2014-04-21, 03:12
Medlem
BillTheButchers avatar
"Metro 2033" av Dmitrij Gluchoskij.
Citera
2014-04-21, 04:02
Medlem
LFCYNWAs avatar
Just nu håller jag på och läser Den sanna historien om Pinocchios näsa av Leif Gw Persson. Boken är intressant där man får följa flera olika personer genom boken, har hittills bara läst tjugo ynka sidor så det finns inte så mycket att dela med sig av.
Citera
2014-04-21, 14:13
Medlem
Har varit dålig på att uppdatera. Men jag har läst lite

Nybyggarna och sista brevet till Sverige, historien rundas av bra och man får ett tillfredställande slut. Serien innehåller en del överraskningar och är inte speciellt "seg" att läsa.

Drakarnas dans- femte delen i "sagan om is och eld" av George R.R. Martin. Ett lyft emot 4an då denna handlar om (enligt mig) intressantare karaktärer.

1984 av George Orwell. En del i boken överensstämmer faktiskt med verkligheten (teleskärmar=datorer), lite lustigt och det är en hyffsat fängslande bok. Gillar slutet!

Nu vet jag inte vilken bok jag ska läsa, "Till mina legionärer" av Corneliu Codrean eller "Idioten" av Dostojevskij. Någon som har en åsikt?
Citera
2014-04-21, 14:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NzT.48
Nu vet jag inte vilken bok jag ska läsa, "Till mina legionärer" av Corneliu Codrean eller "Idioten" av Dostojevskij. Någon som har en åsikt?

Är man någorlunda intresserad av historia och nationalism ska man tydligen ha läst Till mina legionärer.
Citera
2014-04-21, 15:05
Medlem
Tiggeroos avatar
Läser just nu Bröderna Karamazov av Dostojevskij. Inte hunnit särskilt långt ännu, men det lilla jag har läst än så länge verkar lovande. Har fått höra från många håll att det ska vara en av de bättre böckerna som finns där ute, så tänkte att det fick vara dags nu! Någon annan som läst den och kan berätta vad ni tyckte?
Citera
2014-04-21, 17:29
Avslutad
Heart of Darkness av Joseph Conrad.

Kort och trevlig läsning. Får inte så mycket vibbar av filmen, men har bara läst halva än dock.
Citera
2014-04-21, 22:34
Medlem
P.Gs avatar
Linda Boström Knausgårds novellsamling Grand Mal. Ingenting som tilltalar mig, men har sett att den fått fina recensioner. Någon som har läst den och kan förklara dess storhet?
Citera
2014-04-21, 22:38
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Linda Boström Knausgårds novellsamling Grand Mal. Ingenting som tilltalar mig, men har sett att den fått fina recensioner. Någon som har läst den och kan förklara dess storhet?

Jag har läst den, och den är helt okej. Lite ojämn, men så kan ju novellsamlingar vara. Vet inte om jag skulle skriva under på dess storhet, men helt klart läsvärd. Särskilt en novellen Babyalarmet var väldigt bra och obehaglig.
Citera
2014-04-21, 23:14
Avslutad
The Collected Poems of William Wordsworth

Läst lite i boken tidigare, men då tröttnade jag, sorgligt nog. Nu skall jag stålsätta mig! Köpte boken för några år sedan på The English Shop, eller vad affären heter. En trevlig tegelsten (boken alltså, affären är trevlig, men inte lik en tegelsten).

J.aaaaa.
Citera
2014-04-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
"Metro 2033" av Dmitrij Gluchoskij.

Sammanträffande! Precis sträckläst 150 sidor och jag älskar den. Blir till att läsa uppföljaren direkt efter. Gillar du den?
Citera
2014-04-21, 23:41
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Sammanträffande! Precis sträckläst 150 sidor och jag älskar den. Blir till att läsa uppföljaren direkt efter. Gillar du den?

Jag har läst tre kapitel hittills och är väldigt nöjd än så länge. Har också uppföljaren redo efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Heart of Darkness av Joseph Conrad.

Kort och trevlig läsning. Får inte så mycket vibbar av filmen, men har bara läst halva än dock.

Många sammanträffanden här, lånade precis hem den.
Citera
2014-04-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiggeroo
Läser just nu Bröderna Karamazov av Dostojevskij. Inte hunnit särskilt långt ännu, men det lilla jag har läst än så länge verkar lovande. Har fått höra från många håll att det ska vara en av de bättre böckerna som finns där ute, så tänkte att det fick vara dags nu! Någon annan som läst den och kan berätta vad ni tyckte?

En av de bästa böcker jag läst. Kanske den bästa.
Senast redigerad av staffanwestberg 2014-04-22 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in