Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 07:31
  #8365
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådstart infogad.

/Mod.
Citera
2017-09-26, 18:03
  #8366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Hej,

Nån som vet hur man snabbt ser skillnad på distans / normal antagningsstatistiken på UHR ?

Programkoden ändras varje år så den går inte att lita på!

det är inget onormalt med distanskurser, därmed kan man inte se skillnaden. du får helt enkelt leta upp rätt kurskod för varje enskild antagningsomgång och söka på den.
Citera
2017-10-01, 19:14
  #8367
Medlem
serioustalks avatar
Om vi tar systemvetenskap Luleå som exempel
Urval 1
B1 antagningspoäng 18.75
B1 antagningspoäng 13.36

Hur ska man tolka detta?
Vad bör man för att bli antagen?
Att det skiljer från 13 till 18 låter som antagningspoängen his dom sökande är extremt ojämn, har jag fattat fel?
Citera
2017-10-01, 20:19
  #8368
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Om vi tar systemvetenskap Luleå som exempel
Urval 1
B1 antagningspoäng 18.75
B1 antagningspoäng 13.36

Hur ska man tolka detta?
Vad bör man för att bli antagen?
Att det skiljer från 13 till 18 låter som antagningspoängen his dom sökande är extremt ojämn, har jag fattat fel?

Det första är intagningspoängen för programmet på distans, det andra är intagningspoängen för programmet på campus.
Citera
2017-10-03, 10:07
  #8369
Medlem
Augmenteds avatar
Denna frågan har säkert ställts tidigare i tråden, men jag hitta ingen info om det just nu och vill försäkra mig om vad som gäller.

Jag avser att sökta till ett program som börjar VT18 med det resultatet från det HP som jag skriver nu den 21 oktober. Men eftersom sista anmälningsdag är 16 oktober, innebär detta att jag ska skicka in anmälan till den utbildning som jag vill söka innan dess, för att sedan komplettera ansökan senare under hösten när jag fått tillbaka mitt resultat från HP?
Citera
2017-10-03, 10:11
  #8370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Denna frågan har säkert ställts tidigare i tråden, men jag hitta ingen info om det just nu och vill försäkra mig om vad som gäller.

Jag avser att sökta till ett program som börjar VT18 med det resultatet från det HP som jag skriver nu den 21 oktober. Men eftersom sista anmälningsdag är 16 oktober, innebär detta att jag ska skicka in anmälan till den utbildning som jag vill söka innan dess, för att sedan komplettera ansökan senare under hösten när jag fått tillbaka mitt resultat från HP?

Skicka in anmälan till den 16:e, ditt HP-resultat registreras automatiskt.
Citera
2017-10-03, 10:35
  #8371
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Skicka in anmälan till den 16:e, ditt HP-resultat registreras automatiskt.
Stort tack för det snabba svaret!
Citera
2017-10-08, 06:59
  #8372
Medlem
Läser redan ett program
.får man söka till vårterminen för skojs skull ? Vore kul att se om man kommer in
Citera
2017-10-08, 10:56
  #8373
Medlem
Discombobulateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Läser redan ett program
.får man söka till vårterminen för skojs skull ? Vore kul att se om man kommer in
Ja, du får söka till hur många program som helst.
Citera
2017-10-10, 00:08
  #8374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Skicka in anmälan till den 16:e, ditt HP-resultat registreras automatiskt.

Är det så varje termin?
Måste man inte komplettera ansökan själv med sitt HP? Eller det sker, som du säger, automatiskt?
Är lite orolig för att jag kanske bara har en chans på högskoleprovet nästa år.
Citera
2017-10-10, 03:06
  #8375
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Är det så varje termin?
Måste man inte komplettera ansökan själv med sitt HP? Eller det sker, som du säger, automatiskt?
Är lite orolig för att jag kanske bara har en chans på högskoleprovet nästa år.
Det sker automatiskt.
Citera
2017-10-10, 09:42
  #8376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Är det så varje termin?
Måste man inte komplettera ansökan själv med sitt HP? Eller det sker, som du säger, automatiskt?
Är lite orolig för att jag kanske bara har en chans på högskoleprovet nästa år.

Det sker automatiskt. Tänk dig administrationen om tiotusentals studenter själva skulle komplettera sin ansökan. Alla som skriver HP vill ju använda det i sin ansökan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback