2009-05-01, 19:40
Medlem
Pallevantes avatar
Läste just klart Ingenting är heligt av Dennis Lehane. Älskade hans deckare för ett par år sedan men när jag läste den här vart jag väldigt besviken på språket. Det hela är väldigt pastischartat och tenderar stundvis att vara en parodi på genren. Alla kvinnor är den vackraste någonsin och alla män är antingen enormt storväxta eller försedda med konstiga attribut.

Nu ska jag börja läsa The Rum Diary ikväll, den blir jag aldrig besviken på.
Citera
2009-05-01, 20:00
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Läste just klart Ingenting är heligt av Dennis Lehane. Älskade hans deckare för ett par år sedan men när jag läste den här vart jag väldigt besviken på språket. Det hela är väldigt pastischartat och tenderar stundvis att vara en parodi på genren. Alla kvinnor är den vackraste någonsin och alla män är antingen enormt storväxta eller försedda med konstiga attribut.

Läste också denna bok för inte så länge sedan. Jag gillade Lehanes "Patient 64" och "Gone, Baby, Gone" men denna var verkligen värdelös. Alltför förutsägbar och enkelspårig. Karaktärerna skulle hela tiden vara så tuffa att det ofta blev fånigt. Sen störde jag mig hela tiden på hon Gennaro.
Citera
2009-05-01, 20:08
Medlem
Aldous Huxley - Brave New World
Citera
2009-05-01, 20:43
Medlem
Avväpna Irak - Hans Blix och Life of pi - Yann Mertel
Citera
2009-05-01, 21:11
Medlem
Lieutenant-Pains avatar
Charles Bronté - Jane Eyre
Citera
2009-05-01, 21:28
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant-Pain
Charles Bronté - Jane Eyre

Öh... du menar nog Charlotte B.?
Citera
2009-05-01, 21:30
Medlem
Moegs avatar
Terry Pratchett - Making Money (3e gången)
Citera
2009-05-01, 21:46
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Läste också denna bok för inte så länge sedan. Jag gillade Lehanes "Patient 64" och "Gone, Baby, Gone" men denna var verkligen värdelös. Alltför förutsägbar och enkelspårig. Karaktärerna skulle hela tiden vara så tuffa att det ofta blev fånigt. Sen störde jag mig hela tiden på hon Gennaro.
Jag har läst alla hans böcker och det här var en bottenmarkering. Vi kan ju se fram emot Shutter Island (patient 67) i regi av Martin Scorsese med Leo DiCaprio i huvudrollen, men det finns säkert nån tråd om redan.
Citera
2009-05-01, 21:56
Medlem
cassandrass avatar
Jag läser...

En sorts kärlek med Ray Kluun (jobbig bok)
Filosofins värld
Kreativitet för livet av Bengt Renander (bra bok)

och som alltid; Att välja Glädje med Kay Pollak

Ska snart fortsätta med Liftarens Guide till galaxen och börja på SPELET.
Citera
2009-05-01, 22:34
Medlem
Skriet från vildmarken av Jack London.
Citera
2009-05-02, 13:27
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante

Nu ska jag börja läsa The Rum Diary ikväll, den blir jag aldrig besviken på.

Nej, den tål att läsas om. Märkligt att den aldrig fann någon förläggare förrän Hunter var ett namn. Tänk tanken: Att skriva en sån bok och sedan bli refuserad överallt!
Citera
2009-05-02, 13:47
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Nej, den tål att läsas om. Märkligt att den aldrig fann någon förläggare förrän Hunter var ett namn. Tänk tanken: Att skriva en sån bok och sedan bli refuserad överallt!
Tänk tanken: Att skriva Vi som aldrig sa hora och INTE bli refuserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in