2010-07-23, 16:53
Medlem
bajskorven3s avatar
Kommit halvvägs på Insidan som är en självbiografi av Liam Norberg. Första 100 sidorna var riktigt bra men nu börjar det gå utför känns det som.
Citera
2010-07-23, 16:56
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedMister
Har kommit några kapitel in i Welcome to the jungle - Stephen Davis. Spännade att följa deras OTROLIGT dekadenta livsstil. Ska nog köpa fler "bandbiografier"
White Line Fever är också ett bra köp.
Citera
2010-07-23, 17:24
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Haha, ja... jag kommer snart bi den illsinnade siffermördaren...

"Med en sjysst korrelation kan man slå världen med häpnad"

/Sock... eh, Siffer-Conny
Citera
2010-07-23, 17:29
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear

...och så ska man läsa Marilyn Mansons bok (Neil Strauss har ett finger med i spelet där också, om jag ointe missminner mig - precis som när det gäller "The Dirt"). I Mansons fall handlade det (i e Neil Strauss deltagande) - med största sannolikhet - inte så mycket om "bristande formuleringsförmåga" som om "bristande motivation". Intressant kille, Manson, men på något vis blir det ändå lite rart. Alla dessa grejor som ska få honom att framstå som one of a kind och lite extra depraverad och farlig blir på något vis en klyscha i sig. Ni vet, lite som att gå på ett konsert med ett band vars anhängare säger sig inte vilja vara/se ut som alla andra bara för att finna att alla tio tusen i publiken ser likadana ut
Citera
2010-07-24, 15:29
Medlem
moleskines avatar
Har två böcker igång; Kafkas Dagböcker 1909 - november 1911 samt Murakamis Fågeln som vrider upp världen. Båda erbjuder väldigt intressant läsning hittills.
Citera
2010-07-24, 15:42
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear

Tyckte Lemmy ganska snart blev parodisk och gnällig. Lite av en besvikelse, trots att jag inte hade några större förväntningar.
Citera
2010-07-24, 15:45
Medlem
Hirvis avatar
Läser "Mästaren & Margarita" nu. Väldigt intressant bok hittils, men nästan för många personer som involveras i handlingen, blir snudd på förvirrad ibland.
Citera
2010-07-24, 15:47
Medlem
pcnisses avatar
Paganinikontraktet...lättläst och spännande....

//
Citera
2010-07-24, 20:20
Medlem
Har börjat lite smått på Maken av Dean Koontz. Kände för att läsa lite spännande litteratur.
Citera
2010-07-24, 21:16
Medlem
Carobnjaks avatar
Lste precis ut Livläkarens besök av PO Enquist. Fan vilken grym bok. Rekomenderar den VARMT! Läste i någon tråd att Enquist var vår Dostojevskij och jag kan inte annat än instämma. Den har fan allt känns den som den boken. Läs!
Citera
2010-07-25, 01:03
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Lste precis ut Livläkarens besök av PO Enquist. Fan vilken grym bok. Rekomenderar den VARMT! Läste i någon tråd att Enquist var vår Dostojevskij och jag kan inte annat än instämma. Den har fan allt känns den som den boken. Läs!

Han är underbar! Boken om Blanche och Marie är också otroligt fin.

Jag har efter många om och men äntligen börjat läsa My sister's keeper av Jodi Picoult. Varför har jag inte gjort det förut? Den är fantastisk.

Citat:
Anna Fitzgerald's older sister, Kate, suffers from acute promyelocytic leukemia, a cancer of the blood and bone marrow. Anna was conceived in order to harvest blood from her umbilical cord in order to use in treatments to help save Kate's life; although the treatment was initially successful, Kate relapsed; ever since, Anna - the only compatible family member, since both her parents and her older brother Jesse are incompatible donors - has been used as a donor for any other bodily substance needed to treat Kate, who continues to swing between remission and relapse as she grows up.

Anna is usually willing to donate whatever Kate needs, but when she is thirteen, she is told that she will have to donate one of her kidneys. The surgery required for both Kate and Anna would be major; it is not guaranteed to work, as the stress of the operation may well kill Kate anyway; and the loss of a kidney could have a serious impact on Anna's life. Anna petitions for medical emancipation with the help of lawyer Campbell Alexander, so that she will be able to make her own decisions regarding her medical treatment and the donation of her kidney.

En smart bok om etiskt dilemma som intresserar mig lite extra på grund av min mors sjukdom (mycket lik den Kate i boken har) och en mycket svårt sjuk liten släkting som avled förra sommaren.
Citera
2010-07-25, 01:23
Medlem
Efter att ha avverkat Hemingways Den gamle och havet, John Kennedy Tooles Dumskallarnas sammansvärjning och Goethes Den unge Werthers lidanden under veckan har jag nästan blivit lite lästrött. Jag har idag påbörjat 2001: A Space Odyssey med epilog av Arthur C. Clarkes och delvis (?) Stanley Kubrick. Någon som har läst boken och har några åsikter att dela med sig av angående boken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in