2009-04-14, 15:52
Medlem
Gudsvredes avatar
Hej allesammans!
Som rubriken antyder finns ideer och vilja till att starta ett nytt parti. Detta partis primära mål skall vara en legalisering av cannabis(odling, innehav, bruk osv).
För att se hur landet ligger och om intresse finns skulle det uppskattas om Ni där ute som tycker att detta parti vore en bra sak skulle skriva till

cannabispartiet@hotmail.com

och visa intresse. Ni kan även skriva till denna adress för frågor kring ideer rörandes partiet.

Mer info kring hur startandet av partiet kommer att komma om det visar sig att intresse finns, projektet ligger i startgroparna.

MVH Gudsvrede
Citera
2009-04-14, 15:54
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsvrede
Hej allesammans!
Som rubriken antyder finns ideer och vilja till att starta ett nytt parti. Detta partis primära mål skall vara en legalisering av cannabis(odling, innehav, bruk osv).
För att se hur landet ligger och om intresse finns skulle det uppskattas om Ni där ute som tycker att detta parti vore en bra sak skulle skriva till

cannabispartiet@hotmail.com

och visa intresse. Ni kan även skriva till denna adress för frågor kring ideer rörandes partiet.

Mer info kring hur startandet av partiet kommer att komma om det visar sig att intresse finns, projektet ligger i startgroparna.

MVH Gudsvrede

Låter som en bra ide dock kan det nog bli svårt att få tillräckligt med röster för att komma in i riksdagen, partiet skulle iaf ha min röst i ett val =)
Citera
2009-04-14, 15:58
Medlem
l3nalenas avatar
Snälla, om du/ni vill framstå som seriösa så slopa hotmailadress!

Tack och adjö!
Citera
2009-04-14, 16:05
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Börja med att få igång aktivismen innan någon cannabisparti kan startas.
Citera
2009-04-14, 16:10
Medlem
Låter bra, satsa hårt! Ni har min röst åtminstone.
Citera
2009-04-14, 16:13
Medlem
Gudsvredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l3nalena
Snälla, om du/ni vill framstå som seriösa så slopa hotmailadress!

Tack och adjö!

Som jag skrev är det frågan om att se huruvida intresse finns snarare än en vilja att framstå som ett seriöst parti. Men bra inlägg, kör hårt!

Om folk bemödar sig med att skriva några rader för denna saks skull finns iaf möjlighet till att försöka starta ett seriöst parti. Därför tycker jag att Ni därute ska ta två minuter till att visa intresse för denna saks skull!
Citera
2009-04-15, 00:36
Medlem
Garfi3lds avatar
Ni har en röst här!
Citera
2009-04-15, 00:37
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Börja med att få igång aktivismen innan någon cannabisparti kan startas.

Precis, hur går det förresten med overgrow och gröna bandet och allt det?
Jag har då inte märkt av någon revolution....
Citera
2009-04-15, 00:46
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Precis, hur går det förresten med overgrow och gröna bandet och allt det?
Jag har då inte märkt av någon revolution....

Det tråkiga med alla "flummare" är ju att man kommer på otroligt många idéer om hur man ska förändra allt och alla men... lite för mycket snack!

Förra årets Overgrow var full med snack och det skulle explodera allt som allt, efter all planering och snack blev det några fina blommor lite överallt samt några bilder.

Kan med detsamma efterlysa personer som vill ta detta på allvar, isf finns Normals styrelse att tillgå, man skulle ju föredra någon/några som har tid och orken att få igång Normal igen och inte en massa insnöade stoners som drömmer om ganjautopia medans dom sitter hemma och lyssnar på bobban, dags att agera gott folk.
Citera
2009-04-15, 00:50
Medlem
Nomexdräkts avatar
Småpartier gör ingen skillnad. För att få till en förändring måste svensons attityd ändras, när allmänhetens bild på cannabis ändras, då kommer också lagar ändras.
Gör det omöjligt för polisen att motivera en kamp mot cannabis. När det röks överallt, hursomhelst och närsomhelst utan att någon bryr sig vet vi att vi har lyckats.
Sen om det fortfarande är olagligt eller inte, vem bryr sig, så länge det är tolererat
Citera
2009-04-15, 00:51
Medlem
Chelsea FCs avatar
Bra initiativ, fast partiet hade förmodligen inte fungerat då alla bara hade rökt istället för att arbeta.

Men min röst hade ni fått iaf
Citera
2009-04-15, 00:57
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomexdräkt
Småpartier gör ingen skillnad. För att få till en förändring måste svensons attityd ändras, när allmänhetens bild på cannabis ändras, då kommer också lagar ändras.
Gör det omöjligt för polisen att motivera en kamp mot cannabis. När det röks överallt, hursomhelst och närsomhelst utan att någon bryr sig vet vi att vi har lyckats.
Sen om det fortfarande är olagligt eller inte, vem bryr sig, så länge det är tolererat

Har du rätt i men jag skulle nog se det omvänd, att med just en cannabisparti rätta till folks ögon. Attn bara folk ska springa runt o röka är lite dumt tycker jag, vissa kan itne bete sig ute när dom är stekta, vissa riskerar en del om dom röker ute, vissa vill helt enkelt inte röka ute och vissa vill hålla det hemligt. Tror också på att svenska polismyndigheten är beredd på att ta extra tag mot cannabis om det skulle bli större, eftersom dödsknarker får ju inte finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in