Någon som vet hur mycket tid det tar innan sena anmälningar behandlas? Har anmält mig till ett par HT18-kurser nu förra veckan som var fortfarande öppna för anmälan och undrar nu när jag får veta om jag komm in. Beror det på när den specifika kursen startar eller hur blir det? Det är kurser som hade under 10 sökande/antagna efter urval 2 så det borde nog finnas gott om plats.
Har sökt till både sjuksköterska och socionom och blev lite undrande över de meritvärden som antagning.se har angett att jag har för de utbildningarna. Jag hamnar på 17,82 för socionom och 17,07 för ssk. Jag pratade med en syv för ett par månader sedan och hon sa att jag har samma meritvärde (17,82) för båda utbildningarna då båda utbildningarna har samma områdeskurser(?) eller nåt liknande. Undrar om antagning.se eller syv har rätt?
Har sökt till både sjuksköterska och socionom och blev lite undrande över de meritvärden som antagning.se har angett att jag har för de utbildningarna. Jag hamnar på 17,82 för socionom och 17,07 för ssk. Jag pratade med en syv för ett par månader sedan och hon sa att jag har samma meritvärde (17,82) för båda utbildningarna då båda utbildningarna har samma områdeskurser(?) eller nåt liknande. Undrar om antagning.se eller syv har rätt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!