2009-04-22, 01:56
Medlem
Karl-Gunnar.s avatar
Just nu läser jag inte särskilt mycket men så fort det blir sommar ska jag ta itu med "Fear and Loathing in Las Vegas: A Savage Journey to the Heart of the American Dream" av Hunter S. Thompson, läste en av hans tidigare böcker "The Rum Diary" som tilltalade mig väldigt mycket.
Senast redigerad av Karl-Gunnar. 2009-04-22 kl. 02:06.
Citera
2009-04-22, 09:57
Medlem
Gormits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Gunnar.
Just nu läser jag inte särskilt mycket men så fort det blir sommar ska jag ta itu med "Fear and Loathing in Las Vegas: A Savage Journey to the Heart of the American Dream" av Hunter S. Thompson, läste en av hans tidigare böcker "The Rum Diary" som tilltalade mig väldigt mycket.
Jag kan verkligen rekommendera Fear and Loathing! Min absoluta favoritbok. Har också läst The rum diary. The Proud highway av Thompson kan jag också rekommendera, riktigt riktigt bra!
Citera
2009-04-22, 12:06
Medlem
pirates avatar
Jag har precis börjat läsa The joy luck club av Amy Tan.
Handlar om hur fyre kinesiska kvinnor flyr kina och etablerar ett liv i usa, samt hur de tacklar kulturen då deras döttrar är uppvuxna i usa.

Vet inte varför jag läser den men hört att den är bra.
Citera
2009-04-22, 12:07
Medlem
Geniernas återkomst av PC Jersild

PC Jersild har snabbt blivit en ny favoritförfattare. Jag älskade Efter Floden och även Geniernas återkomst är väldigt bra. Den är uppdelad i mindre osammanhängande berättelser som handlar om fiktiva personer och händelser i människans historia. Den börjar med dom första människorna som befolkade jorden och slutar i framtiden.
Citera
2009-04-22, 15:14
Medlem
"Snabba Cash" - Jens Lapidus
Citera
2009-04-22, 15:58
Medlem
minimaggits avatar
De vilda detektiverna av Roberto Bolaño. Är ofta intressant, men är inte så såld som jag gärna hade blivit. Helt ärligt talat så får jag ofta den där otäcka känslan att boken egentligen är fantastisk bara att jag inte förstår den...
Citera
2009-04-22, 18:38
Medlem
Har börjat läsa lagbokstjocka En dramatikers dagbok av Lars Norén, förstår inte varför alla blev så arga, den han lämnar ut mest är ju sig själv. Tycker han skriver bra och insiktsfullt också.
Citera
2009-04-22, 22:15
Medlem
sverker11s avatar
Roald Dahl - The wonderful story of Henry Sugar and six more.
En novellsamling som jag ärlig talat hade väntat mig mer av efter att ha sett ett par tv filmer som är baserad på hans noveller. Men den är lättläst och och det känns som jag kommer att läsa ut den utan att det tar emot.
Citera
2009-04-23, 00:14
Medlem
sourds avatar
Just nu läser jag Stig Dagermans novellsamling Nattens Lekar. Jag har en eller två noveller kvar, den är väl helt okej. Jag blir glad när jag läst klart varje novell, glad över att jag inte är deppo. Hm..

Vilken blir nästa bok? Har flera på lager man kan inte riktigt bestämma mig. Några på listan är Stephen Kings Carrie, White Jazz av James Ellroy. Frukost på tiffanys? One man's Bible? äh vi får se..
Citera
2009-04-23, 09:06
Medlem
minimaggits avatar
Måste lägga till (eftersom alla bryr sig så mycket) att samtidigt som De vilda... läser jag Tystnadens historia och andra essäer av Peter Englund samt Watchmen av Alan Moore.

Englund skriver bra, även om ämnesvalen ibland förbjuder alltför djupgånget trampande i historiens spår. Watchmen å andra sidan är fantastisk. Helt jävla kukbra skulle man kunna säga till och med om man nu var en sån som sa så. Jag ångrar, om inte bittert så åtminstone lite småsurt, att jag såg filmen först. Det eftersom som man upptäcker väldigt snabbt: allt i filmen är tagit direkt från boken. Förutom Malin Åkermans bröst då förstås.
Citera
2009-04-23, 09:15
Medlem
di.canios avatar
Framgångens pris av Michael Connelly. Har läst många av hans böcker nyligen, Bosch böckerna är sjukt bra.
Citera
2009-04-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av di.canio
Framgångens pris av Michael Connelly. Har läst många av hans böcker nyligen, Bosch böckerna är sjukt bra.

Bra det di.canio!

Själv läste jag ut boken stundande natten igår. Författad av Carl-Henning Wijkmark. Bra,adekvat och djup bok om livets slutskede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in