2010-03-10, 18:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Har länge längtat efter att få läsa den och köpte dessutom pocketutgåvan på nätet för ett par månader sedan. Det var dock den sämsta pocketboken jag någonsin sett då sidorna var skrynkliga och mörka så att texten knappt gick att urskilja, så tyvärr förpassades den till soptunnan.

Fyfan, tråkigt att sånt ska hända men är väl oundvikligt i vissa fall! Återkommer med reflektioner om boken i Lovecraft-tråden om några dagar.
Citera
2010-03-10, 19:56
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
...Tärningsspelaren, Patient 67 och Parfymen...
Underbara böcker.
Patient 67 tyckte jag inte alls om.
Citera
2010-03-10, 20:14
Medlem
mats.nystroms avatar
Är inne på de sista sidorna av Jack Keroucs "På väg".
Mycket bra bok.
Citera
2010-03-10, 20:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Är inne på de sista sidorna av Jack Keroucs "På väg".
Mycket bra bok.

Läs även Dharmadårarna om du vill ha mera, en aning bättre i min mening.
Citera
2010-03-10, 21:18
Medlem
Frank-Harrys avatar
Passar på att skriva här för att tipsa om boken jag läser nu, The Gargoyle av Andrew Davidson. Riktigt spännande och engagerande bok med en mycket intressant handling.
Men framför allt är den oerhärt välskriven och Davidson använder ett språk och liknelser som stundtals bokstavligt fått mig att tappa hakan av pur beundran
Dessutom är det hans debutroman så jag ser verkligen fram emot mer av honom, den har dock erhållit en hel del framgång så i värsta fall drabbas karln av skrivkramp...
Citera
2010-03-10, 21:24
Medlem
Rillejaevels avatar
Just nu håller jag på att läsa karate-do kyohan av gichin funakoshi. Jag är på sidan 136 i den här boken som är en genomgång av diverse kata. Då jag verkligen har svårt för böcker så tar det tid för mig trots mitt enorma intresse för innehållet.. Men det går framåt åtminstone =)
Citera
2010-03-10, 21:59
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Läs även Dharmadårarna om du vill ha mera, en aning bättre i min mening.

Jag vill definitivt ha mera.
Och är det ännu bättre så måste det vara magiskt.
Tack för tipset.
Citera
2010-03-10, 22:35
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Patient 67 tyckte jag inte alls om.

Sedär ja. Får man fråga varför? Känns som att det är en bok som uppskattas väldigt mycket av nästan alla som läser den annars, därav min nyfikenhet. Lägg gärna svaret i en spoiler så folk som inte läst boken slipper få upplevelsen förstörd.
Citera
2010-03-10, 23:52
Medlem
sprialks avatar
The end of Mr.Y, Av Scarlett Thomas
Citera
2010-03-11, 04:47
Medlem
MrJackssons avatar
Jag läser som sagt Tärningsspelaren av Luke Rhinehart just nu och jag måste bara dra ett citat:

Dr Rhinehart: "Har ni nånsin haft fantasier om att döda eller våldta någon?"
Masochistisk patient: "Nej aldrig. Jag känner nästan aldrig aggressioner mot någon. Utom mot mig själv."
Dr Rhinehart: "Jag var rädd för det, Jenkins, det är därför vi allvarligt bör överväga våldtäkt, rån eller mord."

Underbar bok hittills (63 sidor).
Citera
2010-03-11, 05:45
Medlem
danneohs avatar
Läser för nuvarande Cosmopolis, tycker den är riktigt bra då jag älskar sjukt välarbetade böcker/noveller dock så har jag lite svårt att komma igång med den, men detta är defenitivt ett uppdrag som ska slutföras!
Citera
2010-03-11, 06:55
Medlem
Friheten får vänta av John Pilger. Han är reporter och krigskorrespondent men även en bra författare. Läst hans tidigare bok Den dolda dagordningen så ser fram mot dagen i läs-soffan. Finns endel intressanta inslag av honom på tuben för den som vill stifta bekanskap med hans arbete. Mig fångar han genom att avslöja storföretag och de dolda makthavarnas spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in