2011-06-20, 10:26
Medlem
Traversée de la mangrove av Maryse Condé. Jag försöker läsa så mycket jag kan från alla delar av olika språkområden, inte bara de centrala, stora författarna som alla "måste" känna till för att verka belästa.
Citera
2011-06-20, 16:45
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Jag har också läst Faller fritt som i en dröm. Det är en av Perssons bättre. Jag tyckte den var lite seg i början, men sen blir den bara mer och mer spännande.

Har precis blivit klar med boken nu...Jag kan nog rekommendera denna bok till alla som är intresserad av Palmemordet. Alla 90 talister och typ tonåringar som knappt vet vem Palme var kommer nog att tycka boken är rätt seg...
Fråga: Vad är det för fel på Evert Bäckström?? Han verkar blivit felvaggad eller något när han var liten..
Maken till dryg och fördomsfull människa får man leta efter...
Citera
2011-06-20, 16:53
Medlem
Roberto Bolaño - 2666
Citera
2011-06-20, 20:45
Medlem
Scherbatskys avatar
W G Sebalds - Saturnus ringar.
Citera
2011-06-21, 02:31
Medlem
Twitters avatar
Idioten - Fiodor Dostojevskij
Citera
2011-06-21, 18:32
Medlem
Grandiosos avatar
Håller som bäst på med den gamle skräckmästaren och sagoberättaren Roald Dahl och
hans novellsamling "Vinkännaren".
Han har en helt fantastisk fantasi och kan verkligen bygga upp en spännande och oviss
berättelse med en suverän knorr på slutet. Inte konstigt alls att legendaren Alfred Hitchcock
dramatiserade flera av hans rysarnoveller för TV en gång i tiden.
Här får man bland annat lära sig att man kan använda en frusen lammstek till annat än att
äta...
Citera
2011-06-21, 20:55
Medlem
soulreapers avatar
Är 250 sidor in i Game of Thrones av George RR Martin. Riktigt bra bok, vissa av karaktärerna önskar jag nästan fanns på riktigt så att man fick chansen att strypa dem långsamt till döds.
Citera
2011-06-21, 21:55
Medlem
cherepanovas avatar
Tranströmers dikter och prosa 1954-2004. Litteratur när den är som bäst.
Citera
2011-06-21, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Är 250 sidor in i Game of Thrones av George RR Martin. Riktigt bra bok, vissa av karaktärerna önskar jag nästan fanns på riktigt så att man fick chansen att strypa dem långsamt till döds.

Börjat läsa boken efter att du upptäckt serien? I sådana fall, hur värt är det att läsa första boken efter att redan ha sett den första utgivna säsongen? Har varit sugen på att bege mig till science fiction bokhandeln sedan jag såg de första avsnitten.
Citera
2011-06-21, 22:08
Medlem
Epeemasters avatar
Just nu läser jag en av de mest upplysande serie böcker jag någonsin kommit över.

Serien kallas "Uncle Eric" skriven av Richard Maybury.

Hur samlar och sorterar människan sin information? Hur fungerar samhällen? Vad är lag och vem skapar den? Vad är ekonomi och hur fungerar den? Hur påverkar historien oss och hur kan man lära av historia?

Skulle ett bra svar på någon av dessa frågor kunna hjälpa dig i livet? I så fall borde du läsa dessa 11 lättlästa, pedagogiska böcker. De kommer att vara en investering av stort värde, som kommer att betala sig resten av ditt liv!
Citera
2011-06-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Jag antar att du menar första delen som du lyssnar på, vad jag vet så finns inte andra delen som ljudbok. Första delen tycker jag är lysande. Hur han beskriver faderns död och relationen mellan brodern, farmodern etc. är mästerlig!

Ja, glömde att förtydliga det.

Jag har en tendens att tänka i mönster, och tycker att han bygger upp sitt skriveri på ett rätt intressant och annorlunda sätt. Förutom det är han duktig på att beskriva situationerna. Likväl det du tog upp anser jag var bra.. sedan kom det väl stunder som inte var riktigt lika briljanta, men han tar igen det väldigt snabbt. En väldigt behaglig bok i det stora hela.

Hur är andra delen?
Citera
2011-06-22, 01:15
Medlem
Extras avatar
Jag fick precis Vårlik av Mons Kallentoft. Är det någon som har läst den och har något bra att säga? Generellt så gillar jag inte deckare någonstans men känner ändå att jag skulle behöva plöja igenom den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in