2009-04-15, 01:18
Medlem
Nomexdräkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Har du rätt i men jag skulle nog se det omvänd, att med just en cannabisparti rätta till folks ögon. Attn bara folk ska springa runt o röka är lite dumt tycker jag, vissa kan itne bete sig ute när dom är stekta, vissa riskerar en del om dom röker ute, vissa vill helt enkelt inte röka ute och vissa vill hålla det hemligt. Tror också på att svenska polismyndigheten är beredd på att ta extra tag mot cannabis om det skulle bli större, eftersom dödsknarker får ju inte finnas.

Jag förstår vad du menar, men det är ju lite svårt... Tror dock inte ett parti skulle göra stor skillnad, däremot en förening lik NORMAL (fast en som faktiskt gjorde något) sprid budskap syns i media, sen kombinerar man det med ökad folklig exponering. Få fler snutar att röka så de börjar nedprioritera
Citera
2009-04-15, 01:20
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomexdräkt
Jag förstår vad du menar, men det är ju lite svårt... Tror dock inte ett parti skulle göra stor skillnad, däremot en förening lik NORMAL (fast en som faktiskt gjorde något) sprid budskap syns i media, sen kombinerar man det med ökad folklig exponering. Få fler snutar att röka så de börjar nedprioritera

Normal var ju en "förening" som skulle ta steget till ett Cannabisparti så som sagt, till de som orkar och har tid, bygg upp Normal.
Citera
2009-04-15, 01:31
Medlem
Nomexdräkts avatar
I och för sig är nackdelen med alla sådana föreningar och partier att man enkelt skulle kunna dra in alla på pissprov och så var det klart, lite ministerstyre och en fördelaktig domstolsdom i avskräckande syfte mot liknande dödsknarkspropaganda ska självklart med

Ursäkta min pessimistiska bild av vårt rättsystem och vår demokrati
Citera
2009-04-15, 09:41
Medlem
Gudsvredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
Bra initiativ, fast partiet hade förmodligen inte fungerat då alla bara hade rökt istället för att arbeta.

Men min röst hade ni fått iaf

Det är ju en av sakerna det handlar om också; att gemene man ska inse att cannabisbruk inte innebär att man är nerrökt 24/7 utan kan fungera i dagens samhälle med allt vad det innebär. Motståndare har pratat om att det aldrig skulle gå att kombinera cannabisbruk med ett jobb i dagens samhälle iom all information som bearbetas i de flesta yrken. Förhoppningsvis kan man ge en mer nyanserad bild av det hela.
Citera
2009-04-15, 09:56
Medlem
KryddAs avatar
Om man ska vara realistiskt optimistisk så är mitt tips att inte bara säga "legalisera allt bruk, innehav och odling utan begränsningar" utan göra något liknande som Holland med Coffeshops och restriktioner om hur mkt man får ha på sig (typ 5g) och att man max får ha ~3 plantor hemma. Om man kan visa upp för folk att man vill legalisera under väl kontrollerade former tror jag man kan vinna många icke-rökares röster också.

Allting handlar om att vara seriös och realistisk. Om 10 år är jag rätt övertygad om att folk har en helt annan inställning till CB än nu, åt det bra hållet.
Citera
2009-04-15, 10:21
Medlem
WaRs avatar
1. Enfrågepartier fungerar per definition inte.

2. En hotmailadress... Ja jävlar, snart riksdagsparti? Om du ska göra något, försök åtminstonde...
Citera
2009-04-15, 11:04
Medlem
Gudsvredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR

2. En hotmailadress... Ja jävlar, snart riksdagsparti? Om du ska göra något, försök åtminstonde...

Det var då självaste greve djävulen, ska detta behöva klargöras igen;
Meningen är att se huruvida intresse finns. Allt annat som kan tänkas fås ut av denna tråd vore lök på laxen. Vad det beträffar bittra kommentarer från glaset-är-halvtomt-folk så är det alltid pepp med folk som är cyniskt inställda till det mesta, men mig gör Ni inte gladare. Det är inte frågan om en kommer-detta-funka?-tråd.

MVH Gudsvrede
Citera
2009-04-15, 11:17
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsvrede
Det var då självaste greve djävulen, ska detta behöva klargöras igen;
Meningen är att se huruvida intresse finns. Allt annat som kan tänkas fås ut av denna tråd vore lök på laxen. Vad det beträffar bittra kommentarer från glaset-är-halvtomt-folk så är det alltid pepp med folk som är cyniskt inställda till det mesta, men mig gör Ni inte gladare. Det är inte frågan om en kommer-detta-funka?-tråd.

MVH Gudsvrede

Cynisk? Realist kallas det. Skapas sådanahära trådar varje dag i detta forum. Folk som har någon fantastisk och storslagen idé om hur dom ska avancera i kampen för legalt brass som dom flummat fram och känner att dom måste dela med sig av på Flashback... Saken är att det ALLTID är folk som i verkligheten är för lata/inkompetenta för att realisera något eller ens göra något mer än att starta en tråd och något annat patetiskt, typ en hotmailadress "för intressekoll"

Kom tillbaka när du har gjort något på riktigt... Typ kvart över aldrig.
Citera
2009-04-15, 11:21
Medlem
legosnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR

Syftet med de enfrågespartier handlar väl rätt ofta om att väcka debatt och att väcka uppmärksamhet kring ett ämne/problem. Enfrågepartier har i det syftet ofta fungerat strålande.

(Förresten var "lök på laxen" det bästa uttryck jag hört på länge! )
Citera
2009-04-15, 11:21
Medlem
Her0ins avatar
U got my vote!
Citera
2009-04-15, 11:30
Medlem
matfreaks avatar
fan va onödigt parti. om man vill legalisera cannabis kan man väl försöka få igång nån slags lagändring eller omröstning som i schweiz o säkert nåt annat land.
varför ska man fixa ett parti till det? va vill ni mer ändra? kommer säkert bli sämst.
jag tycker det skulle va kul med en legalisering men inte fan vill ja att nåra fjortisar o flummare ska sitta i regeringen, inget ont om flummare jag steker själv men ja skulle aldrig vilja att nån som mej satt i regeringen.
sattsa på nåt seriöst typ namnlista till nån legaliserings röstning.
partiet kommer ändå aldrig att bli nåt, i bästa fall får ni väl ihop nåra 1000 kr av nåra enstaka stekare som vill stödja er men så steker ni upp pengarna istället för att göra nåt seriöst.
Du/ni som planerar att skapa partiet e säkert i 20års ålder eller nåt (skulle inte förvånga mej om du va 15+) och ingen skulle vilja ha er i nåt val speciellt ingen svensson och de e väl deras röster man behöver för att få nån legalisering på riktigt.
Citera
2009-04-15, 11:45
Medlem
KryddAs avatar
Du har min röst med så länge du gör ett bra seriöst försök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in