2012-09-04, 08:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThugInTheSociety
Klyban- Du har gjort det största misstaget nånsin, Du nämnde att " hur vet en notarious publicus ifall namnteckningen är förfalskad, det ingår inte i hans jobb" - BAM! den lilla meningen har bevisat alla dina onödiga INLÄGG!

Förklaringen: Notarious Publicus arbetar med att bestyrka underskrifter och hålla de anonyma för allmänheten. Så det är DERAS jobb att bevisa att detta är faktiskt riktiga personer som har skrivit under!
Och ja på internet så är det HUNDAR som surfar inte MÄNNISKOR!

Du är ett RIKTIGT troll, det menas att du skriver att Sidan är bortkastad. Jag hoppas verkligen att du kan lägga ner ditt smutskastande av personers engagemang! Det är så fult gjort av dig att skriva timme efter timme. Om inte du har märkt så finns det många personer som vill vara med och förändra saker och ting. Om inte du vill vara med som tidigare sagt så KLICKA INTE DIN MUSJÄVEL PÅ DENNA TRÅD LÄNGRE. TACK!!!

__________________________________________________ _______
......
Nästa gång du sätter nått inom citat, så kanske du ska återge ett citat och inte din egna lilla konstruktion.
Jag sa att det låter inte som detta ingår i sitt jobb att skicka jpg-bilder(eller liknande format) på analys för bestyrka kortens äkthet.
Kanske analyser av sånt igår i deras jobb, inte vet jag.
Men låter verkligen inte nått som de skulle pyssla med att analysera bilder.

Det bästa är hur du avslutar svaret till kungpungpat, där även du pushar för att man skall "skriva på" via internet.
Och fortfarande står det inget om att man skall fotografera sin namnteckning, personnummer och hemkommun och skicka in.
För vi har ju redan kommit fram till att endast papper och penna funkar, i och med svaret från valmyndigheten.
Så hur du uppmuntrar detta är ju väldigt intressant, när vi redan kommit fram till att det inte funkar att göra så med enbart internet.

Du är välkommen att presentera det som är trollmässigt för dig.
Men och andra sidan, det räcker ifrågasätta detta med namnunderskrifter via en internetsida, så verkar det blir trollning för dig.
Fast det än det är redan fastställt att en sådan "underskrift" inte fyller kraven.
Vi får se om korten på namnunderskrifterna fyller kraven.
Hoppas verkligen det gör detta.
Men blir lite fundersam eftersom ni bara blir argare och argare i frågan, när jag säger att jag har en mailkontakt på valmyndigheten om just detta.
Och bara väntar på ett svar.

Bästa av allt jag stödjer deras strävan, men detta med underskrifterna verkar mysko.
Och efterkonstruktionen med att de får foton på underskrifter är också mysko.
För hur ska folk veta detta??
Citera
2012-09-04, 08:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Har de? Var kan jag ta del av den informationen nånstans? För på varken sidan eller i denna tråd nämns något om att man skulle fota sin namnteckning i samband med formuläret.

Du kan också ta och tagga ner och sluta med all ad hominem.
En efterkonstruktion?
Vet du på rak arm om detta funkar med kort på underskrifter.
Jag har inte en susning, därför mailade jag igen valmyndigheterna om en klargöring om detta.

Men man kommer ju inte ifrån faktumet att, dom inte nämner detta någonstans om att ta kort.
Och upprepar sidan man ska gå till och göra samma, även i de senaste inläggen.
Och att man kan nog lugnt anta att alla "underskrifter" via denna sida är värdelösa i det formatet.
Citera
2012-09-04, 13:43
Medlem
klybans avatar
Inte fått in alla svar än, vart tvungen att vända par mail för reda ut delar.
Väntar tills alla frågor är besvarade, för slippa små ändringar efterhand som vi nu fått se.

Dock fick jag detta stycke i ett av mailen.
"Man kan starta ett parti utan att ha en registrerad partibeteckning. Ett parti kan också beställa valsedlar utan att ha en registrerad partibeteckning. Går det riktigt bra kommer partiet in i riksdagen. Fortfarande utan att ha en registrerad partibeteckning.".
Att tänka på om man inte klarar får sina underskrifter till att registrera partiet.

Dock skriva på länken på cannabispartiets hemsida, fyller ingen funktion för huvudtaget för ens önskan att registrera partiet.
För dessa "underskrifter" uppfyller inte de mini krav som Valmyndigheterna har = värdelösa för syftet.
Citera
2012-09-04, 13:51
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Har de? Var kan jag ta del av den informationen nånstans? För på varken sidan eller i denna tråd nämns något om att man skulle fota sin namnteckning i samband med formuläret.

Du kan också ta och tagga ner och sluta med all ad hominem.

Det finns i tråden längre bak, och det stod tydligt på hemsidan innan, nu har de gjort en ny hemsida för de som tvekade tidigare.
Citera
2012-09-04, 13:57
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte fått in alla svar än, vart tvungen att vända par mail för reda ut delar.
Väntar tills alla frågor är besvarade, för slippa små ändringar efterhand som vi nu fått se.

Dock fick jag detta stycke i ett av mailen.
"Man kan starta ett parti utan att ha en registrerad partibeteckning. Ett parti kan också beställa valsedlar utan att ha en registrerad partibeteckning. Går det riktigt bra kommer partiet in i riksdagen. Fortfarande utan att ha en registrerad partibeteckning.".
Att tänka på om man inte klarar får sina underskrifter till att registrera partiet.

Dock skriva på länken på cannabispartiets hemsida, fyller ingen funktion för huvudtaget för ens önskan att registrera partiet.
För dessa "underskrifter" uppfyller inte de mini krav som Valmyndigheterna har = värdelösa för syftet.

Kan du inte sluta trolla nu, jag har redan svarat på att ditt mail är värdelöst för denna diskussion. Sättet cannabispartiet använder är godkänt av valmyndigheten, jag pratade med en medlem om detta idag. Vore urdumt om det inte vore så, förstår inte ens hur du kan tro dig missta detta som något fel?

Och om du får ett ytterligare mail så kan du gärna posta det, men tror inte att nån går på ditt skitsnack. Du jobbar säkerligen för Beatrice Ask.

Nu klarar vi upp detta en gång för alla:

Citat:
"Hej,

I den bestämmelse som reglerar detta (3 kap. 5 § dumlagen), står det att den som heter Klyban på flashback är väldigt bakom flötet och dum i huvudet. Han har inte riktigt lärt sig att kommunicera korrekt över internet på sin dator ännu. Något annat än papper och penna fungerar alltså inte för denne stackare.

Hälsningar

XXX XXXXXX
Valmyndigheten"

Jaha, där ser man.
Citera
2012-09-04, 14:09
Medlem
a-has avatar
1998 ringde och ville ha tillbaka sin hemsida!
Citera
2012-09-04, 17:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbeng
Kan du inte sluta trolla nu, jag har redan svarat på att ditt mail är värdelöst för denna diskussion. Sättet cannabispartiet använder är godkänt av valmyndigheten, jag pratade med en medlem om detta idag. Vore urdumt om det inte vore så, förstår inte ens hur du kan tro dig missta detta som något fel?

Och om du får ett ytterligare mail så kan du gärna posta det, men tror inte att nån går på ditt skitsnack. Du jobbar säkerligen för Beatrice Ask.

Nu klarar vi upp detta en gång för alla:

Jaha, där ser man.
Börjar kännas som en repig skiva detta om du/ni anser att jag trollar.

Vi kan hålla oss till fakta, det räcker för mig.
Fakta nummer ett, den "skriva på" på hemsidan är inget som Valmyndigheten kommer acceptera.
Underskriften SKA vara papper och penna, denna går inte undgå på NÅGOT sätt.

Man kan acceptera bild på underskrift från en person via nätet, men denna bild måste vara vidimerad av två personer(LoL, tre underskrifter för få en ).
Originalet kan komma behövas, hur löser ni sånt?

Underskrifter som man fått direkt från en person, behövs inte vidimeras.

Om man sen ska ge kopior till Notarius Publicus, så måste samtliga kopior vara vidimerade.

Valmyndigheten i sig har inga invändningar om ni ger dom 1500 lappar med en underskrift på varje.
Om en Notarius Publicus gillar detta eller inte, har jag inte en susning.

Vad består mitt skitsnack av?
Vi har ett faktum att nuvarande utformning på "underskrifterna" på hemsidan, är underskrifter som är nått som varken en notarius publicus eller valmyndigheten kommer acceptera som en godkänd underskrift.

Det är inte lätt att bli ifrågasatt med fakta kring vallagen, då blir man som dig och dina polare ledsna.
Och tycker synd om er när ni ger er in i politiken, där jag kommer säkert anses som snäll emot dessa.

Tror du Beatrice Ask har folk i sin personal som vill legalisera?
Citera
2012-09-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Valmyndigheten i sig har inga invändningar om ni ger dom 1500 lappar med en underskrift på varje.
Om en Notarius Publicus gillar detta eller inte, har jag inte en susning.

Vad består mitt skitsnack av?
Vi har ett faktum att nuvarande utformning på "underskrifterna" på hemsidan, är underskrifter som är nått som varken en notarius publicus eller valmyndigheten kommer acceptera som en godkänd underskrift.

Det är inte lätt att bli ifrågasatt med fakta kring vallagen, då blir man som dig och dina polare ledsna.
Och tycker synd om er när ni ger er in i politiken, där jag kommer säkert anses som snäll emot dessa.

Tror du Beatrice Ask har folk i sin personal som vill legalisera?

Hejsan Klyban!
Jag tycker det är förståligt att du är mycket orolig om våra underskrifter, jag kan med största säkerhet berätta att underskrifterna ligger på ett mycket säkert ställe där INGEN tredje part kan ta del av dessa uppgifter som är mycket viktiga (personnummer osv.), du kontaktar valmyndigheten och gör dina detektivläxor men tyvärr så gör du detta förgäves.

Cannabispartiet har redan en Notarious Publicus som har godkänt att vi ska på papper ha 1500 underskrifter, att vi har en hemsida som personer går in frivilligt och skriver deras uppgifter. Nu står det på valmyndighetens hemsida att det ska ske personligen, nämner ingenting om att en penna ska användas istället för ett tangentbord för det gör det samma.

Hoppas jag har svarat på dina många frågor som du har påstått.
Om du så gärna vill vara mer delaktig i vår legaliseringsrörelse så skriv gärna på andra communities eller sprid till dina vänner, för att vi i Cannabis Partiet och andra som läser denna tråd får frispel på dina uttalanden.

Mvh Cannabis Partiet

www.Cannabispartiet.se - Stöd med din underskrift!
Citera
2012-09-04, 23:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabispartiet
Hejsan Klyban!
Jag tycker det är förståligt att du är mycket orolig om våra underskrifter, jag kan med största säkerhet berätta att underskrifterna ligger på ett mycket säkert ställe där INGEN tredje part kan ta del av dessa uppgifter som är mycket viktiga (personnummer osv.), du kontaktar valmyndigheten och gör dina detektivläxor men tyvärr så gör du detta förgäves.

Cannabispartiet har redan en Notarious Publicus som har godkänt att vi ska på papper ha 1500 underskrifter, att vi har en hemsida som personer går in frivilligt och skriver deras uppgifter. Nu står det på valmyndighetens hemsida att det ska ske personligen, nämner ingenting om att en penna ska användas istället för ett tangentbord för det gör det samma.

Hoppas jag har svarat på dina många frågor som du har påstått.
Om du så gärna vill vara mer delaktig i vår legaliseringsrörelse så skriv gärna på andra communities eller sprid till dina vänner, för att vi i Cannabis Partiet och andra som läser denna tråd får frispel på dina uttalanden.

Mvh Cannabis Partiet

www.Cannabispartiet.se - Stöd med din underskrift!
Räcker med denna, det raderade som är ren identifiering av personer.
http://www.ladda-upp.com/bilder/74387/valet
Kan inte bli enklare, för det är inte ett påstående utan ett faktum från valmyndigheten.

Har inte ifrågasatt sekretess, eller en Notarius Publicus uppgift.

Enda underskriften som är giltig "underskrift" som jag kan komma på där tangentbord fungerar är E-legitimation.
Men det har ni aldrig nämnt vad jag kan se innan.

Det roligaste i det hela är att ni beter er som ena småbarn, när ni blir ställda emot väggen på denna.
Aldrig funderat på att agera som en vuxen och större än vad ni nu är?
Enda jag ställt är besvärliga frågor till er som tyvärr inte finns svar på än.
Hur inbillar du dig det kommer blåsa sen om ni kör igång till valet 2014?
Detta är en liten lätt kvällsbris kan jag lova er.

Kan inte skriva under på er hemsida, för den underskriften kommer ändå inte vara godkänd.
Annars stödjer jag er idé, dock med tanke på den låga nivån ni svarar på besvärliga frågor.
Så känner jag att ni kommer ha svårighet att klara av en enkel politisk debatt.
Får ni partistöd och sånt, så råder jag er till att anmäla er till en retorikkurs och liknande saker som kan hjälpa er i tal och skrift.
Citera
2012-09-04, 23:44
Medlem
Jag tror inte någon av de 750 personer som "skrivit under" kommer hinna bli röstberättigade till 2014. Om man ser till hur moget några av dem möter kritik, vill säga. Så det spelar nog ingen roll att "underskrifterna" är värdelösa, ändå.
Citera
2012-09-13, 21:46
Medlem
Namninsamlingarna är viktiga för bildandet av partiet.. jag hoppas personer kollar igenom vad vi vill åstadkomma med detta parti, bla avkriminalisering (alltså inget brottsligt att röka cannabis), stöd ska finnas fortfarande för det är skillnad på bruk och MISSbruk, kunna tänkas ett monopol som systembolaget för alkohol. Att kriminalisera sätter brukaren i dåliga situationer som böter, prick i registret, körkortsproblem.

Tycker ni att detta låter intressant så kan ni gå in på www.cannabispartiet.se för att läsa om hur man kan förändra lagstiftningen.

Mvh Cannabis Partiet
Citera
2012-09-14, 13:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabispartiet
Namninsamlingarna är viktiga för bildandet av partiet.. jag hoppas personer kollar igenom vad vi vill åstadkomma med detta parti, bla avkriminalisering (alltså inget brottsligt att röka cannabis), stöd ska finnas fortfarande för det är skillnad på bruk och MISSbruk, kunna tänkas ett monopol som systembolaget för alkohol. Att kriminalisera sätter brukaren i dåliga situationer som böter, prick i registret, körkortsproblem.

Tycker ni att detta låter intressant så kan ni gå in på www.cannabispartiet.se för att läsa om hur man kan förändra lagstiftningen.

Mvh Cannabis Partiet
Börja samla in namnen på rätt sätt istället, så slipper ni göra om det mesta igen.

Hur många personliga underskrifter på papper med penna har ni?
Tänker ni kontakta dom som bara uppgett sitt namn, personnummer och hemkommun och inte skrivit under?

Sen om ni inte når ända fram, så vet ni väl att ni kan vara med i riksdagsvalen ändå.
Man behöver inte vara ett registrerat parti för att delta i valet till riksdagen..
Det är i princip bara skicka efter valsedlar av valmyndigheten och vara med i valet 2014 utan ens vara registrerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in