2010-12-05, 00:52
Medlem
Ska precis börja läsa Moment 22 av Joseph Heller. En del har sagt att den är svår att komma in i, men andra berättar att man får goda läsupplevelser av den. Är förväntansfull.
Citera
2010-12-05, 06:04
Medlem
MoogBeats avatar
Läste nyligen ut The Hollow Man av John Dickson Carr. En av de bästa pusseldeckarna någonsin.
Citera
2010-12-05, 10:05
Medlem
xallies avatar
Dan Brown - Den förlorade symbolen.
Tyckte att Dan Brown utan tvekan var en av de bästa författarna innan men efter att ha kommit en bit in i den här boken har jag ångrat mig. Det är ett och samma mönster han följer i de flesta böckerna bara att han bytar ut personerna och handlingen lite. Även andra små tabbar inom den faktan han säger som jag vet inte stämmer...
Citera
2010-12-05, 12:01
Medlem
flutts avatar
Johannes Källströms "Offerrit" - om Ondskan som kommer till en helt vanlig svensk liten (krisdrabbad... Bruket har lagt ner) håla när bygdens Kändis återvänder efter många år i exil. Helt klart lovande, men onödigt många redigeringsmissar! Förlaget är litet och nystartat och har väl inte ens i närheten av samma resurser som de större förlagen (vars böcker förvisso OCKSÅ ofta innehåller lite väl många missar) men det är lite synd, för det "skämmer" storyn i övrigt.

http://bokoholist.wordpress.com/2010/12/04/leve-pappersposten-igen/
Senast redigerad av flutt 2010-12-05 kl. 12:05.
Citera
2010-12-05, 13:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallie
Dan Brown - Den förlorade symbolen.
Tyckte att Dan Brown utan tvekan var en av de bästa författarna innan men efter att ha kommit en bit in i den här boken har jag ångrat mig. Det är ett och samma mönster han följer i de flesta böckerna bara att han bytar ut personerna och handlingen lite. Även andra små tabbar inom den faktan han säger som jag vet inte stämmer...

Precis så är det, Brown skriver läsarna på näsan hela tiden och gör om, och om igen. Samma struktur, språk och dialoger följt av samma gamla mönster. Oerhört tråkigt, och trots det har jag läst tre av hans böcker och förfasats. Att jag aldrig lär mig...
Citera
2010-12-05, 13:38
Medlem
sprialks avatar
Ska börja på The Dark Tower III: The Waste Lands ikväll, om inte något dramatiskt inträffar.
Citera
2010-12-05, 13:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprialk
Ska börja på The Dark Tower III: The Waste Lands ikväll, om inte något dramatiskt inträffar.

Bra idé! I mitt tycke den sista boken i serien som verkligen levererade högkvalitativ underhållning, efter den gick det lite utför i mitt tycke.
Citera
2010-12-05, 13:56
Medlem
Började läsa Factotum av Charles Bukowski igår natt. Bara läst ett par kapitel så har inte kommit in i boken riktigt ännu.
Citera
2010-12-05, 15:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Klar med The January Dancer av Michael Flynn. Space opera som ibland nästan var en pastisch över viss omständlig, överfinurlig 1800-talslitteratur. Men läsvärd.
Börjar på Eon av Greg Bear.
Citera
2010-12-05, 16:33
Medlem
speckiss avatar
Ska ge mig i kast med A yellow raft in blue water av Michael Dorris. Får se om det är något att hänga i granen!
Citera
2010-12-05, 16:38
Medlem
Nu lyssnar jag på John Ajvide Lindqvist Lilla stjärna, den är riktigt bra. Innan dess lyssnade jag på Lars Kepplers Paganinikontraktet, mycket spännande.
Citera
2010-12-05, 16:40
Medlem
krachons avatar
"Life" av Keith Richards.
Otroligt att han minns så mycket att det blir en hel bok.
Faktiskt riktigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in