2012-12-16, 16:32
  #9193
Medlem
Strindbergs Röda Rummet
Citera
2012-12-16, 20:02
  #9194
Medlem
Vitgardistens avatar
Citat:
Har precis börjat läsa Kallocain av Karin Boye. Verkar bra hittills!

Har läst den, och tyckte den var väldigt bra. Dock ganska så märklig.
Citera
2012-12-17, 00:07
  #9195
Medlem
RoaldDahls avatar
"Tid för Odd"
Dean Koontz
Citera
2012-12-17, 09:34
  #9196
Medlem
Cineastens avatar
Läste 14 år till salu inatt. Obehagligt om en ung tjej som börjar prostituera sig, blir misshandlad, våldtagen mm. Usch.
Citera
2012-12-17, 11:26
  #9197
Medlem
Cineastens avatar
Påbörjade Roslund & Hellströms Odjuret precis. Läste den för några år sen men insåg att jag nog inte var så fokuserad då.
Citera
2012-12-17, 13:56
  #9198
Medlem
Moon The Loons avatar
Har börjat på Dorin Greys porträtt av Oscar Wilde. Lite irriterad över att min utgåva är på Svenska då denna bok förmodligen gör sig bäst i originalspråk.
Citera
2012-12-17, 16:20
  #9199
Medlem
Gameboy92s avatar
Läser Darkly dreaming Dexter av Jeff Lindsey. Boken som inspirerade serien Dexter som jag gillar. Måste säga att den inte är särskilt bra såhär halvvägs igenom. En pg-13 version av American Psycho och inte alltför välskriven.
Citera
2012-12-17, 23:52
  #9200
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Kråkflickan av Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist
Monster av Micael Dahlén
Brott/Skuld av Ferdinand von Schirach

Jag läste Schirachs Brott för ett tag sedan och tyckte att den var riktigt bra. Den påminde mig lite om finsk-svenske journalisten Walter Repos I brottets spår, men bättre. Men lite av det sakliga korthuggna. Jag antar att Skuld också består av fallstudier (?).

Nu läste jag hans tredje bok, som är en roman - Der Fall Collini. Hans författarskap har inte vunnit på romanformatet. De skisser, av personer sedda med advokatens fördomsfria och osentimentala ögon, har nu delvis fått överges för mer utstuderade personporträtt. Dessa är ganska platta, det verkar inte riktigt vara hans intresse. Men det är inte dåligt, bara inte lika fängslande.

Författaren är förresten sonson till Baldur von Schirach, känd från bl.a. Nürnberg och Spandau.
Citera
2012-12-18, 00:47
  #9201
Medlem
Huntards avatar
Läser för tillfället Lian Hearns bok Över näktergalens golv. Mycket bra bok som jag läst tidigare men kände att jag var tvungen att läsa om för att fortsätta med senare verk i sagan om klanen otori.
Citera
2012-12-18, 16:22
  #9202
Medlem
Läser om Norwegian Wood för andra gången. Det har gått snart 3år sedan jag läste min första Haruki Murakami-bok och efter att i dagsläget plöjt igenom nästan allt som finns på svenska så vill jag läsa om vad som startade allt för mig.

70 sidor in märker jag att Norweigan Wood är på ett djupare och personligare plan än de andra böckerna men också väldigt avskalad från de surrealistiska elementen som jag älskar så mycket i hans andra böcker.
Citera
2012-12-18, 16:41
  #9203
Medlem
ojhos avatar
Green hills of Africa av Hemingway. Innan dess läste jag Death in the Afternoon, vilken trots några briljanta stycken och ett intressant ämne tyvärr sänktes av ett överdrivet fokus på rent tekniska beskrivningar av tjurfäktningen och en oförklarlig iver att skriva förteckningar över diverse tjurfäktare och deras öden. Green... Har hittills bjudit på avskalat språk och fantastiska miljöbeskrivningar, en positiv överraskning nästan lika stor som den negativa dito Death... kom att utgöra
Citera
2012-12-18, 17:04
  #9204
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard
Läser för tillfället Lian Hearns bok Över näktergalens golv. Mycket bra bok som jag läst tidigare men kände att jag var tvungen att läsa om för att fortsätta med senare verk i sagan om klanen otori.

Väldigt trevlig bok! Gillar serien en hel del.

Citat:
Ursprungligen postat av Slum
Läser om Norwegian Wood för andra gången. Det har gått snart 3år sedan jag läste min första Haruki Murakami-bok och efter att i dagsläget plöjt igenom nästan allt som finns på svenska så vill jag läsa om vad som startade allt för mig.

70 sidor in märker jag att Norweigan Wood är på ett djupare och personligare plan än de andra böckerna men också väldigt avskalad från de surrealistiska elementen som jag älskar så mycket i hans andra böcker.

Norwegian wood är en utav hans mysigare böcker tycker jag, väldigt duktig författare den där Murakami. Har 1q84 + majoriteten utav hans böcker själv så!



Själv så läser jag "A storm of swords" som är skriven utav George R.R. Martin ur serien "A song of ice and fire". 3dje boken i Game Of Thrones-serien det vill säga.

Heeelsike så bra serien är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in