2009-06-25, 15:37
Medlem
Öken, av J.M.G. Le Clézio

Några åsikter?
Citera
2009-06-25, 17:26
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amodestproposal
Öken, av J.M.G. Le Clézio

Några åsikter?
Har den i bokhyllan men har inte läst mycket av den än men ser fram emot det. Läser du den eller är det en fråga om den är läsvärd?

Själv läser jag Sirenen och andra berättelser av Lampedusa.
Citera
2009-06-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumburken
Har den i bokhyllan men har inte läst mycket av den än men ser fram emot det. Läser du den eller är det en fråga om den är läsvärd?

Själv läser jag Sirenen och andra berättelser av Lampedusa.

Jag läser den just nu, gillar den.
Citera
2009-06-25, 17:35
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amodestproposal
Jag läser den just nu, gillar den.
Tar i sådana fall och tipsar om hans andra böcker. Av de jag läst så håller jag Skattsökaren högst även om det var ett tag sedan jag läste den. Även Rapport om Adam var väldigt intressant med framförallt sitt språk som skiljer sig radikalt från det andra jag läst av honom. I Gissa bokcitatet så hade jag med den senare, kolla in där och se efter om det låter intressant
Citera
2009-06-25, 19:46
Medlem
Rakiis avatar
Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Varm, ömsesidig och tänkvärd fadersbeskrivning ur en kvinnas perspektiv. Betydligt bättre än Schulmans bok om sin far...
Citera
2009-06-25, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Varm, ömsesidig och tänkvärd fadersbeskrivning ur en kvinnas perspektiv. Betydligt bättre än Schulmans bok om sin far...
Vad fan, du uppdaterar med en bok om dagen, minst. Är läsa det enda du gör i det här soliga vädret? Önskade att jag kunde göra så. Men mina lästimmar blir 03:00 till 07:00 på balkongen, den fuktiga luften hjälper fantasin.
Citera
2009-06-25, 20:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Vad fan, du uppdaterar med en bok om dagen, minst. Är läsa det enda du gör i det här soliga vädret? Önskade att jag kunde göra så. Men mina lästimmar blir 03:00 till 07:00 på balkongen, den fuktiga luften hjälper fantasin.

Du vet ju själv hur vi med Asperger fungerar, att syssla med våra specialintressen är ju det enda som vi tycks göra, och läsa är bland det bästa som jag vet och gör det så ofta jag hinner. Har dock hunnit att mecka med datorer på rehaben idag såväl som att träffa vänner och fiska en sväng. Så sitta inne är inte det enda jag gör, men om kvällarna så...
Citera
2009-06-25, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du vet ju själv hur vi med Asperger fungerar, att syssla med våra specialintressen är ju det enda som vi tycks göra, och läsa är bland det bästa som jag vet och gör det så ofta jag hinner. Har dock hunnit att mecka med datorer på rehaben idag såväl som att träffa vänner och fiska en sväng. Så sitta inne är inte det enda jag gör, men om kvällarna så...
Japp, stämmer. Dessvärre så verkar jag inte lyckas få upp läsningen så som jag hade förut. Blir så irriterad på mig själv. Men nu jävlar skall det läsas i sommar.
Citera
2009-06-25, 20:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Japp, stämmer. Dessvärre så verkar jag inte lyckas få upp läsningen så som jag hade förut. Blir så irriterad på mig själv. Men nu jävlar skall det läsas i sommar.

Inte helt ovanligt att man får svackor med läsandet emellanåt, händer mig med ibland då jag tröttat ut mig själv eller inte läst på ett tag, men motivationen kommer oftast tillbaka då man hittar någon brytpunkt som man tycker om i litteraturen.
Citera
2009-06-25, 22:56
Medlem
Ozknybergs avatar
Lite pinsamt att jag ännu inte har läst ut boken "Hjärtats mörka flod" av Dean Koontz, har ju inte mycket kvar av den.
Helt enkelt inte haft tid till att läsa men ska sätta igång ikväll!
Citera
2009-06-26, 00:29
Medlem
Kenpos avatar
Fast One av Paul Cain. Denna den hårdkoktaste av alla hårdkokta romaner handlar om gangstern Gerry Kells och hans älskarinna Granquist i LA under den stora depressionen. Brutal i handlingen och korthuggen i språket. Det är inte mycket av personanalys, utan mest dödande av dem som står i vägen. Kanske en s.k. minor classic, men extrem i sin nästan dadaistiska enkelhet.

Ett litet smakprov finns här:
http://www.noexit.co.uk/features/an_excerpt_from_fast_one_243.php
Citera
2009-06-26, 10:30
Medlem
The Dice Man av Luke Rhinehart

Till en början en fantastiskt bok. Fylld med intelligenta kommentarer om människan och jaget. Stilen är härligt ironisk och lockar fram många skratt. Men tyvärr så tröttnar man snabbt på att sida efter sida läsa om hur huvudpersonen erövrar någon ny förmåga. Ibland känns det bara som en gubbsjuk sexnovell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in