Citat:
Ursprungligen postat av Langenbrunner
D-Dagen av Anthony Beevor. Grymt bra.
Sambon läser den och är grymt nöjd, han försöker få mig att ta mig an den när han är färdig. Inte omöjligt. Jag har torskat dit på belägringen av Leningrad, det är MIN WWII-grej, men jag får väl bredda mig *harkel*
Jag törs knappt skriva vad jag läser nu - men here goes: jag har tagit mig an Gossip Girl-böckerna av Cecily von Ziegesar. Kan låta fjolligt (näääääe, jag tänker inte hålla nåt försvarstal) men de är skönt ironiska, hon skriver riktigt riktigt kul och om man gillar NYC minsta lilla så är miljöerna en nostalgitripp utan like även om just Upper East Side inte är "mina kvarter" (vi bodde granne - nåja, på billigt hotell - med Yoko Ono på Upper West Side istället

).
Lustigt nog så insåg jag att det hade varit dyrare att köpa dem på plats i New York än att beställa dem på adlibris som jag gjorde nu. Man måste bara älska nätbokhandlarnas priser, även om jag inser att jag skjuter mig själv i foten varje gång jag beställer där istället för att handla i Lokala Bokhandeln som jag ju egentligen inte vill ska försvinna...