"En kortfattad historik över nästan allting" av Bill Bryson-
Som titeln säger så är det en sammanfattning av många grejer som har med våran existens att göra, mycket fakta men ändå skrivet som en berättelse. Vissa grejer får mig dock att vilja slänga boken i väggen som när han t.ex: skriver att det är tur att vatten inte verkar bry sig om fysikens lagar
David Wellingtons Monster Island. Kanonbra än så länge - en zombiestory med en och annan annorlunda twist (zombierpurister må avsky det, men jag gillar't!)
Det beror på. Är den annorlunda i jämförelse med de andra böckerna? Jag menar, är det samma stuk på den?
Jag har redan sett filmen som får 4 poäng av 10 av mig men det är visst mycket som inte kom med.
Han har en viss stil tycker jag. Jag läste den när den var ny så jag minns inte allt men jag minns att jag gillade den skarpt. Jag har svårt att se film baserad på en bok jag läst eftersom jag har en tendens att leta efter allt som inte kom med från boken. Läs gärna boken om du vill men låt bli om du inte vill.
Jag läser Bombi bitt och Nick Carter, men jag fattar seriöst ingenting . Finns det någon som har läst boken och kan säga handlingen. Skulle vara väldigt tacksam