2010-05-18, 10:47
Medlem
Byfånes avatar
Brott och straff, kan vara den mest spännande boken jag läst hittills.
Citera
2010-05-18, 10:54
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Brott och straff, kan vara den mest spännande boken jag läst hittills.
Jag förstår mig inte på den, men är det kanske off topic?
Citera
2010-05-18, 11:32
Medlem
Har just läst ut "Tjuvarnas marknad" av Jan Guillou. Kanske ska ta mina reflektioner i reflektionstråden.
Citera
2010-05-18, 16:38
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag förstår mig inte på den, men är det kanske off topic?
Det är så typiskt med Brott och Straff. Vissa älskar den, som jag, och andra tycker den är skittråkig...
Citera
2010-05-18, 17:08
Medlem
Dille24s avatar
Jag älskade brott och straff. Kanske var den lite för lång..

Läser just nu Montecore av Jonas "Hassan Khemiri" (stavning?).
Citera
2010-05-18, 17:31
Medlem
John Steinbeck - Vredens Druvor.
Läser en pocketutgåva från '76, texten går så långt in mot mitten på båda sidorna att det är riktigt enerverande att läsa.
Citera
2010-05-18, 17:48
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbeliever
John Steinbeck - Vredens Druvor.
Läser en pocketutgåva från '76, texten går så långt in mot mitten på båda sidorna att det är riktigt enerverande att läsa.
Ifall du blir sugen på mer Steinbeck efter du avklarat druvorna, bör du - om du inte läst den än - fortsätta med Öster om Eden. Enligt mig hans bästa bok. Du borde dock leta reda på en inbunden utgåva.

Edit:

Köpte Gui (<- det var felstavat, eller så stavade de namnet så 1910) de Maupassants Vår kärlek och Resor utan mål & Kap farväl av Haryy Martinsson. 10:- sammanlagt.
Och detta precis som jag blev färdig med Bel Ami och började undra över när nästa Maupassant skulle uppenbara sig.
Senast redigerad av saftad_burk 2010-05-18 kl. 17:54.
Citera
2010-05-18, 21:11
Moderator
skunkensunes avatar
Läste precis ut John Ajvide Lindqvists senaste bok "Lilla Stjärna" vilken precis som hans tidigare böcker var en angenäm upplevelse.
Citera
2010-05-19, 09:05
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Läste precis ut John Ajvide Lindqvists senaste bok "Lilla Stjärna" vilken precis som hans tidigare böcker var en angenäm upplevelse.

Var den lika bra som hans andra böcker? sliter lite i armarna när jag går förbi bokhandlar och ser den
Citera
2010-05-19, 22:27
Medlem
Trinnits avatar
Näst i tur är Hjärtdjur av Herta muller.

Jag har samlat på mig en imponerande "att läsa"-lista, som jag aldrig tycks ta mig genom. Koranen, som nämndes för några inlägg sedan, är för övrigt en av de många böckerna som är på listan och står i bokhyllan och väntar på mig. Tycker att det är svårt att hitta någon tid då man kan varva tillräckligt för att bara ligga still och läsa utan att distraheras av allt annat man måste göra (eller somna på fläcken så fort man lugnar ner sig).
Men som sagt, Hjärtdjur är högst upp på listan för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av odsman
James Herriot, All creatures great and small. Riktigt mysig bok om den engelska vischan under tidiga 1900-talet som ofta lockar till skratt.

Ah, de där böckerna läste jag när jag var yngre. Kommer inte ihåg så mycket av dem mer än att de var väldigt mysiga och bra. Kanske dags att rota fram dem hemma hos päronen och läsa om dem. (Eller ja...sätta upp dem på listan blir det väl)

Vonneguts Slakthus-5 som nämndes för några sidor sedan är också en av de böcker jag vill läsa.
Senast redigerad av Trinnit 2010-05-19 kl. 22:34.
Citera
2010-05-19, 23:11
Medlem
Jag läste nyss klart Memoarer. Första delen av Bob Dylan. Gillar man Bob Dylan så är det en mycket läsvärd självbiografi. Fångade i alla fall mitt intresse.

Lite senare innan jag släcker ned och ska sova så ska jag börja på Idioten av Fjodor Dostojevskij. Det blir något att bita i det. Förhoppningsvis ska även den fånga mitt intresse.
Citera
2010-05-19, 23:56
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Näst i tur är Hjärtdjur av Herta muller.

[…]

Vonneguts Slakthus-5 som nämndes för några sidor sedan är också en av de böcker jag vill läsa.
När som helst kan man dö, so it goes, och då bör man ha Slakthus 5 läst, så ta den näst näst. Sådan där eventuell splittring by dålig timing vinner den bara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in