2009-09-07, 01:24
Medlem
Pulks avatar
Läser just nu Longman Student Grammar of Spoken and Written English, eller LSGSWE som den även kallas. Jag gillar den stilrena styckesindelningen och inslagen av tabeller och dylikt, men den är riktigt jävla tråkig. Jag vill kunna nästintill perfekt engelsk grammatik, så jag kämpar mig igenom den ändå.

Som toalettlektyr så är det Cider With Rosie av Laurie Lee, trots att jag redan tentat av den. Är mycket trevligare att läsa den nu än när man var tvungen att lära sig visa delar ur den inför en tentamen. Se vad stress kan göra med en god bok...
Citera
2009-09-07, 01:55
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag har kommit längre än jag gjort tidigare. Jag försöker att inte hänga upp mig för mycket på alla detaljer, eftersom jag misstänker att jag kommer att fastna då. Tack för tipsen!!!
Detaljerna ska här myllra och boken är enastående även innan man grävt ned sig i dem;
de fungerar även en masse fast [Spoiler, generell & till ytskikt men icke desto mindre:]
Jag har så att säga inte läst ut den än.
Citera
2009-09-07, 02:05
Bannlyst
Läser Alkemisten för andra gången av den enkla förklaringen att den är oslagbar. Men ska ge mig på Noam Chomskys bok Skurkstaterna.
Citera
2009-09-07, 02:37
Medlem
Zwerchstands avatar
För varje gång Alkemisten läses missas ett tillfälle att få den slagen; denna gång i grund av Stapledons Star Maker.
Citera
2009-09-07, 08:14
Medlem
Wanted

Läser för tillfället Wanted av alias David Larsson rekomenderar den verkligen men fastnar direkt och språket han använder gör att man verkligen lever sig in i boken.
Självbiografi av en kille som levt ett tungt kriminellt li i Stockholms undre värld och som nu sitter i Thailand pga att han är lyst av den svenska rättvisan och Wanted av sina före detta polare.

Läs den oavsett om ni tror att det är bluff eller sanning

Helena
Citera
2009-09-07, 08:53
Medlem
espen21s avatar
Är snart klar med William Gibsons Neuromancer.
Hur är de andra böckerna i Sprawl-trilogin jämfört med Neuromancer?
Citera
2009-09-07, 09:08
Bannlyst
Läser: Så sänkte jag Sovjetunionen av Jan Kallberg. En fantastisk bok där författaren skriver om Sovjetunionens fall med sig själv i centrum som förklaringsmodell. Oerhört underhållande.
Citera
2009-09-07, 09:23
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wazz-
Läser Alkemisten för andra gången av den enkla förklaringen att den är oslagbar. Men ska ge mig på Noam Chomskys bok Skurkstaterna.

Fin bok, hade glömt bort den men minns nu hur bra den är.
Innan jag somnar läser jag några stycken ur Epiktetos - Handbok i livets konst , som huvudbok är det för tillfället Albert Camus - Pesten som gäller.
Citera
2009-09-07, 11:18
Medlem
Ferres avatar
Ingmar Carlsson - Kurdistan, landet som icke är.

Har bara läst 30 sidor men kan redan se brister.
Citera
2009-09-07, 11:53
Medlem
Carobnjaks avatar
Jag läser Yngling på guld av Brunner för tillfället. Helt ok bok om man är intresserad av brott och konst. Första delen lämnar en oberörd medan andra delen är dessto intressantare.

Får väl läsa kocksgatan någon dag för att se storheten i Brunners verk.
Citera
2009-09-07, 19:14
Medlem
Giorgis avatar
Väntar spänd på att få hem Krig och Fred som jag har beställt, vill äga allt jag läser
Citera
2009-09-07, 19:22
Medlem
bestofs avatar
Ska läsa utdrag ur Aeneiden av Vergilius till min litteraturvetenskapskurs. Jag tror att det kommer vara lika obegriplig och svårläst som Iliaden. Som tur är så är det endast trettitalet sidor.

Snart kommer vi in på trevligare läsning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in