera
2007-11-25, 21:51
Medlem
ANALDYNGAs avatar
  • Det är så jävla kul.
  • Jag mår bra utav det.
  • Måste också ha en hobby. Sport har aldrig varit något för mig. Inte spela instrument heller..Men jag har alltid gillat att måla.. Så måla graff blev min grejj. (Gör tavlor också..)
  • Det har blivit en social grej. Har lärt känna en jävla massa människor som jag aldrig skulla träffat annars.
  • Det har gjort att jag fått ett roligare liv/fritid.. När man packar burkarna och drar iväg och letar upp ett övergivet hus man fått tips om eller liknande.. Går runt där.. Och sedan målar..Bättre finns inte!
Citera
2009-04-20, 01:57
Medlem
Varför målar du graffiti/street art?

Har sökt efter en sån här tråd men inte hittat någon. Ber väldigt mycket om ursäkt om det nu finns en.

Har alltid varit lite nyfiken varför andra målar graffiti. Är det någon slags politisk grej eller har du bara fortsatt med det? Om du inte har någon speciell anledning, varför började du?
Helt enkelt: Varför målar du graffiti/street art?

Själv så är det väl mer ett sätt att synas. Jag är inte särskilt konstnärlig eller duktig på att göra målningar utan min stora kärlek är tags. Jag bombar så mycket jag kan, för att synas. Jag har inga andra stora talanger och vill inte vara vilken medelmåtta som helst, har någon slags spärr mot allt som är "svensson", så graffiti har blivit mitt sätt att få uppmärksamhet och bekräftelse.
Citera
2009-04-20, 02:52
Medlem
strawberrykings avatar
tja, själv så är det ett sätt att få ut min "konst" till allmänheten, men mest för att jag tycker det är kul
Citera
2009-04-20, 09:13
Medlem
Protheuss avatar
Det är ju mest för att det är så kul och spännande men också för att det är lite: "Här får du äckliga jävla samhälle"
Citera
2009-04-20, 11:41
Medlem
För brudarna såklart!
Citera
2009-04-20, 12:03
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
För brudarna såklart!
För snubbarna menar du väl, din gubbhatt?

Jag målar mest för det sociala. Det är kul att måla med sina vänner slash crewkamrater och annat löst folk man lär känna via graff. Att stå i stekande sol utan tröja och göra en välarbetad produktion samtidigt som man dricker några öl är rätt oslagbart. Men så gillar jag att teckna samt måla och sådär också, annars hade jag nog inte gjort det.
Citera
2009-04-20, 13:02
Medlem
Brunnsparkens avatar
jag har inget annat att göra, mer fritidsgårdar plx.
Citera
2009-04-20, 15:26
Medlem
snwks avatar
Alltid älskat att måla, och har sedan barnsben älskat grafitti, roligaste med att åka in till stan var att titta på alla häftiga målningar :P
Nu på senare år har det blivit lite mer politiskt kanske, sett alldeles för mycket konspirations rullar
Citera
2009-04-20, 15:33
Medlem
Jag är inte så duktig målare utan engagerar mig mest för yttrandefrihetsfrågan. Trist att folk kan bli gripna för att försöka göra saker finare, vadfan. Känns som att det ligger helt i tiden eftersom folket har börjat ta över medier, skicka ut åsikter via youtube etc. och att vi då försöker skapa ett trivsamt gemensamt utrymme för alla, men som inte vem som helst hittils fått yttra sig i, är bara.. naturligt.
Citera
2009-04-20, 17:01
Bannlyst
För att förstöra
Citera
2009-04-20, 17:58
Medlem
fartfaces avatar
hmm de är kul att rita på papper och 10 ggr så kul på en stor vägg där man dessutom blir sedd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in