Citat:
Ursprungligen postat av
psykedeliskt
Tjenare,
Vill komma in på mitt andrahandsval som är Systemvetenskap men har tyvärr inte tagit bort mitt första val. Så kommer förmodligen komma in på första valet. Visst kan jag tacka nej till första valet i första dragningen och ännu kunna komma in på andra valet som då är Systemvetenskap. Samt så är mitt tredje val helt garanterat att jag kommer in men vill verkligen inte gå det. Kan jag inte stryka innan den 13 juli? Isf är jag helt körd om vi säger nu att jag inte kommer in på första eller andra och istället tredje och sedan i andra dragningen tackar jag nej till tredjevalet. Men kommer då in på mitt första val? Då kommer mitt tredje val att strykas och då tvingas jag läsa mitt första val? Eller finns det någon lösning till detta?
Mvh
Psykedeliskt
Hej!
Just nu är din anmälan låst för urval så du kan inte ändra något.
Om du kommer in på ditt förstahandsval kommer nedanstående utbildningar strykas (man kan bli antagen till max 45 HP per termin, ett program är 30 HP).
Om ditt andrahandsval inte har så högt söktryck kan du tacka nej till förstahandsvalet och göra en återanmälan till andrahandsvalet. Denna räknas då som sen anmälan och du placeras så att säga sist i kön.
Kommer du inte in på förstahandsvalet placeras du som reserv, och kan istället komma in på andrahandsvalet. Om du gör det stryks tredjehandsvalet. Och så vidare...
Just nu finns inget du kan göra förutom att vänta och hoppas att du inte kommer in på förstahandsvalet. Du kan få en hint genom att titta på dina meriter, gammal statistik och årets sökantal, men det har du säkert redan gjort
Rätta mig gärna om jag har fel. Jag har försökt sätta mig in i systemet bara för att lugna mina egna överansträngda antagningsnerver så jag är ingen expert