2012-03-12, 23:30
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Läser nu F. Scott Fitzgeralds klassiker "The Great Gatsby". Mycket bra och välskriven, synd bara att den är så kort då jag snart läst ut den.

Ska också börja på den boken ikväll ! Jag har oerhört höga förväntningar.
Citera
2012-03-12, 23:37
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Lewis, Wyndham - Tarr
Återkom gärna med ett omdöme, har länge varit nyfiken på vederbörande.

Själv läser jag Filosofernas krig av Svante Nordin.
Citera
2012-03-13, 15:54
Medlem
Jag har börjat med Livet måste ha mening av Viktor Frankl som grundade logoterapin. Första delen av boken utgörs av en självbiografisk redogörelse för hans tillvaro i bl a Auschwitz så det är lite svårt att ge ett omdöme av den än. Men hittils verkar den åtminstone intressant och han skriver inte om Förintelsen på samma sätt som andra författare utan mer som en betraktelse av de olika psykologiska skeendena fångarna genomlevde...
Citera
2012-03-13, 16:11
Medlem
Will do. Har iofs läst den tidigare, men minnet är högst fragmentariskt. Så återkommer inom kort.

Vid ev. köp kan jag rekommendera den utgåva jag länkar till här nedan. Den är försedd med såväl ett initierat förord som ordlista och ett fylligt notsystem.

http://www.bookdepository.co.uk/Tarr-Wyndham-Lewis/9780199567201

Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Återkom gärna med ett omdöme, har länge varit nyfiken på vederbörande.

Själv läser jag Filosofernas krig av Svante Nordin.
Citera
2012-03-13, 19:41
Medlem
Tisseltassels avatar
Just nu läser jag Representation och materialitet - Introduktioner till kulturhistorien av Anders Ekström.

På kvällarna och mer för nöjes skull än ovanstående blir det Peter Longerichs biografi Himmler
Citera
2012-03-13, 20:39
Medlem
To the gates of Stalingrad: Soviet-German combat operations, April-August 1942 av Glantz och House. Tung, men likväl intressant.
Citera
2012-03-13, 23:38
Medlem
Grandiosos avatar
Dags för lite Stíg Dagerman igen. Denna gång hans novellsamling: "Nattens Lekar".
Citera
2012-03-14, 15:41
Medlem
IshethZenunims avatar
Har precis läst ut "Hetta" (originaltitel "Solar")av Ian McEwan. Som vanligt när det gäller McEwan fullständigt lysande, och denna gång dessutom väldigt roligt, något som annars inte kännetecknar hans författande. Skulle gärna se fler satirer från hans penna.
Citera
2012-03-14, 16:26
Medlem
Shit89breaks avatar
Har kommigt halvvägs i "Toffs bok" av kalle Dixelius
Citera
2012-03-14, 17:01
Medlem
Tullamores avatar
Håller på med Strax efter solnedgången, Stephen Kings novellsamling. Köpte den på rean. Inget vidare, faktiskt.
Citera
2012-03-15, 18:40
Moderator
Fear2bes avatar
Har precis läst ut "Härsken på ringen", som är en parodi på Sagan om ringen. Fick den i present.

Vid vissa tillfällen blir de dåliga vitsarna för mycket och den blir trögläst.
Citera
2012-03-15, 20:11
Medlem
Tidsresenärens Hustru av Niffenegger. Den har legat och väntat på mig i bokhyllan, plockade upp den idag. Än så länge gillar jag den. Henry är tidsresenär, helt utan förvarning kastas han genom tid och rum, alltid helnaken och lite lätt illamående. När Clare är sex år träffar hon Henry för första gången. Och så blabla, och kärlek och romans och saker. Trevlig bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in