2009-08-03, 21:24
Medlem
Fan jag är 32 reserv på kandidatprogrammet i kriminologi på LU och vill verkligen inte in där då jag har även tackat ja till en antagen plats under de alternativet.

Tror ni det finns en chans att man kan plocka bort det alternativet? Och hur stor är risken att jag kommer in när jag är 32 reserv? Antal antagna till injen är 90, är det stor chans att jag blir antagen? Vill verkligen inte det...
Citera
2009-08-03, 21:39
Medlem
Helt plötsligt blev hela världen satt i gung. Ska man behöva pinas i 2 dagar innan den hemska väntan är över..
Citera
2009-08-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Fan jag är 32 reserv på kandidatprogrammet i kriminologi på LU och vill verkligen inte in där då jag har även tackat ja till en antagen plats under de alternativet.

Tror ni det finns en chans att man kan plocka bort det alternativet? Och hur stor är risken att jag kommer in när jag är 32 reserv? Antal antagna till injen är 90, är det stor chans att jag blir antagen? Vill verkligen inte det...

Har du tackat ja till reservplatsen då?
Citera
2009-08-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314
Har du tackat ja till reservplatsen då?

Ja det som är problemet jag tackade ja till reservplatsen, men ångrar mig som fan nu, är det stor risk att jag kommer in som 32 reserv och dom tar in totalt 90 pers? Det borde väl inte va så stor chans?

Fan va dum man är...
Citera
2009-08-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ja det som är problemet jag tackade ja till reservplatsen, men ångrar mig som fan nu, är det stor risk att jag kommer in som 32 reserv och dom tar in totalt 90 pers? Det borde väl inte va så stor chans?

Fan va dum man är...

Ptja, risken är väl inte överhängande stor, men det är ju många som söker till skolorna i år och säkert många som tackar nej. Jag är inte helt insatt i hur det funkar, men det lär ju inte vara några problem att ordna det på något vänster.

Men jag ska inte säga för mycket som sagt
Citera
2009-08-03, 22:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Vad var det för antagningspoäng till det programmet?
Citera
2009-08-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vad var det för antagningspoäng till det programmet?

Typ 17,5 och jag 17.
Citera
2009-08-03, 22:05
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Typ 17,5 och jag 17.

Blev grymt sugen på att plugga det, dock har jag redan betat av 2 år på ett annat program.
Citera
2009-08-03, 22:08
Medlem
Citat:
Blev grymt sugen på att plugga det, dock har jag redan betat av 2 år på ett annat program.

Kan man få jobb genom att läsa Kriminologi eller är det en tattarlinje? Jag gillar sånt egentligen men anledningen att jag vill välja bort det är att jag fick höra att man inte kan få nått jobb förutom att jobba som vakt på anstalt..palla det.
Citera
2009-08-03, 22:10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Kan man få jobb genom att läsa Kriminologi eller är det en tattarlinje? Jag gillar sånt egentligen men anledningen att jag vill välja bort det är att jag fick höra att man inte kan få nått jobb förutom att jobba som vakt på anstalt..palla det.

Låter absurt att de har utbildningar som inte leder någon vart, men skulle inte förvåna mig. Jag har inte läst på överhuvudtaget om det, men jag trodde man kunde få jobb som brottsutredare.
Citera
2009-08-03, 22:21
Medlem
Citat:
Låter absurt att de har utbildningar som inte leder någon vart, men skulle inte förvåna mig. Jag har inte läst på överhuvudtaget om det, men jag trodde man kunde få jobb som brottsutredare.

Fan vad fett jobb i så fall, finns det någon chans att du kan kolla upp om man kan bli det? Hade varit otroligt roligt.
Citera
2009-08-03, 22:27
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Fan vad fett jobb i så fall, finns det någon chans att du kan kolla upp om man kan bli det? Hade varit otroligt roligt.

Hittade inget mer än detta:

http://www.soclaw.lu.se/utbildning/kandidatprogram-i-kriminologi

Och tydligen startar den för första gången nu till hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in