2009-08-03, 16:17
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJohnDoe
Tackar

Edit:

Bara jag som har problem att kunna gå in på sidan "Din anmälan" på studera.nu?
Får "Oväntat felmeddelande" eller "Utloggad pga. inaktivitet".

Kanske betyder något

Samma här
Citera
2009-08-03, 16:19
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Fan.. kan ingen söva mig tills det är klart
Citera
2009-08-03, 16:22
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _P0pc0rn_
Fan.. kan ingen söva mig tills det är klart

Har gått i precis samma tankar idag. Sitter bara och tänker på om jag ska komma in eller inte. Ligger som 9:e och 16:e reserv på två program jag vill komma in på. Dem har 109 respektive 127 platser!

Vad har ni för planer ifall att ni inte kommer in?

Mina planer blir väll att dra utomlands och jobba lite, möjligtvis råkötta och plugga upp mina betyg och söka en linje som startar till våren.
Citera
2009-08-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qlx123
Har gått i precis samma tankar idag. Sitter bara och tänker på om jag ska komma in eller inte. Ligger som 9:e och 16:e reserv på två program jag vill komma in på. Dem har 109 respektive 127 platser!

Mina planer blir väll att dra utomlands och jobba lite, möjligtvis råkötta och plugga upp mina betyg och söka en linje som startar till våren.

Jag känner att jag absolut INTE vill jobba.
Vill plugga det jag nu hoppas jag luskat ut jag vill / är intresserad av (gått 2 utbildningar ½år in och sen hoppat av) och gå klart utbildningen!

Vill kunna börja leva/flytta hemifrån/göra det jag har planerat med mitt liv.
Visst man ska "leva" under hela tiden och inte bara tänka "när jag gjort X ska jag börja leva" etc. men ja, ni fattar kanske?

Har inga intressanta utbildningar som börjar VT10 utan bara HT10 (för mig alltså)
Ev. England om de fortf. vill ha mig att göra en sen amälan där så besked snarast hur det gick i Sverige uppskattas.
Citera
2009-08-03, 16:34
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlx123

Jag ligger som 9:e reserv... sökte bara en utbildning eftersom jag var tvungen att ansöka om untantag. Då det enligt vhs beviljas ytterst sällan och att rektorn på alla lärosäten man sökte till skulle vara tvungna att gå igenom min ansökan så anmälde jag mig bara till Karlstad. Trodde nog inte innerst inne att det skulle beviljas...

Blir att jobba i höst som vanligt och söka till våterminen om man faller på mållinjen nu.
Citera
2009-08-03, 16:35
Medlem
MrDescartess avatar
En hypotetisk fråga...låt säga att man har 20.0 i betyg och 2.0 på högskoleprovet och sökt till en linje med lägre krav än så i båda grupperna, i vilken grupp blir man antagen? Vilket urval körs "först"?
Citera
2009-08-03, 16:39
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDescartes
En hypotetisk fråga...låt säga att man har 20.0 i betyg och 2.0 på högskoleprovet och sökt till en linje med lägre krav än så i båda grupperna, i vilken grupp blir man antagen? Vilket urval körs "först"?

Har också funderat på sånt... T ex att någon kommer in på HP i första urvalet och sedan t ex även i betygsgruppen under andra urvalet... Det mest logiska borde vara betygsgruppen eftersom det är fler platser och att HP fungerar som "en andra chans"... Lurigt...
Senast redigerad av _P0pc0rn_ 2009-08-03 kl. 16:42.
Citera
2009-08-03, 16:41
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDescartes

hmmm
Citera
2009-08-03, 16:45
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _P0pc0rn_
Har också funderat på sånt... T ex att någon kommer in på HP i första urvalet och sedan t ex även i betygsgruppen under andra urvalet... Det mest logiska borde vara betygsgruppen eftersom det är fler platser och att HP fungerar som "en andra chans"... Lurigt...

Har du blivit antagen i HP i första urvalet så är du inte med och konkurrerar i BG i andra urvalet.
Citera
2009-08-03, 16:48
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJohnDoe
Jag känner att jag absolut INTE vill jobba.
Vill plugga det jag nu hoppas jag luskat ut jag vill / är intresserad av (gått 2 utbildningar ½år in och sen hoppat av) och gå klart utbildningen!

Vill kunna börja leva/flytta hemifrån/göra det jag har planerat med mitt liv.
Visst man ska "leva" under hela tiden och inte bara tänka "när jag gjort X ska jag börja leva" etc. men ja, ni fattar kanske?

Har inga intressanta utbildningar som börjar VT10 utan bara HT10 (för mig alltså)
Ev. England om de fortf. vill ha mig att göra en sen amälan där så besked snarast hur det gick i Sverige uppskattas.

Förstår precis vad du menar. Har tagit ett sabbatsår från gymnasiet, där jag har jobbat och rest lite. Men nu känner jag för att ha en vanlig vardag. Skola på dagarna, fest på helgerna och kanske skaffa sig en flickvän! vore skönt att ha de näst kommande 5 åren planerade
Citera
2009-08-03, 16:49
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Har du blivit antagen i HP i första urvalet så är du inte med och konkurrerar i BG i andra urvalet.

Är nog inte så han menar. Han menar att om man kommer in med med både bg och hp-kvoten i 2:a urvalet. Vilken kvot kommer man då in på? HP eller BG?
Citera
2009-08-03, 17:13
Medlem
Urval förbereds/körs

Tills mer info ges sitter jag och och ömsom och ömsom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in