2015-07-11, 23:01
Medlem
Guys, "kommer jag in?"-frågor ställer vi INTE i den här tråden utan i (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer? . Är ni inte läs/sökkunniga kvittar det om ni kommer in, ni kommer att kugga första kursen.
Citera
2015-07-12, 01:36
Medlem
seta23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Väldigt små. En tredjedel av klassen måste hoppa av innan du får plats och om man läser och kollar på statistiken hur det har varit tidigare så har KTH ett överintag, så när en person hoppar av så kallas inte reserverna in.

Hemskt ledsen.

Har du någon koll på hur överintaget på LTH fungerar? Eller vet du vart ja kan läsa lite om det? Tänker främst på brandingenjör och civing elektroteknik. Hur många ska hoppa av för att reserverna ska få komma in?
Citera
2015-07-12, 02:31
Medlem
Zlaneks avatar
JAG KOM IN!!!!
KTH öppeningång i höst då grabbar och tjejer
Möter man några flashbackare i höst?
Citera
2015-07-12, 03:00
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Har du någon koll på hur överintaget på LTH fungerar? Eller vet du vart ja kan läsa lite om det? Tänker främst på brandingenjör och civing elektroteknik. Hur många ska hoppa av för att reserverna ska få komma in?
Nästan alla tar in ett överintag. Förra året kom jag inte in på min förstahand när jag låg på plats 5. Vill du veta mer exakt vad gäller antal så behöver du kontakta skolans studievägledare för den utbildning du är intresserad av då det varierar mellan programmen.

Edit: Jag sökte dock inte någon av programmen du nämnde, men rätt säker på att nästan alla tar in överintag.
Citera
2015-07-12, 05:45
Medlem
Folk som i sista sekunden med sina 1000 köpoäng och stjäler bostäder, this sucks.

Detta är typ tredje dagen jag aktivt kollar på bostäder och det har endast varit ett 20-tal bostäder lediga, kommer det komma fler...som vågor om 20-tal lediga bostäder varje månad eller hur fungerar hela proceduren? Kan ju knappast komma tusentals studenter och 20 pers får bostad.

"Inflyttning möjlig: 11/01", när man ser det vill man ju börja lipa.

Växjö är det jag söker förresten, om någon kan ge någon slags uppmuntrande kommentar eller tips, uppskattas det.

/Snaggat
Citera
2015-07-12, 14:42
Medlem
.Sensejs avatar
Paranoid fråga: Sökte valbara kurser inom mitt program genom att logga in via "Redan student?"-alternativet med samma inloggninsuppgifter som på min stundenportal på antagning.se, som man enligt instruktioner skulle göra. Blev antagen till samtliga kurser men tackade ja när jag var inloggad på "normalt" sätt, alltså endast via personnummer/lösen. Är det OK?
Senast redigerad av .Sensej 2015-07-12 kl. 14:45.
Citera
2015-07-12, 16:59
Medlem
Sök juristprogrammet på samtliga lärosäten. Reserv nummer 4 på GU , 16 i Umeå. Övriga mycket längre upp på listan så där är det kört. Söker via folkhögskolans kvot. Vad tror ni om mina chanser?

6 antagna i GBGs FHSK kvot och 2 i Umeå.
Citera
2015-07-12, 17:36
Medlem
Tänkte höra om det är stora odds att komma in på Uppsala ekonomikandidat med reservplats 28 av 74 totalt antagna i urval 1? Vet inte HP-resultatet men ser väl rätt bra ut om man ser till tidigare år där det tas in ca 60-70 i urval 2 i hp-kvoten?
Citera
2015-07-12, 17:48
Medlem
kedjuss avatar
Skickar universiteten ut info och allt sånt till en efter 31 juli? Eller kan det gå snabbare om man har tackat ja till sin plats?
Citera
2015-07-12, 18:36
Medlem
Zlaneks avatar
Ställ frågor som "tror ni jag kommer in...?" i rätt tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?p=53992978&posted=1#p53992978

Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Skickar universiteten ut info och allt sånt till en efter 31 juli? Eller kan det gå snabbare om man har tackat ja till sin plats?
En del skickar ut ett email med information om just detta. Annars borde det komma runt den första augusti skulle jag tro.
Senast redigerad av Zlanek 2015-07-12 kl. 18:39.
Citera
2015-07-12, 18:54
Medlem
jousif650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
JAG KOM IN!!!!
KTH öppeningång i höst då grabbar och tjejer
Möter man några flashbackare i höst?

185 st blev antagna. Säkert finns många
Citera
2015-07-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus

Många skickar redan efter urval 1, men det tar ju lite tid att packa och skicka iväg med snigelpost så det kommer i så fall nu till veckan tidigast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in