2009-08-23, 14:00
Medlem
saftad_burks avatar
Läste ut Victoria igår. Väldigt lik Pan. Samma sorts förvirrade kärlek och till synes ondskefulla sadistiska kvinna. Hade ett par goa stunder med den, men Pan vinner vilken dag som helst.

Funderar på att börja läsa antingen Sylvestre Bonnards brott av Anatole France eller En dag i Ivan Denisovitjs liv av Solsjenitsyn.

Vilken ska man börja med? Ge mig guidance flashbackfolk!
Citera
2009-08-23, 14:03
Medlem
aleisters avatar
Just nu: Japanese for busy people
Citera
2009-08-24, 18:26
Medlem
Rakiis avatar
Invasion av Dean Koontz, helt okej standardrysare.
Citera
2009-08-24, 18:41
Medlem
saftad_burks avatar
Sylvestre Bonnards brott håller jag på med just nu. Har läst runt 160-180 sidor och har inte så mycket kvar. Som filosofisk bok är den stundtals intressant och det känns som om författaren har gett den mycket tid och tanke. Dock är det ingen höjdare. Snarare ett jävla virrvar av tidshopp och namedroppingar av trettonhundratals-författare. Men men, jag ska läsa färdigt den innan jag kallar den händelselös.

Imorgon blir det väl Världen utan nåd av Sven Stolpe. Ser fram emot det. I dödens väntrum var iallafall riktigt bra.
Citera
2009-08-24, 18:42
Medlem
Ska börja läsa "Främlingen" av Albert Camus
Citera
2009-08-24, 20:16
Medlem
K9Devils avatar
Människohamn, John Ajvide Linqvist. Generellt tycker jag att han har varit som bäst i kortare format. Novellsamlingen Pappersväggar är i mitt tycke hans bästa åstadkommande än så länge. Men så har jag hört så mycket gott om den här, så vi får väl se. Den kan rimligtvis inte vara sämre än zombiehafsverket. Tänkte börja ikväll. Så snart Dexter är slut.
Citera
2009-08-24, 20:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Invasion av Dean Koontz, helt okej standardrysare.

Den tyckte jag var överraskande bra. Lite Invasion of the Bodysnatchers meets The Mist över den.

Själv började jag idag på Jesse Balls The Way Through Doors. En skruvad roman med historier i historier, den ena mer bisarr än den andra ...
Citera
2009-08-24, 20:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Den tyckte jag var överraskande bra. Lite Invasion of the Bodysnatchers meets The Mist över den.

Exakt samma tanke har slagit mig med, synd på en sådan originell författare som Koontz att han måste plagiera för att sälja, men men...
Citera
2009-08-24, 20:56
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Exakt samma tanke har slagit mig med, synd på en sådan originell författare som Koontz att han måste plagiera för att sälja, men men...

Fast ett plagiat tycker jag då rakt inte att den är.
Citera
2009-08-24, 20:56
Medlem
Hirvis avatar
Svält av Knut Hamsun. Den är riktigt bra!
Citera
2009-08-24, 21:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Fast ett plagiat tycker jag då rakt inte att den är.

Njae, inte direkt men har man någon märkbar kunskap om populärkulturen i dagens värld så framkommer ju ändå likheterna fram tydligt. Men jag likaså som du uppskattar boken...
Citera
2009-08-24, 22:50
Medlem
qapmocs avatar
Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in