Year of the Flood av Margaret Atwood. Helt lysande hittills. Atwood bemästrar verkligen att skildra dystopiska framtider. Jag hoppas att denna kommer att vara lika bra som Oryx and Crake samt The Handmaid's Tale som båda är böcker jag älskar.
Har varit trött på att läsa. Senaste tre böckerna har jag tvingat mig igenom och det har säkert tagit 1 månad att läsa ut en enda bok på ~300-400sidor. Men nu är läsglädjen tillbaka, 200sidor på två dagar, Klas Östergren är fan enormt bra. Gillar allt jag läst av honom, förutom "Fattiga riddare och stora svenskar".
Har ni någonsin försökt förklara för en oinvigd vad Klas Östergrens böcker handlar om? Jag tycker det är enormt svårt. Försökte förklara för en vän vad Den sista cigaretten handlar om men skulle man gå efter den beskrivningen så skulle boken låta oerhört tråkig.
Genom tingens portar av Kurt Almqvist
Den tibetanska livs- och dödsboken av Sogyal Rinpoche
Mannen i det höga slottet av Philip K. Dick
Cantos I-XXX
Sånger från Pisa
Hugh Selwin Mauberley av Ezra Pound
Memorabilier av Emanuel Swedenborg
En självbigrafi om en förrymd fång som flyr till staden Bombay och blir försäslakd i kulturen, men eftersom hans naturliga förmågor görs bäst i den undre världen hamnar han även där i Indien.
En fruktansvärt bra bok som rycker känslorna framochtillbaka.
En omläsning av Äcklet av Jean-Paul Sartre
Förnämlig litteratur för oss lite svartsynta och illusionslösa varelser.
Här finns ett härligt mörker att bekanta sig med och den legendariske fransmannen förnekar sig
inte i stilistisk briljans och analytisk skärpa. Tillvaron, existensen, den vämjeliga men ofrånkomliga,
nedmonterad till minsta beståndsdel, och det är så storslaget vackert i all sin dysterhet.
Sartre dyker djupt in i människan och hennes värld och det är oavbrutet fascinerande att följa honom
på detta äventyr.
Den här stämningsmättade romanen har verkligen bevarat sin aktualitet och är ingenting mindre
än ett regelrätt mästerverk!
En självbigrafi om en förrymd fång som flyr till staden Bombay och blir försäslakd i kulturen, men eftersom hans naturliga förmågor görs bäst i den undre världen hamnar han även där i Indien.
En fruktansvärt bra bok som rycker känslorna framochtillbaka.