2009-04-14, 14:25
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
Jag hoppas du skickade in en kopia på betyget? sen måste ngn har skrivit på kopian.. Sen är de lungt.. du har ju tills 18:e juni på dig
Ja, såklart skickade jag in en kopia och med underskrifter på.

Räknas det inte som sen komplettering om man skickar in gamla betyg efter sista anmälningsdag?
Kryssade i "Jag skickar in svenskt slutbetyg/avgångsbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast 15/4"
Citera
2009-04-14, 14:27
Medlem
Behöver man inte PIN-koden till själva anmälan som görs senast imorgon? När ska man behöva den i så fall? Stressat upp mig lite här nu då jag inte fått hem koden ännu, beställde för 2 veckor sen.
Citera
2009-04-14, 14:31
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatic
Behöver man inte PIN-koden till själva anmälan som görs senast imorgon? När ska man behöva den i så fall? Stressat upp mig lite här nu då jag inte fått hem koden ännu, beställde för 2 veckor sen.
Pinkoden behövs senare när du ska svara på antagningsbesked. För att göra en anmälan behövs den inte
Citera
2009-04-14, 14:50
Medlem
Tråknicks avatar
Ska söka 3e terminen historia men är lite konfunderad över att det bara står kandidatkurs, är kandidatkursen alltid 3e terminen om man pluggar helfart eller?
Citera
2009-04-14, 15:17
Medlem
r0g3rs avatar
Asså jag klickade in så jag kunde skicka in juni. Sedan står det på deras hemsida:

" * Webbanmälan öppnar: 16 mars
* Sista anmälningsdag: 15 april
* Kontrolluppgifter: 4 maj-24 juni
* Sista kompletteringsdag: 18 juni *
* Antagningsbesked 1: mitten av juli
* Sista svarsdag: 30 juli
* Antagningsbesked 2: början av augusti

* senast 18 juni - slutbetyg från svensk gymnasieskola och betygsdokument från gymnasial vuxenutbildning och avgångsbetyg från EU/ESS-länder med terminsslut t.o.m 18 juni."
Citera
2009-04-14, 15:30
Medlem
club01s avatar
Citat:
Asså jag klickade in så jag kunde skicka in juni. Sedan står det på deras hemsida:

" * Webbanmälan öppnar: 16 mars
* Sista anmälningsdag: 15 april
* Kontrolluppgifter: 4 maj-24 juni
* Sista kompletteringsdag: 18 juni *
* Antagningsbesked 1: mitten av juli
* Sista svarsdag: 30 juli
* Antagningsbesked 2: början av augusti

* senast 18 juni - slutbetyg från svensk gymnasieskola och betygsdokument från gymnasial vuxenutbildning och avgångsbetyg från EU/ESS-länder med terminsslut t.o.m 18 juni."

Ja, men gäller inte det betyg för pågående utbildningar? Mina betyg är från förra året och de uppmanar mig att skicka in dom så fort som möjligt, och vad jag har fattat senast den 15/4.
Det står även på studera att man kan bara komplettera med uppgifter som utfärdats efter sista anmälningsdag, och datumet som gäller där är 18 juni.
Citera
2009-04-14, 16:30
Medlem
r0g3rs avatar
Jag har 2 betyg som jag fick i mars.. men hade tänkt o vänta skicka in dem tills alla mina betyg är klara.... Men nu vette fan. Lika bra och skicka dem idag då eftersom då har man skickat dem i tid.
Citera
2009-04-14, 16:35
Medlem
Citat:
Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast sista kompletteringsdag, 18/6

jag skall söka in med vårens högskoleprovresultat behöver jag bocka i denna rutan vid ansökningen?
Citera
2009-04-14, 16:45
Medlem
r0g3rs avatar
Vad står det någonstans? Jag ser bara att man har tills den 18 Juni på sig att komplettera och det är ju också på viktiga datum. Står inget att bara för att man läst kursen före den 15/4 så ska de vara inne före..
Citera
2009-04-14, 16:51
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonm
jag skall söka in med vårens högskoleprovresultat behöver jag bocka i denna rutan vid ansökningen?

Nej. Giltiga högskoleprovsresultat förs automatiskt över till antagningssystemet.
Citera
2009-04-14, 16:52
Medlem
r0g3rs avatar
Socrates du som kan allt! Kompletteringar kan man skicka in senast den 18/6 eller hur? Och det spelar ingen roll om du läste den i januari de här året eller hur?!
Citera
2009-04-14, 16:57
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Vad står det någonstans? Jag ser bara att man har tills den 18 Juni på sig att komplettera och det är ju också på viktiga datum. Står inget att bara för att man läst kursen före den 15/4 så ska de vara inne före..

Det står på en massa ställen på studera.nu.

Formellt så är det så att handlingar utfärdade före sista anmälningsdag skall vara inne till sista anmälningsdag.
Komplettera sin anmälan får man endast göra med handlingar utfärdade efter sista anmälningsdag, men före sista kompletteringdag.

Men som jag skrivit tidigare så har jag aldrig hört talas om någon som inte fått åberopa en handling som styrker ett gymnasiebetyg som skickats in efter den 15 april även om den varit utfärdad innan.

Det kan dock vara hårdare om det är personliga brev, arbetsprover eller något liknande som skall vara inne senast sista anmälningsdag.
Om en utbildning då har tillräckligt många sökande som haft sina handlingar inne i tid så har lärosätet ingen skyldighet att kolla på det som inkommit sent.
Och heller inget behov...
Ja, arbetsprover och personliga brev kollas av respektive lärosäte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in