2017-07-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Kan man kolla upp om antalet platser kommer bli fler eller färre någonstans?

Kontakta skolan.
Citera
2017-07-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Den 2:a antagningsbeskedet får man den 3e augusti inte 13 men jag håller med dig att det är väldigt segt, sen kan det vara extra jobbigt om lärosätet tar in reserver 1 eller 2 veckor efter kursstart

wtf. Hur många lärosäten gör det? Vet du möjligvis om linköping,gbg universitet,örebro och uppsala gör det?
Citera
2017-07-11, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
wtf. Hur många lärosäten gör det? Vet du möjligvis om linköping,gbg universitet,örebro och uppsala gör det?
Kan tyvärr inte nämna för namn då jag inte har så bra koll men har hört av bekanta som fått flytta i sista stund eller tackat nej pga sen information. Även personer som skrivit här på forumet och blivit uppringda efter kursstart.

Man kan utgå ifrån att det är lärosäten som inte tillämpar överintag som kan göra sånt.
Citera
2017-07-11, 17:56
Medlem
Kebbabturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Bara av ren nyfikenhet: Varför nojjar/frågar man om man kommer in nu när det är ca 3 dagar kvar till det faktiska beskedet? Det gör ju noll skillnad om ni får reda på om ni kommer in idag eller på torsdag.

Folk är skitnödiga och kan inte hålla sig. Alltså nyfikna och oroliga över något de egentligen inte har någon kontroll över. Men det är väl som med allt annat som man ser fram mot.
Citera
2017-07-11, 20:35
Medlem
nihilverums avatar
Trådar sammanfogade /Moderator
Citera
2017-07-12, 08:20
Medlem
Somliga skriver 12:00 och andra skriver "efter 15:00", vad är det egentligen som gäller och när kan man förvänta sig att resultatet dyker upp imorgon?
Citera
2017-07-12, 08:50
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Flera inlägg är raderade enligt regel 0.03. Dessa inlägg hade passat bättre i (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?. Försök att tänka på att posta era inlägg i rätt tråd. Frågor i stil med: ''Jag har [insert resultat på HP]. Kommer jag in på program x på lärosäte x?'' hör hemma i den länkade tråden.

/Mod.
Citera
2017-07-12, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Somliga skriver 12:00 och andra skriver "efter 15:00", vad är det egentligen som gäller och när kan man förvänta sig att resultatet dyker upp imorgon?
Har varit olika, till VT 2017 låg det uppe kl 10 - 11. Så det handlar nog om hur snabbt de dubbelkollar men runt 12 bör det vara uppe
Citera
2017-07-12, 10:34
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation

Nu är det visserligen ett par år sedan jag studerade sist, men som jag minns det, så varierar det beroende på höst- och vårtermin. På antagning.se står det bara ''På eftermiddagen [...]'', men jag vill minnas att antagningsbeskedet ibland har legat uppe redan kring 12-tiden eller strax dessförinnan. Ett tips är att inte terrorisera antagningsservice via telefon och mejl med frågor om när antagningsbeskedet släpps. Jag minns att de - 2014 - boldade ''På eftermiddagen...'' på antagning.se samma dag som antagningsbeskedet släpptes av den här anledningen.
Citera
2017-07-12, 13:44
Avslutad
KTH har minskat antalet platser i år på flera program, tråkigt när regeringen lovar pengar som sedan uteblir.
Citera
2017-07-12, 14:07
Medlem
Någon som vet hur många platser det var på juristprogrammet i Örebro förra hösten? Står att det är 120 platser denna höst. I urval 2 förra hösten var det dock cirka 180 antagna (visserligen efter stort överintag i urval 1, men känns ändå som många om det var 120 platser). Har de minskat antalet platser denna termin?
Citera
2017-07-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
KTH har minskat antalet platser i år på flera program, tråkigt när regeringen lovar pengar som sedan uteblir.
Vilka program rör det sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in