2010-11-06, 23:14
Bannlyst
Nationalisten David Lanes självbiografi.
Mycket fängslande läsning.
Citera
2010-11-06, 23:36
Medlem
Stairways avatar
Hästarnas dal av Jean M Auel

I lurarna på jobbet; An Echo in the Bone av Diana Gabaldon
Citera
2010-11-07, 00:25
Medlem
Mortons avatar
Arthur C Clarkes 2001 - Ett rymdäventyr, som jag inte läst sedan unga tonår.
Citera
2010-11-07, 02:22
Medlem
Ghennas avatar
läser BirdsOfThorns just nu.
Citera
2010-11-07, 06:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Iain M. Banks - Surface Detail
Citera
2010-11-07, 10:04
Medlem
flutts avatar
Plötsligt kom jag ihåg att jag fått hem femte boken om Dexter - Dexter is Delicious (Jeff Lindsay). Måste påbörjas. Dexter är nybliven farsa och verkar i början av boken helt bortkollrad, snäll, nuttenuttig, hela världen är rosa. Jag hoppas och antar att det går över ganska snart
Citera
2010-11-07, 11:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Plötsligt kom jag ihåg att jag fått hem femte boken om Dexter - Dexter is Delicious (Jeff Lindsay). Måste påbörjas. Dexter är nybliven farsa och verkar i början av boken helt bortkollrad, snäll, nuttenuttig, hela världen är rosa. Jag hoppas och antar att det går över ganska snart

Hehe. Nu har jag inte läst resterande böcker i serien förutom den första, men tv-serien följde boken nästintill till punkt och pricka. Om nu femte boken följer upp som säsong fem så kommer du bli nöjd.
Citera
2010-11-07, 11:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprialk
Solaris - Stanislav Lem. Hittade den för 2 kr.

Grymt bra bok, en av de bästa SF-böcker som jag läst!
Citera
2010-11-07, 11:13
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hehe. Nu har jag inte läst resterande böcker i serien förutom den första, men tv-serien följde boken nästintill till punkt och pricka. Om nu femte boken följer upp som säsong fem så kommer du bli nöjd.

Från och med bok två så går serien och böckerna isär ganska rejält, faktiskt. Jag gillar det, det är som att få TVÅ ljuvliga Dexter, som är lika men så olika. Nu när han är fasra så kanske historierna flätas samman igen, det blir intressant att se (har inte sett säsong fyra och fem på DVD än, det är en "oöppnad göttepåse" som vi har sparat till mörka vinterkvällar...)
Citera
2010-11-07, 13:16
Medlem
Jaroschs avatar
Läser just nu Ayn Rands Urkällan. Har tidigare läst Och världen skälvde så jag är bekant med stilen och budskapen.

Funderar ibland på hur jag ska kunna få bekanta och vänner som röstar rött att läsa boken. Tjockleken skrämmer nog tyvärr dom flesta.
Citera
2010-11-08, 14:59
Medlem
Lixxxs avatar
Läser Ett öga rött till en skoluppgift, har läst ungefär en tredjedel av boken, jag gillar framförallt språket i den, men själva storyn är sådär.

Dessutom så håller jag på med Restaurangen Vid Slutet Av Universum, har nyss börjat på den, tvivlar på att den kan vara lika brilliant som första boken, men har ändå höga förhoppningar.

Jag läste även nyligen ut The Zombie Survival Guide av Max Brooks, mycket underhållande bok som varmt rekomenderas.
Citera
2010-11-08, 15:00
Medlem
nekropedofilis avatar
White line fever-skriven av Lemmy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in