2015-07-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Wow, you're really new at this verkar det som

Intresseanmälningar brukar man kunna anmäla/avanmäla hur jävla mycket man vill, så du kan garanterat hålla på utan att vara orolig.

Självklart! Första gången jag ansökt och blev antagen, så jag antar lite nervositet är berättigat. Du som en aktiv och bra svarare på mina frågor kanske kan svara på följande: första veckan 08/24-30 eller veckan innan man börjar brukar det vara nollning och jag undrar om det är normalt att kunna förhandla med värden att få flytta in en vecka tidigare? Står nämnligen, "tillträde 10-01, inflyttning möjlig 09-01".

/Snaggat
Citera
2015-07-10, 23:57
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggat
Självklart! Första gången jag ansökt och blev antagen, så jag antar lite nervositet är berättigat. Du som en aktiv och bra svarare på mina frågor kanske kan svara på följande: första veckan 08/24-30 eller veckan innan man börjar brukar det vara nollning och jag undrar om det är normalt att kunna förhandla med värden att få flytta in en vecka tidigare? Står nämnligen, "tillträde 10-01, inflyttning möjlig 09-01".

/Snaggat

Det avgörande är när den nuvarande hyresgästen har sagt när den kan/vill flytta ut, och det brukar framgå i beskrivningen av bostaden (se inflyttningsdatum). Om du får kontrakt och vill bo där lite tidigare så är det väl bara att meddela det till hyresvärden så kanske det går

Annars kan du ju bo på vandrarhem i en vecka, det är också en upplevelse
Senast redigerad av lighten-up 2015-07-11 kl. 00:02.
Citera
2015-07-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det avgörande är när den nuvarande hyresgästen har sagt när den kan/vill flytta ut, och det brukar framgå i beskrivningen av bostaden (se inflyttningsdatum). Om du får kontrakt och vill bo där lite tidigare så är det väl bara att meddela det till hyresvärden så kanske det går

Annars kan du ju bo på vandrarhem i en vecka, det är också en upplevelse

Shit, jag minns vandrarhem. En friluftsintresserad gammal lärare tyckte det skulle vara en bra idé för en massa 14 åringar. Låt oss säga att det icke var det. Hellre ett billigt hotell några dagar, haha.

Men aja tack för svaren!

/Snaggat
Citera
2015-07-11, 02:36
Medlem
Ducadreams avatar
Nu har jag tackat ja till min första plats. När brukar KI skicka välkomstbrev till brevposten? Är det efter 31 juli?
Citera
2015-07-11, 02:46
Medlem
Ducadreams avatar
Jag undrar också om en sak till:

Antagning.se säger att man får en mejl som bekräftar att man har svarat, men jag såg nu att mitt konto på antagning är kopplat till ett gammalt e-mail som jag inte kommer in på. Är det så viktigt att ha mejlet? Jag har ju ändå svarat ja och det står där.
Citera
2015-07-11, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av navvyy
Har sökt Civilingenjör i maskinteknik vid Linköpings universitet.

Har hamnat på plats 17 som reserv av 75 i BLEX gruppen.

HT2015 Program Civilingenjör i maskinteknik LIU-50108 Linköpings universitet 165 438

165 är totalt antagna och 438 reserver enligt uhr.se
Hur troligt är det att jag kommer in?

Notera att sista personen med lägst betygssnitt har 18.07 i urval 2 och jag har 18.49.

bump snälla svara :P mvh
Citera
2015-07-11, 13:03
Medlem
Howarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag undrar också om en sak till:

Antagning.se säger att man får en mejl som bekräftar att man har svarat, men jag såg nu att mitt konto på antagning är kopplat till ett gammalt e-mail som jag inte kommer in på. Är det så viktigt att ha mejlet? Jag har ju ändå svarat ja och det står där.

Nej, det är inget viktigt mail. Bara en bekräftelse från deras noreply. Märkte visserligen att det står "Spara den här bekräftelsen" i mailet, men jag ser ingen anledning till att man ska behöva göra det egentligen. Som du säger, du har tackat ja på sidan och det ska räcka. Jag har inte märkt att jag har behövt det där mailet vid senare tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av navvyy
bump snälla svara :P mvh

Det är tyvärr inte så troligt.
Citera
2015-07-11, 13:30
Medlem
Pestmeesters avatar
Chansen att bli antagen om man har reservplats nummer 1 på Chalmers är rätt stor, eller hur?
Citera
2015-07-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestmeester
Chansen att bli antagen om man har reservplats nummer 1 på Chalmers är rätt stor, eller hur?
Vilken grupp och vad för program?
Citera
2015-07-11, 13:50
Medlem
Är det någon mer här som har sökt socionomprogrammet i Växjö?
Citera
2015-07-11, 21:36
Medlem
22a reserv på KTH Industriell ekonomi via HP-kvoten. Hur stora är mina chanser att komma in? (63 har redan blivit antagna via denna kvot).
Citera
2015-07-11, 21:51
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr577
22a reserv på KTH Industriell ekonomi via HP-kvoten. Hur stora är mina chanser att komma in? (63 har redan blivit antagna via denna kvot).

Väldigt små. En tredjedel av klassen måste hoppa av innan du får plats och om man läser och kollar på statistiken hur det har varit tidigare så har KTH ett överintag, så när en person hoppar av så kallas inte reserverna in.

Hemskt ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in