2013-07-12, 20:58
Medlem
Llanos avatar
Kand. Datavetenskap i Umeå. Någon mer?
Citera
2013-07-12, 21:51
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Din reservplats i den här urvalsgruppen är 11.
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 10
Det finns med andra ord inte en tillstymmelse till chans att jag blir antagen?
Citera
2013-07-12, 21:53
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter-Ulbricht
Det finns med andra ord inte en tillstymmelse till chans att jag blir antagen?

man vet inte riktigt, det är väldigt klurig detta speciellt när det handlar om första besked. Många lämnar och andra hoppar av. vänta tills 6 augusti så får du se
Dock har du chans att komma in
Citera
2013-07-12, 21:58
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
man vet inte riktigt, det är väldigt klurig detta speciellt när det handlar om första besked. Många lämnar och andra hoppar av. vänta tills 6 augusti så får du se
Dock har du chans att komma in
Det jag sökt är så långt man kan komma från en strökurs/kårlegitimationskurs och därmed sannolikt inget som folk tackar nej till eller inte svarar på antagningsbeskedet.

Visst krävs det i mitt fall, i teorin att de tio antagna i den aktuella urvalsgruppen tackar nej till kursen och att två reserver inom urvalsgruppen också gör det? Först då kan jag bli antagen?
Citera
2013-07-12, 22:04
Medlem
Göteborgs universitet - högskolans basår (naturvetenskaplig)

Med betyg är jag reserv 11 och med HP är jag reserv 3.... Någon chans eller ska jag bara dränka mig själv i sorg redan nu?
Citera
2013-07-12, 22:15
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter-Ulbricht
Det jag sökt är så långt man kan komma från en strökurs/kårlegitimationskurs och därmed sannolikt inget som folk tackar nej till eller inte svarar på antagningsbeskedet.

Visst krävs det i mitt fall, i teorin att de tio antagna i den aktuella urvalsgruppen tackar nej till kursen och att två reserver inom urvalsgruppen också gör det? Först då kan jag bli antagen?

Jo du tänker rätt men var inte orolig!
Jag har 6 program som jag står reserv på, och i ett av de har jag placering 1. Så nästa besked när jag kommer acceptera det programmet så kommer jag att tas bort från de andra 5 programmen jag står res på. på det sättet förminskar res platser rätt ordentligt. alltså varje person står reserv på olika program och man får bara komma in på en av de.
Citera
2013-07-12, 22:16
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EroGaki
Göteborgs universitet - högskolans basår (naturvetenskaplig)

Med betyg är jag reserv 11 och med HP är jag reserv 3.... Någon chans eller ska jag bara dränka mig själv i sorg redan nu?

hur många platser erbjuder det programmet? annars är res 3 rätt lugnt även res 11!
Citera
2013-07-12, 22:24
Medlem
DoktorEbbas avatar
Reservplats 100-nånting...
Jag kommer inte att komma in va?
Citera
2013-07-12, 22:28
Medlem
Hur kommer det sig att antalet antagna är lägre än antal platser?
Det är en hel del som har sökt så det lär knappast vara pga lågt söktryck.
Citera
2013-07-12, 22:29
Medlem
program 1:
reservplats 4
antal antagna i denna urvalsgrupp: 44

program 2:
reservplats 31
antal antagna i denna urvalsgrupp: 42

Hur ser mina chanser ut? :/

Kan jag behålla mina reservplatser och även tacka ja till de program jag blev antagen till? Kan man välja och vraka hur som helst vilka reservplatser man vill behålla/tacka nej till utan att alternativ under "stryks" som när man blir antagen tex... ? Snälla svara
Citera
2013-07-12, 22:32
Medlem
utan.att.stannas avatar
Uppsala , psykologprogramet. Det är en liten jävel antagen i folkhögskolekvoten, och jag är reserv nummer 6 där. Alltså måste 5 st tacka nej för att jag ska få den? Är det så det fungerar, så och endast så? Har man en chans tro? Själv tror jag dom flesta som lyckas knipa en plats med sitt fattiga omdöme gärna inte släpper den chansen. Eller finns överintag ?
Citera
2013-07-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
hur många platser erbjuder det programmet? annars är res 3 rätt lugnt även res 11!

Oj, det var visst res. 14 på betygen. Annars var det 67 som kom in via betyg
Och 41 via HP. Tack för att du gör min mörka dag lite ljusare.
Du får jättegärna fortsätta med detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in